HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: listopad na niewielkim plusie

Po kilku dobrych miesiącach odczyt naszego Barometru w listopadzie utrzymuje się ciągle nad kreską. Wzrost zapotrzebowania na produkty outdoorowe jest odczuwalny, jednak analiza wyników przysparza trudności.

Barometr rynku outdoor, listopad 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, listopad 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Sprzedaż specjalistycznych sklepów górskich i outdoorowych w listopadzie 2021 roku wzrosła o 5 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym. Analizując sprzedaż w tym miesiącu nie mogliśmy jednak wziąć pod uwagę sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, ponieważ te w 2020 roku były zamknięte przez większą część listopada. Ich wyniki w zeszłym miesiącu są bardzo dobre, jednak wzrosty sprzedaży o ponad 100 proc. w stosunku do miesiąca, w którym sprzedaży praktycznie nie było, mocno zaburzyłby nasz barometr (poprzednio w takich sytuacjach odwoływaliśmy się do wyników z 2019, ale tym razem, mamy do czynienia z krótszym okresem lockdownu w galeriach).

Chłodny i deszczowy listopad pomógł sprzedawcom. Zapotrzebowanie na ciepłą odzież, kurtki przeciwdeszczowe i dobre buty w okresie przejściowym utrzymuje się na dobrym poziomie. W listopadzie można było również odczuć przygotowania do sezonu zimowego, który w tym roku rozpoczął się wcześniej niż zazwyczaj.

Entuzjazm zakupowy w listopadzie w pewnym stopniu mogła ochłodzić niepewność związana z pogarszającą się kondycją gospodarki, głównie wzrostem cen związanym z inflacją. Produkty outdoorowe to jednak dobra luksusowe, nabywane najczęściej przez osoby zamożne, a więc mniej czułe na wahania cen dóbr podstawowych. Inflacja może nie wpłynie więc bezpośrednio na zmniejszenie sprzedaży w naszej branży, ale zapewne pogorszy realne wyniki finansowe sklepów, które muszą liczyć się również z wzrostem cen prądu i gazu w styczniu. Nie brakuje również problemów w sferze łańcuchów dostaw.

Niemniej początek zimy, gwałtowny spadek temperatur, zakupy prezentów, pierwsze zimowe wyjazdy – to wszystko pozwala jednak zachować optymizm. Z niecierpliwością czekamy na wyniki grudniowe oraz komentarze i podsumowania roku ze strony sklepów biorących udział w naszym Barometrze rynku.

Red.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0