HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: lipiec na niewielkim plusie

Miesiące letnie to najważniejszy czas dla wielu pasjonatów outdooru. Wakacyjne wyjazdy sprawiają jednak, że równocześnie jest to niełatwy okres dla branży. Tym bardziej cieszy nas lipcowy wynik Barometru.

Barometr rynku outdoor, lipiec 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, lipiec 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Sprzedaż  sklepów biorących udział w naszym badaniu w lipcu tego roku wzrosła o 3,6 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w 2020 r. To wynik zbieżny z danymi GUSu dotyczącymi sprzedaży detalicznej w Polsce – w lipcu wzrost dynamiki o 3,9 proc. Odczyt z naszego Barometru możemy uznać za pozytywny, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę poniższe czynniki.

Okres wakacyjny zazwyczaj nie sprzyja zakupom, na dłuższe wyjazdy przygotowujemy się wcześniej. W zeszłym roku w podobnym czasie byliśmy świadkami “odwilży” pandemicznej, więc baza porównawcza jest całkiem solidna. Dobra pogoda i wysokie temperatury nie motywują do zakupów kurtek przeciwdeszczowych i butów z membraną. Egzotyczne kierunki podróży, wymagające większych przygotowań sprzętowych nadal cieszą się mniejszą popularnością niż przed pandemią.

Z drugiej strony, wśród korzystnych dla branży przemian jakie obserwujemy na co dzień, można wymienić wzrost zainteresowania aktywnościami wymagającymi sprzętu, takimi jak wspinaczka czy via ferraty. Coraz więcej osób decyduje się też na wakacje kempingowe, a weekendy spędza za miastem, nieraz na różnego rodzaju biwakach.

Wzrost popularności outdooru potwierdza jego coraz częstsza obecność w mediach ogólnokrajowych. Aktywnością na świeżym powietrzu interesują się celebryci, a do popularnych programów telewizyjnych, zapraszani są coraz częściej najróżniejsi podróżnicy i outdoorowi wyczynowcy. W mediach społecznościowych pączkują kolejne grupy związane z aktywnościami, portale internetowe nie narzekają na ruch, a nawet prasa tradycyjna – pomimo niełatwych czasów dla prasy – radzi sobie nie najgorzej. To woda na młyn dla naszej branży.

Red.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0