„Żyj kolorowo!” – to motto kolejnej polskiej marki, którą mamy przyjemność przedstawić w naszym Leksykonie. Na naszym rynku istnieją 4 lata, a ich kolorowe i oryginalne ubrania przeznaczone są dla pozytywnie zakręconych pasjonatów wspinaczki, boulderingu, slackliningu i innych aktywności outdoorowych. Całość produkcji Funaticos, bo o nich mowa, zlokalizowana jest w Polsce, a materiały pochodzą z sąsiadujących z nami krajów Unii Europejskiej.
Klientów firmy Funaticos bez problemu rozpoznamy na ulicy. To aktywni ludzie nieustannie poszukujący przygód, wyróżniający się spośród tłumu swoim ubiorem – fanatycy kolorów. Grupa docelowa tej krakowskiej marki nie jest może zbyt szeroka, ale z pewnością wyraźnie sprecyzowana. Obejmuje ona przede wszystkim wspinaczy z zacięciem sportowym, dla których naturalne materiały, elastyczne, dobrze dopasowane i nie krępujące ruchów ubrania są priorytetem. No i oczywiście kolory – one też nie są bez znaczenia – duża część wspinaczy lubi ubierać się kolorowo. Z podobnych powodów ubrania Funaticos mogą przypaść do gustu miłośnikom slackline czy trickline, a niejednokrotnie również fanom sportów wodnych takich jak wakeboard czy kitesurfing. Ostatnio coraz częściej odzież Funaticos trafia też do pasjonatów podróży ceniących komfort i oryginalny styl.
Niewielki jeszcze asortyment marki obejmuje bluzy oraz damskie i męskie spodnie pełnej długości i 3/4. Spodnie wykonane są z bawełny lub sztruksu i oferują dużą ilość kieszeni oraz ciekawych przeszyć. Bluzy występują w dwóch wersjach: tzw. „kangurka” oraz rozpinanej na całej długości zamkiem błyskawicznym.
Co ciekawe i niespotykane u innych marek, klient ma możliwość indywidualnego doboru kolorów poszczególnych elementów ubrań. W kolekcji zaplanowanej na jesień tego roku pojawią się też nowe materiały – już nie tylko jednolite, a z różnorakimi wzorami. W ofercie Funaticos pojawiają się również co pewien czas koszulki z oryginalnymi grafikami. Kolejną ciekawostką w kolekcji Funaticos są charakterystyczne dodatki: guziki wykonane ręcznie z kokosa lub drewna.
Jednym ze sztandarowych produktów marki Funaticos są spodnie The Dorsz. Uwagę przykuwają tutaj nie tylko zaskakujące połaczenia kolorystyczne, ale również nietypowy krój. Spodnie są raczej luźne i komfortowe, a ich cechą charakterystyczną jest duża ilość pojemnych kieszeni. Ilość kolorów materiałów, z których możemy skomponować nasze spodnie jest w tym przypadku naprawdę duża (7 kolorów materiału podstawowego + 8 kolorów materiału, z którego wykonane są dodatki oraz kieszenie).
Trzeba przyznać, że jak na niszową polską markę outdoorową, ceny odzieży Funaticos nie są najniższe (szczególnie spodni). Wynika to jednak z faktu, że cała produkcja zlokalizowana jest w okolicach Krakowa, a materiały pochodzą wyłącznie ze sprawdzonych źródeł w krajach ościennych. Koszty produkcji są więc znacznie wyższe niż u konkurencji szyjącej w Tajwanie z materiałów pochodzących z Bangladeszu. Czy wysoka cena jest zatem równoznaczna z wyższą jakością oferowanych produktów? Przedstawiciele marki gwarantują, że tak.
Profil firmy
Marka: Funaticos
Strona www: www.funaticos.com
Adres e-mail: funaticos@funaticos.com
Podstawowe produkty: spodnie, bluzy
Główna siedziba firmy: Kraków
Lokalizacja produkcji: Kraków (szwalnia, magazyn)
Główny rynek zbytu: Polska
Liczba zatrudnionych pracowników: 3
Charakterystyka produktów: Funaticos to ubrania szyte na miarę, wykonane z najlepszej jakości tkanin produkowanych w Polsce i Hiszpanii. Spodnie i bluzy mają unikatowy krój oraz możliwość stworzenia dowolnej wersji kolorystycznej. Na uwagę zasługują również niestandardowe dodatki: guziki wykonane ręcznie z kokosa lub drewna.
Krótka historia marki: Idea, która od początku stała za marką Funaticos to kolorowe, dobre jakościowo ubrania, które są tworzone na wymiar. Idea ta powstała w 2013 roku, podczas wspinaczkowego wyjazdu przyszłych (i aktualnych) właścicieli marki – Asi i Darka Szylko. Z pomocą osób dysponujących wiedzą i doświadczeniem na temat produkcji ubrań outdoorowych oraz wprowadzania ich na rynek, udało się zrealizować pierwsze, dziwne (jak mówią sami właściciele) wizje.
Komentarz właściciela:
Na przestrzeni czterech lat działalności okazało się, że nadal jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która szyje odzież outdoorową na wymiar. Aktualnie mamy w sprzedaży trzy modele spodni oraz jeden model bluzy, który od tego roku proponujemy w wersji z printami. Grupa naszych klientów poszerzyła się o ludzi, którzy są związani ze środowiskiem podróżniczym i to jest chyba dobry kierunek rozwoju.
KOMENTARZE