HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: w kwietniu wzrost o 18,3 proc.

Pomimo zmagań z brakiem materiałów, dezorganizacji łańcuchów dostaw, rosnących cen surowców i paliw, oraz wysokiej inflacji, branża outdoor odnotowała dobry wynik w minionym miesiącu. Sprzedaż detaliczna sklepów w kwietniu 2022 roku wzrosła o 18,3 proc.

Barometr rynku outdoor, kwiecień 2022 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, kwiecień 2022 (rys. 4outdoor.pl)

Po spadkach w pierwszych miesiącach roku, w marcu i kwietniu obserwujemy mocny wzrost sprzedaży asortymentu sklepów górskich i outdoorowych, który – najogólniej rzecz ujmując – wynika z rozpoczęcia wiosny, a więc sezonu ciepłego, w którym spektrum aktywności outdoorowych jest znacznie szersze niż zimą. Dobra pogoda sprzyja codziennym treningom na świeżym powietrzu i planowaniu wypadów weekendowych. Możemy również założyć, że wielu klientów naszej branży spędzało aktywnie majówkę, która tradycyjnie mobilizuje do przeglądu sprzętu i garderoby oraz ich uzupełnień.

Do badania wyników sprzedażowych sklepów w kwietniu, musieliśmy zastosować elastyczne podejście. Ponieważ część sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych była zamknięta w kwietniu zarówno 2021, jak i 2020 roku, wyniki tych sklepów (m.in. The North Face, Mammut) odnosimy do 2019 roku. Bez ich udziału, pozostałe sklepy stacjonarne osiągnęły umiarkowany, jednocyfrowy wzrost. Niemniej średnia wszystkich wyników, czyli łączny wzrost dynamiki sprzedaży w sektorze w kwietniu wynosi 18,3 proc.

Pomimo przeciwności wspomnianych na wstępie oraz niesprzyjającej atmosfery, wyniki sprzedażowe naszej branży świadczą o utrzymującym się na niezłym poziomie zainteresowaniu aktywnościami i przygodami na łonie przyrody. To zasługa połączonych działań sklepów, dystrybutorów, mediów, influencerów oraz organizatorów festiwali i wydarzeń sportowych. Promocja zdrowego, dobrego dla ciała i duszy, outdoorowego stylu życia jest dzisiaj kluczowa, bo choć grono naszych klientów powolutku rośnie, to jednak ciągle kropla w morzu. Według większości ogólnokrajowych badań Polacy są nadal raczej na bakier ze sportem i wszelkimi przejawami aktywności fizycznej, a co za tym idzie wiele osób zmaga się z problemami zdrowotnymi (to również zasługa Covidu). Propagowanie outdooru, inspirowanie i motywowanie do wejścia w ten świat – nie tylko pełen atrakcji, ale i korzyści dla zdrowia, to bez wątpienia wspólny cel, który jednoczy branżę.

Michał Gurgul

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0