Można śmiało założyć, że 2016 rok był jednym z lepszych dla polskiej branży outdoorowej w ostatnich latach. Wniosek ten nasuwa się na podstawie wyników sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku.
W 2016 roku wszystkie miesiące były na plusie, przy czym aż w siedmiu wyniki sięgnęły powyżej 10 proc. Najlepszy pod względem sprzedaży okazał się sierpień, nie dużo gorzej wypadł grudzień – wyniki sprzedaży okazały się wyższe o 14 proc., biorąc pod uwagę analogiczny miesiąc w 2015 roku.
2016 rok nie był tak łaskawy dla sieci INTERSPORT Polska. W grudniu spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 20 096 tys. zł , czyli o 9,7 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku (było: 22 265 tys. zł).
Narastająco od stycznia do grudnia 2016 roku Spółka odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 204 284 tys. zł, czyli o 4,6 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2015 roku (było: 214 184 tys. zł).
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (6 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE