Targi outdoorowe ispo winter 2009 – podsumowanie








W dniach 1-4 lutego w Monachium odbyły się międzynarodowe
targi ispo winter 2009. To już 69 edycja największych i
najbardziej prestiżowych targów sportów zimowych. 1950 wystawców z 50 krajów, 60 000
zwiedzających z ponad 100 krajów, 185 000 metrów kwadratowych ekspozycji –
to nadal świetne wyniki jeśli chodzi o budowanie współpracy handlowej w branży.

Jednak, mimo zapewnień organizatorów o doskonałej atmosferze i ogromnej liczbie
podpisanych kontraktów nie ma się co łudzić, że wciąż przewijający się temat
kryzysu finansowego ominie branżę outdoorową. Już teraz, porównując wyniki
frekwencji z ostatnich dwóch lat, widać niewielki spadek zamykający się w 4-6 punktach procentowych. Można było również zaobserwować
lekki spadek reprezentacji firm zagranicznych w ogólnej puli wystawców.

Nie ma jednak co straszyć widmem
kryzysu. Atmosfera panująca na targach była bardzo optymistyczna, a targi,
zarówno przez wystawców, jak i odwiedzających ocenione zostały bardzo wysoko.

ISPO winter 2009, stoisko firmy Jack Wolfskin  (4outdoor.pl)ISPO winter 2009, stoisko firmy Jack Wolfskin (4outdoor.pl)

Myśląc o kryzysie byłam przekonana, że i targów on nie ominie. Byłam
kompletnie zaskoczona jak dobra i pozytywna atmosfera panowała przez te kilka
dni wśród zwiedzających i wystawców. Nie było chwili, żeby naszego stoiska ktoś
nie odwiedzał
– Anian Thrainer, GF Amplid GmbH & Co.

Przez nasze stoisko przewijał się niekończący peleton dobrych i
odpowiedzialnych klientów. Udział w targach był naprawdę dobrym wyborem. Nie ma
nic przyjemniejszego niż oglądać sprzedawców podpisujących jeden po drugim
formularze zamówień
– Jenny Ahnell, Etnies, Thirty tTwo, Sole Technology.

ispo winter 2009, pokazy mody (4outdoor.pl)ispo winter 2009, pokazy mody (4outdoor.pl)

Powodem jest prawdopodobnie
bardzo dobry sezon zimowy, który skutecznie podbija wyniki sprzedaży. Tym samym
wielu wystawców pokazało ciekawe nowe kolekcje na następny sezon. Należy bowiem
pamiętać, że tegoroczne targi determinują to, co zobaczymy w następnym roku na
półkach sklepów.

Prawdziwym zainteresowaniem
cieszyły się na tegorocznych ispo rozwiązania służące podwyższeniu
bezpieczeństwa uprawiania sportów zimowych. Świetnie sprzedającym się produktem
były np. kaski. Coraz więcej uwagi poświęca się również systemom zwiększającym prawdopodobieństwo przeżycia w lawinach. To dobra nowina dla konsumentów – większa
oferta to większa konkurencja, a tym samym niższa cena produktów, które
powinien mieć każdy, a w Polsce ma jeszcze niewielu.

ispo winter 2009, pokaz mody sportowej na gali (4outdoor.pl)ispo winter 2009, pokaz mody sportowej na gali (4outdoor.pl)

Nowe rozwiązania, nowe
technologie to jednak nie wszystko co ceniono najwyżej w przyszłorocznych
kolekcjach. Po raz pierwszy podczas tegorocznych targów zaproszono producentów
do walki o Eco Responsibility Award – nagrody za dbałość o ekologiczny aspekt
produktu. Oddźwięk był zaskakująco wysoki. Wydaje się, że dbałość o planetę
powoli staje się filozofią wielu marek, a podkreślanie odpowiedzialności w tym
względzie rodzajem obowiązku.

ispo winter 2009, wieczorna gala GQ Style Night by Porsche (4outdoor.pl)ispo winter 2009, wieczorna gala GQ Style Night by Porsche (4outdoor.pl)

Podsumowując słowami Manfreda
Wutzlhofera (Dyrektora Generalnego i Prezesa Messe München GmbH):"Cieszymy się, że targi ispo winter 09 i cała branża sportowa
przeżywają taki rozkwit, pomimo niezbyt dobrych prognoz ekonomicznych. W końcu światowy kryzys, a nawet utrata pracy oznacza więcej
czasu wolnego. Uprawiajmy zatem w tym czasie wolnym sporty, a może dzięki temu
zapaść ekonomiczna faktycznie branżę
outdorową ominie.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0