HomeRynek outdoor

Blacks Leisure Group ucieka w outdoor

Największa brytyjska sieć sklepów outdoorowych i snowboardowych, której właścicielem jest Blacks Leisure Group, by ratować zyski akcjonariuszy, kontynuje zmianę profilu części swoich sklepów.

Blacks Leisure Group, logo

Blacks Leisure Group, której biznesowa historia sięga roku 1861, posiada na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii ponad 400 sklepów. Firma specjalizuje się w outdorze (372 sklepy pod szyldami Millets i Blacks), ale ma też bardzo mocny "boardwear division" (43 sklepy pod szyldami Freespirit i O’Neill).  Blacks jest też właścicielem kilku własnych marek, np.: Technicals, ALS, Peter Storm, Mambo. Przychody Grupy w roku finansowym 2008/2009 wyniosły ponad 267 mln funtów. Niestety, mimo tak rozległej działalności Grupa od dwóch lat przynosi straty, które w ostatnim roku finansowym wyniosły ponad 14 mln funtów.

Blacks Leisure Group, by zachować płynność finansową konieczną do przetrwania trudnego okresu i przeprowadzenia niezbędnych zmian, uzyskał od Lloyds Banking Group 35 mln funtów kredytu. Jednym ze sposobów na poprawę wyników grupy jest zmiana profilu sklepów z segmentu "boardwear" w strone bardziej outdoorowego. Proces ten już się rozpoczął w pierwszych miesiącach tego roku. W oświadczeniu Zarządu czytamy:

Firma rozważa różne sposoby na poprawę wyników finansowych, w tym szybką ucieczkę z przynoszącego straty segmentu "boardwear". Chcemy także ruszyć z nowym formatem sklepu outdoorowego, który pozwoli na uzyskanie lepszych wyników.

Źródło: Reuters, 
Blacks Leisure Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0