W dniach 7-11 maja w Polsce gościła już trzecia delegacja firm z Tajwanu produkujących tkaniny i dzianiny funkcyjne, a także akcesoria. Grupa 10 firm wspomaganych przez Taiwan Textile Federation (TTF) odwiedziła tym razem Warszawę, Zduńską Wolę, Żywiec, Bielsko-Białą, Wieliczkę i Kraków. Bogaty program, pełen ważnych biznesowych spotkań, odwiedzin największych firm na polskim rynku sportowo-outdoorowym oraz w sklepach sportowych spełnił oczekiwania gości. Teraz pozostaje czekać na efekty handlowe wizyty, którą wsparły polskie przedstawicielstwo targów ISPO, Polish Outdoor Group i Magazyn 4oudoor Biznes.
Wizyta przedstawicieli tajwańskiego przemysłu tekstylnego odbyła się już po raz trzeci, po raz pierwszy jednak firmy wspierane przez TTF zdecydowały, aby wizyta przebiegła w całości tylko w Polsce. Świadczy to o wielkim potencjale, jaki Tajwańczycy widzą w polskiej branży sportowo-outdoorowej, bo właśnie do tego segmentu ogranicza się ich misja. W tym roku na 10 tajwańskich firm czekał różnorodny program. W agendzie znalazły się prezentacje, spotkania panelowe oraz wizyty w siedzibie najważniejszych polskich firm sportowo-outdoorowych. Ze strony tajwańskiej w misji wzięły udział firmy: De Licacy Ind. Co. Ltd., FoneTai, Lee Bou, Erictex Fashion Co. Ltd., Creative Tech, UKL Enterprise, Best Knits, WeiLee, Cheng Mei oraz W&T. Ich oferta była zróżnicowana od funkcjonalnych tkanin, dzianin i materiałów, po różnorodne formy ich wzbogacania, a na akcesoriach typu suwaki, wszywki, metki i aplikacje kończąc.
Poniedziałek miał formę małej rozgrzewki, którą delegacja poświęciła na wycieczkę po Starym Mieście w Warszawie i wizytę w dwóch sklepach – 4F w Złotych Tarasach oraz Martes Sport Premium w centrum Wars Sawa Junior. Świetnie zlokalizowane sklepy dwóch najważniejszych graczy na polskim rynku sportowym były doskonałym preludium do wizyt w siedzibach firm OTCF i MS Trademarks, które czekały Tajwańczyków pod koniec tygodnia.
Na wtorek przygotowano pierwsze spotkania panelowe, do których dobrym wprowadzeniem była prezentacja o polskim rynku outdoorowym, którą wygłosił prezes POG Piotr Turkot. W bezpośrednich rozmowach, które miały charakter przedstawienia oferty tajwańskich producentów oraz nawiązania kontaktów wzięło udział 10 polskich firm odzieżowych, reprezentujących różne segmenty: outdoorowy, sportowy oraz lifestyle.
Po tych interesujących dla obydwu stron spotkaniach przyszła pora na drugą część warszawskiego retail touru. Pierwszy sklep, jaki odwiedziła tego dnia ekipa z Tajwanu był to concept store Femi Stories. O kulisach powstania oraz tworzeniu unikalnej kolekcji marki dla aktywnych kobiet opowiedziała Agnieszka Korsak, dyrektor odpowiedzialna za rozwój produktów. Niezwykle przytulny i urządzony z wdziękiem sklep przypadł do gustu gościom. Najbardziej interesowali się oczywiście materiałami użytymi do produkcji limitowanych serii odzieży. Agnieszka Korsak, odpowiadając na liczne pytania, dodała, że produkty Femi Stories charakteryzuje nie tylko modny wygląd, ale również bardzo przemyślany i skierowany w kierunku ekologii i zrównoważonego rozwoju dobór materiałów i podwykonawców.
Zwiedzanie sklepów zakończyła wizyta w salonie o zdecydowanie odmiennym charakterze do Femi Stories, delegacja odwiedziła bowiem Sklep Biegacza na Powiślu. Świetnie wyposażona i prezentująca bogatą ofertę runningową placówka potwierdziła, że moda na bieganie nie przemija i pozwala na prowadzenie profesjonalnych sklepów z tego typu asortymentem.
