Drugi kwartał spadkowy w Columbia Sportswear Company

Columbia Sportswear Company, jeden ze światowych liderów rynku outdoorowego, ogłosił wyniki za drugi kwartał 2009 roku – przychody korporacji spadły o 16%.

Sprzedaż Columbia Sportswear Company w drugim kwartale 2009 wyniosła 179.2 mln $, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 213.1 mln $. Po uwzględnieniu różnic kursowych oznacza to spadek przychodów o ok. 12%. Straty korporacji w drugim kwartale wyniosły 9.9 mln dolarów (w 2008 roku – 1,8 mln $). Tim Boyle, prezes Columbia, komentuje:

Straty w drugim kwartale są mniejsze niż te, które prognozowaliśmy w kwietniu. Przyczyną jest mniejszy od spodziewanego spadek sprzedaży oraz polityka ograniczania kosztów zapoczątkowana w zeszłym roku. Spodziewamy się, że niekorzystne globalne wiatry odwrócą się w końcówce tego roku lub na początku 2010.

Pomimo tych wyzwań, będziemy nadal koncentrować się na rozwoju
innowacyjnej odzieży, obuwia, akcesoriów i sprzętu, które
przez to, że są praktyczne i prawdziwie pomocne będą atrakcyjne dla miłośników outdooru, pozwalając cieszyć się im "Wspanialszym Outdoorem". Nasze silne fundamenty finansowe pozwalają na dalszy rozwój na bazie  innowacji. 

Gwałtownie, bo o 47% (33.7 mln $), spadły przychody Columbi ze sprzedaży w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz w Kanadzie 44% (7.9 mln $). Spadki te zostały częściowo zrekompensowane 2-procentowym wzrostem na rodzimym amerykańskim rynku. Znaczący wzrost sprzedaży korporacja odnotowała we własnych sklepach i outletach, niestety redukcje zamówień i bankructwa sprzedawców spowodały, że całościowy wzrost wyniósł właśnie 2%. Sprzedaż w rejonie LAAP (Ameryka Łacińska i Azja) pozostała na podobnym poziomie (39,9 mln).

Oto jak kształtowała się w drugim kwartale sprzedaż brandów, które są własnością Columbia Sportswear Company:

  • Coulmbia – 162 mln $ (spadek 17%)
  • Mountain Hardwear – 13,2 mln $ (spadek 4%)
  • Montrail – 2,4 mln $ (spadek 33%)
  • Sorel – 1,6 mln $ (spadek33%)

Symptomatyczny jest najlepszy wyniki stricte outdoorowego Mountain Hardwear potwierdzający stosunkowo dobrą reakcję marek z trzonu outdoorowego na światowy kryzys. Mountain Hardwear, jako jedyny w grupie, odnotował wzrost sprzedaży (2%) za pierwsze pół roku 2009.

Kategoriami sprzedaż kształtowała się następująco:

  • Sportswear – 98.4 mln $ (spadek 15 %),
  • Footwear – 33.4 mln $ (spadek 21%),
  • Outerwear  – 35.1 mln $ (spadek 16%),
  • Akcesorie i sprzęt – 12.3 mln $ (spadek 8%).
Nowszy news

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0