HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: początek roku na dużym plusie

Początek roku dla sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku okazał się bardzo pozytywny. Wyniki sprzedaży są dużo wyższe niż średnia w 2018 roku – 5,7 proc./miesiąc.

Wszystkie sklepy biorące udział w naszym badaniu zanotowały w styczniu wzrosty względem analogicznego okresu z 2018 r. Wynik 14,5% to duży skok, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę spowolnienie dynamiki sprzedaży w ostatnich miesiącach ubiegłego roku. Niektóre sklepy zanotowały jeszcze większe wzrosty, niż ten wynikowy.

Trudno jest jednoznacznie ocenić co było przyczyną wzrostu. Niewykluczone, że na dobrą sprzedaż wpływ miała pogoda. Duże opady śniegu w górach, niskie temperatury na nizinach, czyli atak zimy – choć krótkotrwały – był intensywny i mógł mieć wpływ na decyzje zakupowe klientów. Dodatkowo zakupom sprzętu outdoorowego mógł sprzyjać okres przed feriami. Należy jednak pamiętać, że jest to czynnik stały, występujący każdego roku.

Mamy nadzieję, że tak pomyślny pod względem sprzedaży styczeń okaże się zwiastunem dobrego roku dla naszej branży.

***

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży topowych sklepów outdoorowych w Polsce. W tym roku do listy badanych dołączył sklep Salewa Rzeszów:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

Sklep firmowy Salewa w Rzeszowie (fot. Salewa)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0