Największa brytyjska sieć sklepów outdoorowych i snowboardowych, której właścicielem jest Blacks Leisure Group, by ratować zyski akcjonariuszy, kontynuje zmianę profilu części swoich sklepów.
Blacks Leisure Group, której biznesowa historia sięga roku 1861, posiada na terenie Wielkiej Brytanii i Irlandii ponad 400 sklepów. Firma specjalizuje się w outdorze (372 sklepy pod szyldami Millets i Blacks), ale ma też bardzo mocny "boardwear division" (43 sklepy pod szyldami Freespirit i O’Neill). Blacks jest też właścicielem kilku własnych marek, np.: Technicals, ALS, Peter Storm, Mambo. Przychody Grupy w roku finansowym 2008/2009 wyniosły ponad 267 mln funtów. Niestety, mimo tak rozległej działalności Grupa od dwóch lat przynosi straty, które w ostatnim roku finansowym wyniosły ponad 14 mln funtów.
Blacks Leisure Group, by zachować płynność finansową konieczną do przetrwania trudnego okresu i przeprowadzenia niezbędnych zmian, uzyskał od Lloyds Banking Group 35 mln funtów kredytu. Jednym ze sposobów na poprawę wyników grupy jest zmiana profilu sklepów z segmentu "boardwear" w strone bardziej outdoorowego. Proces ten już się rozpoczął w pierwszych miesiącach tego roku. W oświadczeniu Zarządu czytamy:
Firma rozważa różne sposoby na poprawę wyników finansowych, w tym szybką ucieczkę z przynoszącego straty segmentu "boardwear". Chcemy także ruszyć z nowym formatem sklepu outdoorowego, który pozwoli na uzyskanie lepszych wyników.
Źródło: Reuters,
Blacks Leisure Group
KOMENTARZE