Listopad 2019 r. polscy sprzedawcy branży outdoor zakończyli z wynikiem 2,6 proc., czyli na niewielkim plusie. Specyficzne uwarunkowania sprawiają jednak, że interpretacja tego wyniku nie jest łatwa.
Niewielki wzrost sprzedaży zarejestrowany przez nasz Barometr w minionym listopadzie w stosunku do analogicznego miesiąca 2018 r. nie koniecznie jest wynikiem złym. Większość sklepów odnotowało niewielkie, ale jednak wzrosty sprzedaży, a na rezultat badania istotny wpływ miały specyficzne okoliczności.
Po pierwsze naturalny rytm sprzedaży zaburzyły czarno-piątkowe akcje promocyjne sklepów. W 2018 r. od Black Friday do końca miesiąca było więcej dni. W 2019 r. sprzedaż ta mogła przenieść się na początek grudnia. Różnicę odczuły w szczególności największe sklepy.
Drugim czynnikiem zaniżającym wynik może być fakt, że poziom sprzedaży w listopadzie 2018 r. był bardzo wysoki. W stosunku do 2017., listopad 2018 r. pod względem sprzedażowym był lepszy aż o o 16,7 proc. W związku z tym poprawienie wyniku było trudne.
Z podsumowaniem roku czekamy nadal na wyniki z grudnia, wydaje się jednak, że możemy być dobrej myśli.
***
Sklepy biorące udział w badaniu:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE