HomeRynek outdoor

Sportmaster przejmie kontrolę nad siecią sklepów GO Sport w Polsce

GO Sport planuje wycofać się z Polskiego rynku, aby skupić się z powrotem na rynku francuskim. 100% udziałów polskiego oddziału ma zamiar wykupić azjatycki potentat – Sportmaster Operations Pte. Ltd. UOKiK wydał pozytywną decyzję w sprawie tej koncentracji.

Sportmaster jest jedną z największych sieci sklepów z artykułami sportowymi i outdoorowymi w Rosji (fot. sportmaster.ru)

Wniosek o koncentrację

W połowie sierpnia tego roku do UOKiK wpłyną wniosek o wydanie zgody na koncentrację. Oto skrócony opis koncentracji, podany przez wnioskodawców:

Zgłaszana koncentracja będzie polegała na przejęciu przez Sportmaster Operations Pte. Ltd z siedzibą w Singapurze („Sportmaster Operations”), wyłącznej kontroli nad Go Sport Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („Go Sport Polska”), w drodze nabycia 100% udziałów w kapitale zakładowym i głosów na zgromadzeniu wspólników tej spółki.

Koszt zakupu polskiego oddziału GO Sportu szacuje się na 40 milionów euro (themoscowtimes.com).

Grupa Go Sport informuje:

Celem tej zmiany jest ponowne skoncentrowanie zintegrowanych działań Grupy Go Sport na rynku francuskim. Wpływy zostaną przeznaczone na dalsze przekształcenia Go Sport, które rozpoczęły się już na początku tego roku.

Decyzja UOKiK

W niecały miesiąc po złożeniu wniosku prezes UOKiK wydał zgodę na koncentrację. Zielone światło ze strony organu antymonopolowego oznacza, że transakcja najprawdopodobniej dojdzie do skutku.

Sądząc po polityce prowadzonej przez azjatyckiego potentata w innych krajach, możemy więc spodziewać się rebrandingu sklepów GO Sport –  szyldy zastąpione zostaną logiem Sportsmastera.

GO Sport

GO Sport na rynku polskim obecny jest już 20 lat. To jeden z największych (obok Decathlonu, Martes Sportu i Intersportu) sklepów typu „one-stop shop” w Polsce. Sieć składa się z 33 sklepów zlokalizowanych w 16 miastach i oferuje szeroki asortyment sprzętu sportowego i turystycznego.

Francuska grupa kapitałowa Go Sport posiada łącznie ponad 500 sklepów zlokalizowanych w większości w pięciu krajach: Francja, Belgia, Polska, Arabia Saudyjska oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. W samej Francji znajduje się ich 214. 

Go Sport współpracuje z markami takimi jak Nike, Adidas, Reebok, New Balance, The North Face, Uvex, Atomic, Quicksilver, Under Armour oraz Salomon; a także posiada marki własne m.in.: Athlitech, Wanabee, Soft czy Up 2 Glide.

Sportsmaster

Grupa kapitałowa prowadzi sprzedaż detaliczną i dystrybucję artykułów sportowych oraz specjalistycznego sprzętu outdoorowego w Europie Wschodniej i Azji. Sportsmaster jest liderem na większości rynków, na których działa. Aktualnie firma obsługuje ok. 520 sklepów w ponad 230 miastach m.in. w Rosji, Chinach, Ukrainie, Białorusi i Kazachstanie.

W ofercie Sportsmaster znajduje się ponad 300 marek, m.in.: Columbia, CAT, Colmar, Kettler, Merrell, Molten, Mountain Hardwear, O’Neill, Protest, Roces, Saucony, Skechers, Speedo, Tecnica, Volkl, Ziener. Firma zatrudnia ponad 23 tys. pracowników i istnieje od 27 lat.

Michał Gurgul
źródła: sportmastercorp.com, UOKiK, themoscowtimes.com, dlahandlu.pl

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0