Ciepła zima wymusiła cięcia w Columbia Sportswear. Będą zwolnienia pracowników

Z powodu osłabienia popytu na produkty z kolekcji jesień-zima 2012/13 Columbia Sportswear zdecydowała się zwolnić około 80 pracowników w jednostkach amerykańskich i europejskich.

Jak oświadczyli przedstawiciele firmy, zamówienie na produkty z przyszłego sezonu jesienno-zimowego są dużo mniejsze niż w ubiegłym roku – z powodu ciepłej zimy detaliści nie sprzedali całego towaru i mają jeszcze zapasy.

I choć wysokie temperatury sprzyjają sprzedaży outdoorowych produktów wiosną i latem, to i tak nie wystarczy to aby wyrównać zimowe straty – przyznał Ron Parham, dyrektor ds. relacji inwestorskich i komunikacji w Columbia Sportswear.

Nasze przychody składają się w dwóch trzecich ze sprzedaży produktów zimowych i w jednej trzeciej z wiosenno-letnich – mówi Parham, podkreślając raz jeszcze ostrożność detalistów w kwestii nowych zamówień.

Zwolnienia obejmą 2% pracowników z globalnej struktury Columbii, która zatrudnia ponad 1,400 osób na całym świecie. Redukcja dotyczy przede wszystkim jednostek w USA i Europie, ominie natomiast Japonię, Koreę oraz inne azjatyckie kraje, gdzie firma rozwija się prężnie i szybko.

Na początku lutego, gdy przedstawiciele Columbia Sportswear prezentowali wyniki z czwartego kwartału było już wiadomo, że firmę czeka redukcja kosztów. Tim Boyle, prezes i CEO Columbii przyznał, że spodziewane jest spowolnienie sprzedaży, która w 2012 roku sprowadzi się do jednocyfrowego wzrostu, w porównaniu z 19 i 14% wzrostami osiągniętymi odpowiednio w 2010 i 2011 roku. 

W odpowiedzi na te założenia o spowolnieniu, firma zaczęła realizować szereg działań zmierzających do ograniczenia wydatków, które muszą być adekwatne do oczekiwanego wzrostu. Zanim podjęto decyzję o zwolnieniach ograniczono wiele aktywności firmy i prowadzonych przez nią programów. Zwolnienia, które rozpoczęły się w lutym będą prowadzone stopniowo w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Jak zaznaczył Parham, firma jest zdeterminowana, aby przetrwać spowolnienie i skupić się przede wszystkim na innowacyjności produktów. 

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0