Hi-Tec na lato 2012 – pokaz kolekcji w siedzibie firmy Martes Sport

W dniach od 28 do 30 sierpnia w Bielsku-Białej odbyły się pokazy kolekcji marek z portfolio firmy Martes Sport na sezon wiosna/lato 2012. Firma kolejny raz pokazała, że marka Hi-Tec jest ważnym graczem na rynku outdoorowym.

Nowości brytyjskiej marki Hi-Tec zostały zaprezentowane licznie zebranej publiczności we wtorkowe przedpołudnie, 30 sierpnia. Na pokazie zjawiło się około 130 firm z całej Polski, co przekłada się na blisko 200 osób.

Pełna sala podczas pokazów marki Hi-Tec (fot. 4outdoor.pl)Pełna sala podczas pokazów marki Hi-Tec 

Na wstępie Jarosław Gewinner zaprezentował dokonania marketingowe marki Hi-Tec z tego roku. Przełomem w tym przypadku jest współpraca z firmą Adweb z Krakowa, która od kliku miesięcy zajmuje się promocją Hi-Tec’a w internecie. Adweb promuje markę na trzech głównych polach: na Facebooku, w ramach marketingu szeptanego i klasycznie, za pomocą artykułów wysyłanych do prasy.

Hi-Tec ma swój fanpage na Facebooku od dwóch miesięcy i już blisko 3,5 tys. fanów. Obecnie głównym punktem przyciągającym do profilu jest konkurs fotograficzny, który niebawem zostanie rozstrzygnięty.

Drugą dziedziną, którą zajmuje się dla marki Hi-Tec firma Adweb jest tzw. marketing szeptany, który w tym przypadku nazywa się Usta-Usta. Opiera się on na wpisach agentów firmy na forach tematycznych, które w efekcie inicjują dyskusję na temat jakiegoś elementu outdoorowego wyposażenia – np. jaki plecak powinienem wybrać na trekking po górach? W ramach dyskusji pojawiają się produkty marki Hi-Tec, jako jedne z propozycji użytkowników forum.

Takich wpisów mamy 150 miesięcznie, w ramach naszych działań polecamy także współpracujące z nami sklepy stacjonarne i internetowe – mówi Jarosław Gewinner, kierownik marketingu w Martes Sport.

Trzeci kanał promocyjny, to artykuły tematyczne rozsyłane do prasy specjalistycznej i ogólnej.

Choć jeszcze za wcześnie na ocenę efektów, jesteśmy zadowoleni ze współpracy z firmą Adweb. Już widzimy wzrost wejść na naszą stronę o blisko 20%. Długo wybieraliśmy firmę, która zajmie się naszą marką, ostatecznie stwierdziliśmy, że postawimy na internet, który jest teraz najpopularniejszym kanałem kontaktu z klientem. Jednocześnie działania w internecie są bezpośrednie i widoczne od razu – dodaje Gewinner.

Martes Sport monitoruje także działania konkurencji, czyli przede wszystkim marek 4F, Feel Free oraz Salomona. – Z naszych obserwacji wynika, że konkurencja wciąż nie docenia internetu, na ich profilach na Facebooku niewiele się dzieje.

Martes Sport działa coraz odważniej, “kryzys” nie przytemperował marketingowych planów firmy. Obecnie planowane są reklamy marki Hi-Tec w telewizji publicznej lub w TVN. Mowa o bilbordach sponsorskich, które pojawią się po głównym wydaniu informacyjnym. Kampania reklamowa została już przeprowadzona w Radiu Zet.

Ponad to w planach jest kontynuacja sponsorowania imprez związanych z aktywnym spędzaniem czasu. Hi-Tec stawia na lokalne wydarzenia, przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców, uwzględniających także dzieci.

W tym roku uczestniczyliśmy lub organizowaliśmy już m.in. bieg na orientację „Hi-Tec wyzwanie”, Rajd Grunwaldzki, czy Puchar Beskidów w kolarstwie górskim. Tego typu imprezy mają świetny wydźwięk w prasie lokalnej, poza tym trafiamy naprawdę do ogromnej rzeszy ludzi – zapewnia Jarosław Gewinner.

Martes Sport jest jedną z najprężniej, jeśli nie najprężniej działającą firmą na polskim rynku outdoorowym. Trudne sprzedażowo lato odbiło się jednak także i na Hi-Tec’u.

Sezon nie był najgorszy, choć pogoda nas nie rozpieszczała. Wiemy jednak, że część klientów została z towarem. Pomimo tego, w tym roku na pokazach mamy o 50 firm więcej. To pozwala nam na optymizm – mówi Szymon Reichert, Hi-Tec Brand Manager. – Marka staje coraz popularniejsza, do tego zdobywamy nowe rynki także na świecie, jesteśmy już m.in. w Argentynie, Ekwadorze, czy na Kostaryce. Na pokazach gościliśmy klientów z Republiki Południowej Afryki, dla których jako Martes Sport będziemy dostarczać produktu marki Hi-Tec – dodaje. Jak zapewnia Szymon Reichert Hi-Tec nie zamierza wrócić na Targi Kielce – Tu odwiedza nas więcej osób niż na targach – puentuje.

Na pokazie Hi-Tec’a zostało zaprezentowanych w sumie ponad 100 produktów.

Pokazy kolekcji Hi-Tec na sezon wiosna/lato 2012Pokazy kolekcji Hi-Tec na sezon wiosna/lato 2012


Hi-Tec niewątpliwie przyciąga niską ceną, choć i w tym przypadku można się zaskoczyć. Jest tak zwłaszcza wśród butów, w których zastosowano technologię Ion-mask – np. w V-Lite Infinity HPI, czyli w tym modelu, który jest znany z filmiku na YouTubie, w którym grupa zapaleńców biega po wodzie. Cena – 499,90 zł.

[video: http://www.youtube.com/watch?v=Xk_DigoxzTM]

Kolekcja letnia Hi-Tec stawia na sprawdzone przez markę patenty, czyli kurtki 3 w 1 (maksymalna cena – 469,99 zł), kurtki i spodnie z niskimi parametrami membran, ale też z niskimi cenami (maks. cena kurtki – 329,90 zł, spodni – 239,99 zł), softshelle bez membrany oraz z membraną Tecproof 15 000 (329,99 zł) oraz bielizna termoaktywna i bawełniana. Do tego marka ma w swojej przyszłorocznej ofercie ponad 50 modeli butów, plecaki miejskie i na dłuższe trekkingi, torby transportowe, kijki trekkingowe, stuptuty, śpiwory (najdroższy model – Pekko za 179,99 zł, najtańszy – Seeb za 69,90 zł) oraz namioty, dwu-, trzy- , cztero- i sześcioosobowe.

COMMENTS

WORDPRESS: 0