Barometr rynku: nieewidentne wyniki w listopadzie

Listopad 2019 r. polscy sprzedawcy branży outdoor zakończyli z wynikiem 2,6 proc., czyli na niewielkim plusie. Specyficzne uwarunkowania sprawiają jednak, że interpretacja tego wyniku nie jest łatwa.

Niewielki wzrost sprzedaży zarejestrowany przez nasz Barometr w minionym listopadzie w stosunku do analogicznego miesiąca 2018 r. nie koniecznie jest wynikiem złym. Większość sklepów odnotowało niewielkie, ale jednak wzrosty sprzedaży, a na rezultat badania istotny wpływ miały specyficzne okoliczności.

Po pierwsze naturalny rytm sprzedaży zaburzyły czarno-piątkowe akcje promocyjne sklepów. W 2018 r. od Black Friday do końca miesiąca było więcej dni. W 2019 r. sprzedaż ta mogła przenieść się na początek grudnia. Różnicę odczuły w szczególności największe sklepy.

Drugim czynnikiem zaniżającym wynik może być fakt, że poziom sprzedaży w listopadzie 2018 r. był bardzo wysoki. W stosunku do 2017., listopad 2018 r. pod względem sprzedażowym był lepszy aż o o 16,7 proc. W związku z tym poprawienie wyniku było trudne.

Z podsumowaniem roku czekamy nadal na wyniki z grudnia, wydaje się jednak, że możemy być dobrej myśli.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0