Końcówka roku 2018 to czas festiwali górskich, podróżniczych i outdoorowych. O wzroście zainteresowania tą tematyką świadczy wysyp nowych imprez, a także rozwój tych istniejących, od lat zakorzenionych w środowisku, szczególnie górskim. Festiwale to również świetna okazja dla naszej branży – okazja, aby wyjść z sieci, ze sklepów, i spotkać się z klientami twarzą w twarz. Rekordowa ilość firm zdecydowała się skorzystać z tej możliwości podczas 16. edycji Krakowskiego Festiwalu Górskiego.
Po raz pierwszy w historii KFG będzie trwał aż 5 dni, a program festiwalu znacząco się rozrósł i zdywersyfikował. Jest to wynikiem wzrostu zainteresowania sportami górskimi w ogóle, a także popularyzacją podejścia multidyscyplinarnego do aktywności outdoorowych. Wiele osób łączy dzisiaj wspinaczkę z trail runningiem, wędrówki górskie z narciarstwem różnego rodzaju, itd. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też niszowe aktywności „uzupełniające” takie jak slackline czy joga, a także literatura górska, podróżnicza i sportowa. Trend ten sprawia, że nawet imprezy specjalistyczne (takie jak KFG) poszerzają swój obszar tematyczny i otwierają się na nowych klientów. Wiele firm z naszej branży dostrzega w tym szansę.
Do udziału w tegorocznym Kiermaszu Sprzętu, który tradycyjnie odbywa się na korytarzach okalających główną salę prelekcyjną i filmową KFG, zgłosiła się rekordowa ilość sklepów, producentów i organizacji – związanych nie tylko z górami, ale z szeroko pojętym outdoorem. Na tegorocznym kiermaszu pojawi się łącznie aż 60 stoisk, które wypełnią po raz pierwszy dwa i pół korytarza.
Lista firm i organizacji biorących udział w Kiermaszu KFG jest wyjątkowo pokaźna, oto kilka z nich:
- PZU
- Marmot
- ISPO
- PZA
- Lotto
- Yeti
- GORE
- Innsbruck
- Tyrol
- The North Face
- Polar Sport
- Camp
- Nikwax
- Black Diamond
- Himal Sport
- Cumulus
- Lyo Food
- Majesty Skis
- Mammut
- Pajak
- Wspinanie.pl
- Fundacja Kukuczki
- Brubeck
Wydaje się więc, że pomimo korzystania z nowych narzędzi marketingowych, działań w obszarze cyfrowym i nieustannej burzy mózgów towarzyszącej poszukiwaniu sposobów kontaktu z klientem, firmy coraz częściej sięgają również po tradycyjne i sprawdzone rozwiązania. Rozwiązania, które umożliwiają spotkanie z kilkoma tysiącami klientów w ciągu jednego weekendu.
Strona internetowa festiwalu: http://kfg.pl/
Redakcja
KOMENTARZE