Sprzedaż sklepów outdoorowych w październiku wzrosła o 18,6 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w ubiegłym roku. To trzeci miesiąc z dwucyfrowym wynikiem na koncie.
Jesień rozkręciła się na dobre, a wraz z nią ruch w specjalistycznych sklepach górskich i outdoorowych. Świadczy o tym nie tylko sam wynik naszego barometru, ale również doniesienia przedstawicieli różnych sklepów, z którymi mieliśmy okazję rozmawiać w ostatnim czasie.
Dobre wyniki sprzedażowe w minionych miesiącach zawdzięczamy w dużej mierze pogodzie. Dni słoneczne, pozwalające cieszyć się złotą polską jesienią, przeplatały się z dniami chłodnymi, wietrznymi i deszczowymi. Bywało nawet, że temperatura powietrza spadała w nocy poniżej zera, a w górach na chwilę pojawiał się śnieg. Takie warunki wystawiają garderobę i wyposażenie turystów na próbę, a co za tym idzie, sprzyjają sprzedaży.
Nie bez znaczenia jest również utrzymujący się na wysokim poziomie trend ogólnego zainteresowania sportami, aktywnością oraz zdrowym trybem życia. Osoby w różnym wieku szukające ciekawych alternatyw dla swoich dotychczasowych sposobów spędzania wolnego czasu, sięgają po modny już dzisiaj outdoor. Wiele sklepów z naszego podwórka wykorzystuje tę sytuację bardzo umiejętnie, prowadząc najróżniejsze działania okołosprzedażowe, takie jak blogi, poradniki on-line, szkolenia i kursy, wspólne treningi biegowe i wycieczki. Między innymi takim akcjom przyglądamy się, analizując internetowe kanały komunikacyjne wybranych sklepów w październiku.
Czy dobry wynik październikowy to rezultat tych działań? Miejmy nadzieję, że tak i że efekty długofalowe okażą się jeszcze lepsze.
Red.
KOMENTARZE