HomeRynek outdoor

Sealskinz, potentat na rynku skarpet i rękawic wodoodpornych, wchodzi do Polski

Wraz z premierą sezonu wiosna – lato’ 2017, umownie przypadającą na marzec, polskie sklepy outdoorowe będą miały możliwość zaopatrzyć się w produkty marki Sealskinz. Jej oficjalnym dystrybutorem w Polsce został krakowski Raven, odpowiedzialny m.in. za Marmota, AKU, Tevę czy Smartwoola.

Sealskinz to brytyjski, niezwykle popularny na tamtejszym rynku brand, specjalizujący się w produkcji wodoodpornych akcesoriów odzieżowych. Jego flagowe produkty koncentrują się wokół skarpet i rękawic, choć produkuje również czapki czy overbooty. Swoją ofertę kieruje przede wszystkim do fanów kolarstwa (głównie MTB), triathlonu, biegów terenowych, trekkingu oraz jazdy konnej.

Gamę wiodących produktów Sealskinz stanowią wodoodporne skarpety, zatrzymujące wilgoć na zewnątrz, a ciepło w środku. Są oddychające, a zastosowanie nowatorskich membran sprawia, iż nie wymagają impregnacji. Część modeli została dodatkowo wyposażona w system utrudniający przedostanie się wody do środka skarpety. Niniejsze czynniki sprawiają, iż stanowią one doskonałe rozwiązanie dla osób poruszających się zawilgoconym terenie. Stanowią przy tym idealne uzupełnienie butów pozbawionych membrany wodoodpornej (np. butów biegowych czy rowerowych), jak również ciekawą alternatywę dla osób planujących długotrwały trekking w trudnym, podmokłym terenie.

Sealskinz oferuje też wodoodporne, oddychające rękawice. Charakteryzuje je specjalnie opracowana antypoślizgowa podszewka, gwarantująca komfort noszenia w każdych warunkach, nawet przy intensywnym uprawianiu sportu. Producent oferuje szeroki wybór rękawic, począwszy od cienkich, biegowych rękawiczek, aż po dostosowane do niskich temperatur rękawice ogrzewane przy użyciu specjalnych akumulatorów. Co istotne w dzisiejszych czasach, rękawice Sealskinz dają możliwość korzystania z ekranów dotykowych.

Dopełnienie kolekcji stanowią wodoodporne, oddychające czapki oraz akcesoria rowerowe, takie jak wodoszczelne nakładki na kask czy overbooty. Są one dostępne w różnych kolorach, a dodatkowym udogodnieniem może być wybór przedmiotów z serii „Halo”. Mają one wbudowane światełka widoczne z odległości około 500 metrów, które zwiększają widoczność i bezpieczeństwo w słabo oświetlonym terenie.

Warto dodać, iż jakość produktów Sealskinz zapewniona jest m.in. dzięki autorskim technologiom, m.in. StretchDrym WaterReppelent czy Hydrostop. 

Krótko o historii marki Sealskinz

Szkot John Logie Baird, wynalazca m.in. …telewizora i noktowizora, w 1914 r. wynalazł 2-warstwowe skarpety. Obie warstwy zrobione były z bawełny, a wewnętrzna zaimpregnowana została boraksem. Odprowadzał on wilgoć na zewnątrz, pozwalając utrzymać suchość i komfort stopy.

  • 1996 rok – Sealskinz wymyśla wodoodporne skarpety zainspirowane patentem wspomnianego Szkota.
  • 1999 – Producent wypuszcza 3 modele wodoodpornych skarpet na rynek brytyjski i europejski.
  • 2001 – Zaprezentowane zostają dobrze dopasowane trykotowe rękawice wodoodporne, 3 lata później dostępne na brytyjskim rynku w regularnej sprzedaży.
  • 2006 – Sealskinz posiada swoje produkty w już ponad 100 sklepach na terenie Wielkiej Brytanii.
  • 2007 – Brand zostaje przejęty przez obecnego właściciela – SealskinzLtd, z siedzibą w King’s Lynn, w północno – wschodniej Anglii.
  • 2008 – Przenosiny do nowej, większej fabryki w
  • 2009 – Ben Fogle i James Cracknell wykorzystują produkty Sealskinz w wyprawie na Biegun Południowy.
  • Od 2010 – Następuje dynamiczny wzrost Selskinza. Na rynku dostępny jest już szeroki wybór wodoodpornych produktów Producent otwiera swoje biura w Niemczech i USA, stopniowo następuje dystrybucja do 38 krajów z całego świata. 

W celu zamówienia produktów Sealskinz należy skontaktować się z Rafałem Ziobro z Raven Sp. J, mail: rafal@ravenco.eu. Pierwsze terminy dostaw do sklepów możliwe są od połowy marca.

Dodatkowych informacji udziela:

Karolina Marzyńska – Junior Brand Manager, Raven Rafał Ziobro, Adam Zych Spółka Jawna

tel. 12 628 51 95 wew. 1, e-mail: karolina@ravenco.eu .

Informacja prasowa

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    vvitec 7 lat ago

    no to mi nowość – ta marka jest przynajmniej od 1,5 roku w Polsce