Przed nami targi OutDoor 2016

Przed nami najważniejsze letnie wydarzenie dla europejskiej branży outdoorowej, czyli targi OutDoor 2016. W dniach od 13 do 16 lipca nad Jezioro Bodeńskie przybędzie 960 wystawców z ponad 40 krajów. Listę gości uzupełni ponad 21 tys. branżowych specjalistów z 85 krajów oraz ponad tysiąc dziennikarzy. Na stoiskach będziemy mogli zobaczyć propozycje produktowe na sezon wiosna-lato 2017. Dowiemy się też, jak obecnie wygląda kondycja europejskiej branży i co nowego słychać na rynku. 

OutDoor Industry Award 

Ustanowiona w 2006 roku nagroda traktowana jest przez branżę outdoorową jako barometr innowacji i kierunek rozwoju. W tym roku organizowany przez Messe Friedrichshafen i Deutsche Designer Club (DDC) konkurs startuje z nową, dwuetapową procedurą weryfikacyjną.

Zgłoszone produkty będą walczyć w zakresie funkcjonalności, jakości, innowacyjności, wzornictwa i zrównoważonego rozwoju. Co ważne, produkty do nagrody mogły zgłaszać także te firmy, które nie wystawiają się nad Jeziorem Bodeńskim.

Kolejną nowością jest wprowadzenie nagrody dla młodych firm, które działają na rynku nie dłużej niż trzy lata. 11. kategoria konkursu – Start-up Award – ma wesprzeć początkujące firmy z potencjałem, dając im kluczową platformę do prezentacji swoich pomysłów. Firmy te mogą liczyć także na zniżki w opłacie rejestracyjnej. 

Zmianom ulegnie również procedura oceny zgłoszonych produktów. W tym roku była ona dwuetapowa. Na pierwszym etapie zgłoszenia w wersji cyfrowej oceniło dwunastu ekspertów, a następnie sześciu sędziów przetestowało finałowe produkty w terenie. Laureaci OutDoor Industry Award oraz OutDoor Industry Gold Award zostali wybrani właśnie z tej grupy.

Nagrodzone produkty będzie można oglądać prze cały czas trwania targów na terenie Foyer East. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 13 lipca, w środę, o godzinie 17:30 w części Foyer East. Po ceremonii coś dla relaksu, czyli OutDoor INDUSTRY AWARD Get Together. 

Spotkania i konferencje

Tradycyjnie już targi to nie tylko najnowsze produkty, ale również duża porcja branżowej wiedzy i informacji. Konferencje na rozmaite tematy będą odbywać się każdego dnia. Ich organizatorami są m.in. stowarzyszenie European Outdoor Group, regionalne stowarzyszenia i organizacje z danego kraju czy dziedziny sportu, jak i poszczególne marki. Podczas spotkań uczestnicy zapoznają się z najnowszymi branżowymi trendami, produktowymi nowościami i technologiami, będą mogli posłuchać o konkretnych rynkach czy działaniach i narzędziach udoskonalających biznes, nowych kanałach sprzedaży i zagadnieniach związanych z szeroko pojętym marketingiem. Nie zabraknie także tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Wszystkie informacje o planowych konferencjach znajdują się w programie targów. 

OutDoor Blogger Base

Blogerzy to niezwykle istotny element rynku outdoorowego. To właśnie oni są bezlitosnymi testerami produktów, kreatorami nowych trendów, źródłem nowinek z outdoorowego świata oraz liderami opinii. W tym roku organizatorzy targów OutDoor wraz z OutDoor Blogger Network postanowili docenić ich działalność, przygotowując dla nich OutDoor Blogger Base.

Akredytowani blogerzy będą mieli swoje miejsce w części Trend Lounge, gdzie czekać na nich będą stanowiska pracy, kawa i przekąski. Blogerzy będą mogli wziąć także udział w wycieczce po targach, zostaną zaproszeni na spotkania z przedstawicielami marek, a w ramach panelów dyskusyjnych dowiedzą się, jak udoskonalić swoje platformy internetowe. Warto zapamiętać: #OutDoorFN.

Targi dla aktywnych

Na targach OutDoor nie zabraknie także sportowych emocji, związanych z większością outdoorowych aktywności – od wspinaczki, przez biegi górskie, slack, czy kajaki. Do wspólnego trenowania zapraszają także poszczególne marki. Dla tych, którzy po dniu ciężkiej pracy chcieliby podziwiać najlepszych sportowców, zorganizowano OutDoor Movie Nights, oferującej możliwość obejrzenia filmów prosto z festiwalu w Banff. Pokazy odbędą się 14 lipca w Foyer East, start o godz. 18:30.

OutDoor Party 

Targi to hale i stoiska, ale również mniej formalne, wieczorne spotkania wieczorem na otwartej przestrzeni. Po to właśnie stworzono OutDoor Party – impreza odbędzie się w piątek, 15 lipca, na terenie Open Air Grounds West (rokowe covery w wykonaniu zespołu Midnight Special), Foyer West (muzyka soul, funk i house) oraz Press Garden (muzyka rokowa). Wstęp na imprezę kosztuje 15 euro, a w jego ramach otrzymuje się koszulkę (wykonaną z Polartec 50+UPF Power Dry), poczęstunek oraz voucher na cztery napoje. OutDoor Party sponsorowana jest przez markę Polartec we współpracy z European Outdoor Conservation Association (EOCA). Około 23:30 będą podstawione darmowe autobusy rozwożące uczestników po okolicznych miasteczkach. 

Polska branża we Friedrichshafen

Jak co roku na tarach będzie można także spotkać liczne grono Polaków – przede wszystkim przedstawicieli sklepów outdorowych oraz dystrybutorów i agentów zagranicznych marek. Swoje stoiska pokaże także pięciu producentów z kraju nad Wisłą, będą to: Gatowalls, Montano, Markatur, Milo oraz Mondo Calza. 

Bilety i godziny otwarcia

Targi otwarte są jedynie dla branżowych odwiedzających, od środy do piątku w godzinach od 9:00 do 18:00, zaś w sobotę od 9:00 do 17:00. 

Ceny biletów kształtują się następująco:

Przedsprzedaż:

  • 1 dzień – 16,00 €
  • 2 dni – 26,00 €
  • 3 dni – 33,00 €
  • 4 dni – 38,00 €

W dniu targów:

  • 1 dzień – 29,00 €
  • 2 dni – 41,00 €
  • 3 dni – 51,00 €
  • 4 dni – 59,00 €

Wszystkie informacje na temat programu, biletów czy wystawców znajdują się na stronie: www.outdoor-show.com.

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0