HomeMagazyn 4outdoor

Właśnie ukazał się 61. numer 4outdoor Biznes

Z przyjemnością przedstawiamy kolejny numer 4outdoor Biznes, jedynego czasopisma branży outdoor. Oto co w nim znajdziecie.

Okładka 4outdoor Biznes, numer 61. / czerwiec 2022

Tuż przed targami OutDoor by ISPO, które odbędą się w dniach 12-14 czerwca w MOC Event & Order Center w Monachium światło dzienne ujrzał kolejny numer naszego branżowego magazynu. Znajdziecie w nim informator targowy (również TUTAJ), komentarze przedstawicieli branży na temat aktualnej sytuacji i zawirowań, będących konsekwencją pandemii oraz inwazji Rosji na Ukrainę, a także kilka materiałów, w których analizujemy trendy i przewidujemy kierunki rozwoju outdooru na świecie i w Polsce.

Magazyn 4outdoor Biznes jest gazetą branżową (B2B). Jeśli Twojej firmy nie ma na liście naszych subskrybentów napisz do nas:

Lub kup magazyn w księgarni:

Spis treści

  • MONTIKO – nowy sklep górski w centrum Warszawy
  • Barometr rynku. W kwietniu wzrost o 18,3%. Pierwszy kwartał jednak na minusie
  • Nowy sklep górski Skalnik we Wrocławiu
  • European Outdoor Summit 2022 – otwarto rejestrację uczestników. Gore-Tex głównym sponsorem
  • Wracają targi Outdoor by ISPO 2022
  • Outdoor w obliczu wyzwań. Wypowiedzi właścicieli i menadżerów
  • Ukraine Help – akcja pomocy EOG, SOG, OIA UK i Polish Outdoor Group dla Ukrainy
  • Wywiad: Bergson – powrót w trudnych czasach
  • Wywiad: Mocniejsi mimo przeszkód
  • Kolekcja Salewy na Wiosna/Lato 2023
  • Najlepsze buty w góry 2022 – wybór redakcji
  • Nisza kołem zamachowym outdooru. Trendy w sezonie SS2022
  • Dokąd zmierza moda outdoorowa? 40 Felieton: Coś dobrego

Od redakcji

Jeszcze nie otrząsnęliśmy się z pandemicznych kłopotów, gdy na wschodzie wybuchła wojna. Inwazja Rosji na Ukrainę rozpoczęła się 24 lutego, absorbując uwagę i budząc niepokój wszystkich chyba Polaków. To momentalnie odbiło się na sprzedaży asortymentu outdoorowego – i nic dziwnego, wszak nie są to rzeczy pierwszej potrzeby. Mimo to branża sprostała sytuacji, wiele firm zaangażowało się w aktywną pomoc lub przekazało środki organizacjom i fundacjom udzielającym wsparcia zarówno uchodźcom, jak i Ukraińcom, którzy pozostali w kraju, również żołnierzom.

Tragedia trwa, jednak po pierwszych tygodniach szok nieco ustąpił i wróciliśmy do swoich zadań. Życie toczy się swoim rytmem, choć niezaprzeczalnie – już w cieniu wojny.

Jak w tych niełatwych czasach radzi sobie rodzima branża outdoor? W niniejszym numerze zamieszczamy wywiad i komentarze właścicieli i menadżerów sklepów, dystrybutorów i producentów. Szeroki obraz aktualnej sytuacji pozwalają uzyskać wypowiedzi: Łukasza Łakomego – prezesa spółki Bergson Polska, Sebastiana Sumisławskiego – Dyrektora Zarządzającego Brandgate Poland (marki Haglöfs, Didriksons), Marcina Gabryolka – prezesa firmy FAM (m.in. Jack Wolfskin), Marcina Felińczaka – dyrektora zarządzającego sklepami Skalnik, a także Radomira Sobczaka z Alpinusa, Jaceka Wylężeka z Cumulusa, Piotra Sikorskiego z Himal Sportu, Jakuba Jóźwiaka – dyrektora ds. marketingu sklepu 8a.pl, oraz Weroniki Ośródek – kierowniczki ds. marketingu i e-commerce firmy Brubeck.

W felietonie Coś dobrego Adam Zych (Raven) podejmuje niełatwą próbę odnalezienia pozytywnych aspektów konfliktu na wschodzie. Jak sam zaznacza, poszukiwanie dobra, które może się pojawić w jego następstwie, dla niejednego będzie niestosowne. Jednak kto wie, czy nie tak właśnie trzeba podejść do tego zagadnienia?

Z wypowiedzi wspomnianych osób emanuje swoista siła. Choć nie jest łatwo, sprawy komplikują się na wielu frontach i przyszłość jest niepewna, radzimy sobie wcale nie najgorzej. Firmy szybko adaptują się do nowych warunków: planują z dłuższym wyprzedzeniem, zwiększają bufory magazynowe, inwestują w e-commerce. Z kolei klienci – raz po raz odrywani od ulubionych aktywności i w ogóle myślenia o przyjemnościach – ostatecznie jednak wracają. Pojawiają się też nowi, co utwierdza nas w przekonaniu, że bez względu na czasy, w jakich żyjemy, potrzeba ruchu i kontaktu z dziką przyrodą pozostaje żywa. Do jakiego stopnia i czy w ogóle ta tendencja pozostanie wzrostowa? Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć. To, jak przedstawia się aktualnie aktywność fizyczna Polaków i które dyscypliny outdoorowe mają szansę na rozwój, a także które z nich stanowią marketingową trampolinę dla branży, stara się poddać analizie niżej podpisany w artykule Nisza kołem zamachowym outdooru…

Trendy, tym razem w modzie, analizuje również Karolina Szymańska. Czego szuka dzisiejszy klient branży outdoor, co pociąga go w nowych produktach, które parametry i jakie metody komunikacji są dla niego najbardziej atrakcyjne? O odpowiedzialnej produkcji, naprawach, wpływie odzieży na zdrowie, personalizacji, cyfryzacji, produktach 3D i Metaverse przeczytacie w artykule Dokąd zmierza moda outdoorowa?

Niedługo będziemy mieli okazję przedyskutować poruszane tutaj tematy, by tak rzec, na żywo. Po dwóch latach przerwy wracamy na tragi OutDoor by ISPO. Po raz drugi w Monachium, ale tym razem w nowej lokalizacji – jest też kilka istotnych zmian w układzie hal i programie. Wszystkie podstawowe informacje znajdziecie w naszym przewodniku po OutDoor by ISPO 2022 na stronach 8-13. Do zobaczenia w MOC Event & Order Center przy Lilienthalallee 40 w Monachium w dniach 12–14 czerwca.

W niniejszym numerze 4outdoor Biznes przeglądamy również najciekawsze modele butów górskich i outdoorowych – od niskich i lekkich modeli o charakterze sportowym po wysokie i pancerne, przeznaczone na poważne wyprawy górskie.

Michał Gurgul

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0