VF Corporation ogłosiła plany zakupu firmy Timberland za blisko 2 mld dolarów. Tym samym Timberland wejdzie w skład długiej listy marek VF Corporation, do których należą m.in. The North Face, JanSport, Vans i Wrangler.
Oferta wykupu na udziały Timberlanda została złożona po cenie 43 dolary za akcję. Po ogłoszeniu planów przejęcia marki przez VF Corporation akcje Timberlanda zanotowały 43% wzrost wartości. Transakcja ma zostać domknięta w trzecim kwartale roku. Porozumienie o przejęciu zostało przyjęte jednogłośnie przez zarządy obu spółek.
Timberland jest światowym liderem w zakresie wysokiej klasy obuwia i akcesoriów. Firma jest właścicielem marki SmartWool. Timberland słynie również ze swojego podejścia do ekologii i zrównoważonego rozwoju. W tym roku firma zajęła drugie miejsce w rankingu 150 firm monitorowanych i ocenianych przez organizację non-profit – Climate Counts.
Szacuje się, że w 2011 roku Timberland osiągnie przychód na poziomie 1,6 mld dolarów. Po dodaniu 8,4 mld dolarów szacowanego przychodu VF za rok 2011 pozwoli to osiągnąć próg 10 mld dolarów przychodu.
Wierzymy, że wyjątkowa pozycja marki Timberland i jej wizerunek doskonale uzupełni się z pozycją zajmowaną przez techniczną markę premium jaką jest The North Face, podczas gdy SmartWool pozwoli nam zająć pozycję lidera w nowej kategorii – mówi Eric Wiseman VF Chairman and CEO. – VF będzie czerpać z doświadczenia i eksperckiej pozycji jaką posiada marka Timberland w produkcji obuwia outdoorowego, znajomości rynków międzynarodowych, np. japońskiego, czy z jej wiodącej roli w dziedzinie równoważonego rozwoju – dodaje.
Przejęcie Timberlanda ma podnieść przychody VF w 2011 roku o 700 mln dolarów. To zaś sprawi, że sportowy i outdoorowy segment będzie stanowić źródło połowy przychód spółki. VF zmierza to tego aby w 2015 roku outdoorowy segment spółki odpowiadał za 60% przychodów firmy.
Jesteśmy bezpośrednio skoncentrowani na budowaniu naszego portfolio w obszarze marek sportowych – zapewnia Wisman i dodaje, że początkowo VF wystąpiło z listą 50 marek outdoorowych rozważanych pod kątem zakupu. Z marek obecnych na tej liście, sukcesywnie zawężanej, Timberland okazał się mieć największy potencjał strategiczny i finansowy.
Przedstawiciele VF deklarują, że planują osiągnąć 10-cio procentowy roczny wzrost przychodów przejmowanej marki, rozwijając jej platformy w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. Do wzrostu ma się także przyczynić rozwinięcie sprzedaży bezpośredniej (obejmującej obecnie 229 sklepów oraz platformę e-commerce), a także intensywny rozwój kobiecego segmentu obuwia i odzieży.
Transakcja, wciąż wymaga zgody regulatora rynku i akcjonariuszy.
Źródło: VF Corporation, snewsnet.com, Reuters
KOMENTARZE