W środę program również obfitował w ciekawe elementy. Bez wątpienia jedny z najważniejszych wydarzeń wizyty TTF była możliwość zapoznania się z kwaterą główną lidera polskiego segmentu odzieży termoaktywnej, czyli Brubecka. Delegacja odwiedziła Zduńską Wolę, gdzie wizytowała hale produkcyjne firmy Filati, oraz zapoznała się z historią, produktami i planami na niedaleką przyszłość Brubecka. O tajnikach sukcesu marki, zawiłościach technologicznych i produkcyjnych „seamless”, detalach związanych z nowoczesnym parkiem maszynowym ze znawstwem i zaangażowaniem opowiadał Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający Brubeck.
Popołudniu zdecydowana zmiana klimatu biznesowego i spotkanie z prezesem Sharda Group, Amitem Lathem. Sharda Group od lat specjalizuje się w wymianie pomiędzy Indiami a Polską, głównie w branży tekstylnej. Zaopatruje ona zakłady europejskiego przemysłu tekstylnego w wysokiej jakości surowce i półfabrykaty. Firma Amita Latha oferuje szeroki wachlarz usług, a jej szef jest również wiceprezesem Indyjsko-Polskiej Izby Gospodarczej w Polsce.
Po wizycie w Sharda Group w Pabianicach, wycieczka wyruszyła na południe do Bielska-Białej, po drodze mijając wielkie centrum handlowe Ptak Fashion City w Rzgowie.
Czwartkowy poranek to już odwiedziny w Rondo Fashion w Żywcu. Specjalizująca się w produkcji odzieży korporacyjnej firma działa na rynku od 20 lat. Znakiem rozpoznawczym Rondo Fashion jest produkcja spodni; jak podkreślają właściciele wyprodukowali ich już ponad 5 mln. Ważnym elementem jest również produkcja odzieży firmowej oraz różnego typu umundurowania. Przedstawiciele TTF mogli zapoznać się z działalnością firmy oraz linią produkcyjną, a także zaprezentować swoją ofertę.
Już po raz drugi goście z Tajwanu mogli odwiedzić największą firmą na polskim rynku, czyli Martes Sport. Tomasz Sikora wprowadził gości w aktualną sytuację rynkowego potentata, opowiedział także o planowanej ekspansji. W dalszych spotkaniach wzięli również udział przedstawiciele działu produkcyjnego.
Ostatni dzień wypełnionej bogatym programem wizyty stał pod znakiem spotkania w siedzibie OTCF w Wieliczce.
Trudno wyobrazić sobie polski rynek sportowy bez głównej marki w portfolio OTCF, czyli 4F. Z tym z większym zainteresowaniem Tajwańczycy wsłuchiwali się w prezentację o historii marki oraz o planach na najbliższą przyszłość, które oprócz działań na rodzimym rynku, nastawione są mocno na eksport. Producentów materiałów z pewnością zaciekawił choćby wątek związany z rozwojem brandu 4F Pro, który oferować ma bardziej zaawansowane produkty.
Goście z Tajwanu po raz kolejny mieli okazję poznać nasz rodzimy rynek sportowy i outdoorowy. Bogaty program biznesowych spotkań, uzupełniony przez retail toury, prezentacje, wizyty w fabrykach wywarł dobre wrażenie na delegacji TTF. Otwartość na kontakty i wymianę informacji można było zaobserwować po obydwu stronach – również nasi producenci mieli okazję zapoznać się zaawansowanymi technologicznie materiałami i dodatkami.
Trzecia wizyta Taiwan Textile Federation była udanym przedsięwzięciem. Świadczy o tym również komentarz szefowej misji Justine Cheng z TTF, która podkreśliła, że grupa uznała wyjazd za udany, dodając, że z roku na rok program study tour w Polsce zbiera lepsze oceny. To wszystko świadczy o tym, że polskie firmy biorące udział w tych spotkaniach przypisują temu stale rosnące znaczenie. Oczywiście, czas pokaże, jak dużo kontaktów biznesowych zostanie sfinalizowanych, jednak wiemy, że liczba kontraktów oraz konkretnych rozmów rośnie z roku na rok.
Piotr Turkot
Więcej o tutaj.
KOMENTARZE