HomeRynek outdoor

LESOVIK Pride Month

LESOVIK, polski producent hamaków i sprzętu turystycznego znany z zaangażowania w kwestie społeczne, poruszył w tym miesiącu ważny (i jak widać kontrowersyjny) dla środowiska outdoorowego temat — LGBT+.

LESOVIK Pride Month

LESOVIK Pride Month (fot. Paweł Trojanowski)

Kilka tygodni temu pisaliśmy o akcji, w której LESOVIK nagradzał osoby sprzątające Polskie lasy pamiątkowymi naszywkami. Wystarczy szybki rzut oka na social media firmy, aby zauważyć, że polski producent hamaków wielokrotnie inicjował akcje prospołeczne, np. publikując posty z psami do adopcji czy namawiając do przemyślanych zakupów w trakcie Black Friday. Z ekipą LESOVIKautrzymujemy stały kontakt, wiedzieliśmy więc, że szykują akcję na czerwiec, który na całym świecie obchodzony jest jako Miesiąc Dumy (PrideMonth) osób LGBT+.

LESOVIK Pride Month

LESOVIK Pride Month (fot. Paweł Trojanowski)

Z tej okazji LESOVIK wrzucił na swoje media społecznościowe zdjęcia osób tej samej płci wraz z informacją o nowym produkcie — czarnej wersji ich popularnego hamaka DUCH wyposażonej w malutką flagę LGBT+ wszytą tuż obok flagi Polski, standardowo występującej w produktach tej marki. 10% zysku ze sprzedaży hamaków przeznaczonych zostanie na wsparcie polskiej fundacji Kampania Przeciw Homofobii.

Maria Kostacińska, marketing manager firmy:

W ten sposób chcemy symbolicznie pokazać, że osoby LGBT+ są i zawsze były częścią Polski. To od nas zależy, jak będzie wyglądała przyszłość naszego kraju. Chcemy Polski w którejkażdy czuje się dobrze i może być sobą. Dlatego postanowiliśmy zrobić krok w stronę równości, organizując sesję zdjęciową z parami osób tej samej płci i przeznaczając część dochodu z kolekcji na KPH.

LESOVIK Pride Month

LESOVIK Pride Month (fot. Paweł Trojanowski)

W oświadczeniu opublikowanym na social mediach LESOVIKA możemy przeczytać o wizji outdooru otwartego dla wszystkich, którą lepiej wyjaśnia założyciel firmy Rafał Palowski:

Naszym marzeniem jest, żebyśmy wszyscy czuli się komfortowo w lesie, nad rzeką, na kwiecistej łące czy w górach. Przygoda w outdoorze powinna być strefą wolną od obaw, z którymi spotykamy się na ulicach naszych miast i w internecie, a które wynikają z nietolerancji wobec naszej orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Absurdem jest agresja wycelowana w to, kogo trzymamy za rękę na spacerze albo komu chcemy powiedzieć na ucho “Kocham cię” siedząc w cieniu wielkiego dębu. Las nie kwestionuje przecież twojej miłości.

W komentarzach pod postami od kilku dni trwa zaciekła dyskusja. Pojawiły się osoby zarzucające LESOVIKowi wykorzystanie modnego tematu do nakręcenia sprzedaży (pink-washing), a nawet jedno nagranie wycinania metki marki z hamaka, jednak większość komentarzy jest wspierająca. Osobiście nie możemy się nadziwić, ile agresji wywołuje w Polakach zdjęcie dwóch przytulonych w hamaku mężczyzn, czy dwóch dziewczyn trzymających się za ręce na tle lasu. Outdoor ma przecież otwierać głowę na nowe doznania i serce na ludzi.

Hamaki LESOVIK z serii Rainbow Pride dostępne są pod poniższym linkiem:

LESOVIK Pride Month

LESOVIK Pride Month (fot. Paweł Trojanowski)

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0