Niedawno minął rok od rozpoczęcia pandemii, minęły pierwsze duże targi w formule online. Wszyscy nauczyliśmy się już funkcjonować w nowej rzeczywistości, choć nie od razu było to łatwe. I dla 4outdoor był to okres trudny, nasz dotychczasowy cykl wydawniczy siłą rzeczy uległ zmianie, pośrednio odczuliśmy też skutki pandemii, zwłaszcza pierwszej fali. Niemniej nasza misja trwa, a przeciwności losu potęgują tylko satysfakcję z jaką oddajemy w Wasze ręce 58. numer 4outdoor Biznes Magazyn.
Przyszłość jest nadal niepewna, jednak zdobyte w pierwszym roku pandemii doświadczenia i obserwacje zachowań klientów naszej branży pozwalają na odrobinę optymizmu. Skitouring, bieganie, wspinaczka na sztucznych ściankach i w skałach, morsowanie, sukces programu pilotażowego Lasów Państwowych, wzrost zainteresowania grupami bushcraftowymi – nie wszystko przekłada się od razu na sprzedaż, ale pasjonatów aktywności na świeżym powietrzu ewidentnie przybywa. Nawet jeśli jest to wymuszone sytuacją, jest spora szansa, że część z nich zostanie z nami na dłużej.
W najnowszym numerze 4outdoor Biznes przyglądamy się rozwijającym się trendom. Oprócz wzrostu zainteresowania niektórymi aktywnościami obserwujemy ewolucję nurtu ekologicznego oraz dygitalizacji (pandemia zdaje się napędzać dodatkowo oba trendy). Nasze spostrzeżenia potwierdzają również decyzje jury przyznającego ISPO Awards. W magazynie prezentujemy produkty wyróżnione odznaczeniem Gold Winners. Targi ISPO to kolejny przykład zmian wywołanych pandemią. Niegdyś duża i najważniejsza z naszej perspektywy impreza przeniosła się do Internetu.
Jak zawsze ważne są dla nas informacje z pierwszej linii frontu. W niniejszym numerze zebraliśmy komentarze wybranych przedstawicieli branży, które najlepiej obrazują aktualną sytuację, a także pokazują oczekiwania wobec przyszłości.
Spis treści
- 4 – Fjällräven prezentuje Samlaren
- 4 – Garmin otwiera nowoczesną fabrykę pod Wrocławiem
- 4 – Jesteś pracownikiem sklepu? Dołącz do GORE-TEX BRAND TRAINING PLATFORM
- 6 – EOG bada wpływ pandemii na branżę i jej przyszłość
- 7 – Barometr rynku – luty na sporym plusie
- 8 – Największe na świecie targi sportowe wyznaczają nowe standardy – raport ISPO Munich 2021
- 10 – ISPO Munich Online 2021
- 12 – ISPO Awards 2021
- 16 – Pandemia outdoorowi niestraszna
- 22 – Sport w czasach zarazy
- 26 – Salewa Alpine Hemp – gwarancja naturalnego komfortu
- 28 – Ekologia przyspiesza – ISPO Textrends FW22/23
- 30 – Najważniejsze materiały tekstylne z Tajwanu – FW 2022/23
- 32 – Test: buty do biegania Clifton Edge marki Hoka One One
- 34 – Deuter Story – historia marki od 1898 roku
- 36 – Biznes postpandemiczny
- 38 – Nowy salon firmowy marki Dynafit w Zakopanem
Przed nami kolejny trudny rok. Jednak uzbrojeni w nowe doświadczenia i świadomi potrzeby promowania aktywności i zdrowego trybu życia, bez strachu stawiamy mu czoła.
Red.
Magazyn jest dostępny w księgarni wspinanie.pl. Tam też możecie go zaprenumerować.
KOMENTARZE