HomeRynek outdoor

Patagonia wycofuje się z Outdoor Retailer Show

Firma Patagonia zapowiedziała, że wycofa się z odbywających się dwa razy w roku, cyklicznych targów branżowych Outdoor Retailer w Salt Lake City w amerykańskim stanie Utah. Rezygnacja z uczestnictwa jest reakcją na decyzję gubernatora stanu Utah Gary’ego Herberta o odstąpienia od ochrony terenów uznanych za narodowy pomnik USA, rezerwatu Bears Ears.

Gubernator stanu Utah Gary Herbert podpisał w piątek uchwałę, w której wezwał administrację Donalda Trumpa do jak najszybszego odstąpienia od ochrony terenów objętych ochroną w ramach rezerwatu Bears Ears, ustanowionego prze byłego prezydenta USA Baraka Obamę w grudniu 2016 roku.

Rose Marcario – przewodnicząca i CEO marki Patagonia – w swojej odezwie stwierdza, że ta decyzja wyraźnie pokazuje, że „gubernator Herbert wraz z urzędnikami i urzędniczkami, nie wspierają ochrony gruntów publicznych ani nie cenią sobie korzyści ekonomicznych – 12 mld dolarów z tytułu wydatków konsumenckich oraz 122.000 miejsc pracy – jakie wnosi do stanowej kasy branża outdoorowa i rekreacyjna”. Marcario stwierdziła także, „że ze względu na nieprzyjazne środowisko współpracy jakie stworzyli urzędnicy, a także z powodu ich rażącego lekceważenia rezerwatu Bears Ears National Monument oraz innych gruntów publicznych, które stanowią podstawę naszej działalności, Patagonia nie będzie już uczestniczyć w Outdoor Retailer Show w Utah. Jesteśmy pewni, że pozostali producenci i detaliści branży outdoorowej dołączą do nas i przeniosą swoje inwestycje do stanu, który ceni naszą branżę i promuje ochronę terenów publicznych.”

Yvon Chouinard przed swoim pierwszym warsztatem Tin Shed, Ventura, Kalifornia
(fot. Tim Davis / Patagonia)

Reakcja nie pojawiła się bez uprzedzenia. W ubiegłym miesiącu, założyciel firmy Patagonia Yvon Chouinard napisał na publicznym blogu firmy Patagonia tekst pod tytułem „Branża outdoorowa kocha Utah; Czy Utah kocha branżę outdoorową?”. W tym krótkim tekście stwierdził on, że „jeśli gubernator Herbert nas nie potrzebuje, możemy znaleźć bardziej przyjazny dom. Gubernator Herbert powinien skierować swoje orędzie do Prokuratora Generalnego i powstrzymać plany składania pozwów i raczej wspierać Bears Ears National Monument. Powinien powstrzymać starania o przeniesienie prawa do gruntów publicznych na rzecz stanu, co byłoby katastrofą dla gospodarki Utah. Powinien pokazać branży outdoorowej, że chce naszej działalności w tym stanie – i że wspiera tysiące obywateli należących do jego okręgu, reprezentujących wszystkie opcje polityczne, którzy pracują na stanowiskach, które są możliwe dzięki rozwojowi branży rekreacyjnej na terenach publicznych. Kochamy Utah, ale decyzja Patagonii, aby powrócić na przyszłe edycje targów będzie zależała od działań gubernatora. Jestem pewien, że inne stany będą konkurować o targi wspierając i promując ochronę gruntów publicznych.”

 Źródło: Patagonia, sgbonline.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Patagonia: biznes na ratunek planecie – wywiad z Yvonem Chouinardem - Patagonia Polska 6 lat ago

    […] – tak jak dotychczas, np. w przypadku Bears Ears w Utah [artykuł na ten temat znajduje się na 4outdoor.pl]. Patagonia wierzy, że mniejsze, strategiczne inwestycje pieniędzy i czasu mają większy […]