HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: w lipcu 7,8 proc. na plusie

Okres wakacyjny sprzyja zakupom? Najwyraźniej. Średnia sprzedaży sklepów biorących udział w badaniu wzrosła w lipcu o 7,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.

Kolejny miesiąc na sporym plusie to dobry wynik. Dla większości sklepów biorących udział w naszym Barometrze lipiec 2019 r. okazał się być lepszy pod względem sprzedażowym niż analogiczny miesiąc w 2018 r.

Wydaje się, że na wynik mogą mieć wpływ trzy czynniki. Po pierwsze baza: w lipcu zeszłego roku zanotowaliśmy niewielki wzrost w stosunku do lipca 2017 r. Po drugie pogoda, która w tym roku była przez większość czasu dobra, jednak zdarzały się krótkie okresy deszczowe, w tym obfite burze. Po trzecie, wzrost zainteresowania sportem i aktywnością na świeżym powietrzu. Wśród cieszących się dużą popularnością dyscyplin wymienić można biegi górskie, wspinaczkę oraz – niezmiennie – trekking. Odzieżą i obuwiem marek outdoorowych coraz częściej interesują się też podróżnicy i turyści.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0