INTERSPORT International Corporation podpisał umowę franczyzową (Master Franchise) na terenie południowych Chin. Sklepy marki zostaną otwarte w dziesięciu prowincjach, w których mieszka w sumie 513 mln mieszkańców.
Umowa została zawarta z firmą Fujian New Huadu Supercenter Ltd., która ma wyłączność na otwarcie sklepów INTRESPORT na terenie Chin i może działać poprzez sub-franczyzobiorców.
Od połowy 2013 roku, New Huadu otworzy pierwsze sklepy INTERSPORT w dziesięciu prowincji południowo-chińskich: Fujian, Guangdong, Guangxi, Hunan, Jiangxi, Hainan, Hubei, Anhui, Zhejiang oraz Guizhou. W planach jest uruchomienie od 80 do 100 sklepów INTERSPORT w ciągu najbliższych pięciu lat.
Firma New Huadu Group powstała w 1987 roku i zajmuje się sprzedażą detaliczną, nieruchomościami, działa także w branży górniczej i turystycznej. Fujian New Huadu Supercenter Co. Ltd. jest oddziałem detalicznym grupy, założonym w 1999 roku. Specjalizuje się w prowadzeniu sklepów, supermarketów, hipermarketów oraz sklepów elektronicznych w ramach dobrze znanej na terenie Chin marki – New Huadu.
Firma jest notowana na Shenzhen Stock Exchange od lipca 2008 roku i już kilka razy została wymieniona wśród 100 najlepszych przedsiębiorstw w ramach Commercial Chain Enterprises.
INTERSPORT natomiast wkroczeniem na rynek chiński z sukcesem kontynuuje swoją strategię ekspansji, zapoczątkowaną w 1999 roku. Po pojawieniu się na rynkach Europy Wschodniej i Bliskim Wschodzie, w 2009 roku INTERSPORT zaczął działać także w Azji, otwierając osiem sklepów w Korei Południowej. Celem jest uruchomienie 500 sklepów w Azji do 2022 roku, co według szacunków może przynieść roczną sprzedaż na poziomie miliarda dolarów.
Obecnie INTERSPORT działa w 40 krajach, posiadając ponad 5,300 sklepów.
Źródło: INTERSPORT
KOMENTARZE