Od jesieni na polskim rynku outdoorowym pojawi się długo oczekiwana amerykańska marka Patagonia. Już teraz fani marki mogą zapoznać się z jej najnowszą kolekcją, a sklepy przymierzać się do pierwszych przedzamówień.
Pochodząca z Kalifornii Patagonia została założona w 1973 roku przez legendę wspinaczki górskiej i znanego aktywistę w zakresie ochrony środowiska Yvon’a Chouinarda. Marka jest znana zarówno z wysokiej jakości produktów outdoorowych, jak i z działalności na rzecz ochrony środowiska.
Od 1996 roku Patagonia używa do produkcji swojej linii odzieży jedynie bawełny organicznej, zaś w ramach programu „Dotacje na rzecz ochrony środowiska” firma przeznacza co roku 1% swojego rocznego obrotu na rzecz działań ekologicznych.
Wśród produktów marki znajdziemy sprzęt i odzież przeznaczoną do aktywności wspinaczkowej i alpinistycznej, na górskie trekkingi, narciarską, do biegów trailowych, yogi, surfingu, a także do wędkarstwa muchowego oraz produkty dla aktywnych turystów.
Nowa kolekcja produktów w góry
W nowym sezonie, i jednocześnie pierwszym w Polsce, Patagonia wprowadza zupełnie nowe modele, jak i udoskonala znane klasyki.
Na prośbę ambasadorów marki (do których należą wybitni wspinacze i alpiniści) do kolekcji wraca 3-warstwowa kurtka M10, która w nowym wydaniu będzie jeszcze lżejsza (224 g). Kurtka została uszyta z nylonu typu ripstop z wykończeniem Deluge DWR. Wyposażona w wodoszczelny, pełnej długości zamek, regulowany kaptur, który sprawdza się także z kaskiem wspinaczkowym oraz regulowane mankiety i regulowany dół kurtki.
Dla komfortu użytkownika w okolicach szyi i podbródka wnętrze kurtki zostało wyściełane tkaniną Microfleece. M10 ma także na piersi kieszeń zamykaną na wodoszczelny zamek.
Również kolekcja Torrentshell wzbogaci się o nowe produkty i odświeżone modele. W przyszłym sezonie do kolekcji dołączy m.in. Torrentshell Stretch Jacket – techniczna kurtka do wymagających trekkingów i szybkich wspinaczek, uzupełniające ją Torrentshell Stretch Pants oraz Torrentshell Plus Jacket – modele najbardziej wytrzymałe ze wszystkich produktów Torrentshell. Nowy krój i dodatki uzyskają natomiast Torrentshell Jacket i Pants oraz Torrentshell Pullover.
Torrentshell Stretch Jacket została wykonana z 2,5-warstwowego laminatu na bazie nylonu ripstop wraz z 2,5-warstwowymi stretchowymi panelami na ramionach i na barkach – dla zwiększenia komfortu ruchu.
Podobnie jak M10, także ten model został wyposażony w wodoszczelny, pełnej długości zamek oraz regulowany kaptur z wysoką gardą. Kaptur sprawdza się także z kaskiem wspinaczkowym. Torrentshell Stretch Jacket ma regulowane mankiety i dół kurtki, w okolicach szyi i podbródka wnętrze kurtki zostało wyściełane tkaniną Microfleece. Dla jeszcze lepszej wentylacji zastosowano zamki wentylacyjne pod ramionami. Do tego kurtka posiada kieszeń piersiową oraz dwie kieszenie z długimi zamkami po bokach kurtki. Torrentshell Stretch Jacket waży 388 gramów.
Zarówno kurtka M10, jak i produkty z kolekcji Torrentshell spełniają Patagonia H2No® Performance Standard, zgodnie z którym odzież ta ma najwyższe parametry oddychalności, wodoszczelności oraz wytrzymałości. Parametry te zostały potwierdzone wymagającymi testami.
W przyszłym sezonie udoskonalona zostanie również DAS Parka, a uzupełnia ją nowe DAS Pants.
Wypełniona PrimaLoft Synergy (120 g), a w ramionach i na klatce piersiowej dodatkowo PrimaLoft One (60 g) DAS Parka wyposażona została w regulowany, kompatybilny z kaskiem kaptur, z wysoką gardą. Model ten ma także pełnej długości, dwustronny zamek, chroniony listwą przed wiatrem, a pod brodą osłonięty patką, dwie wypełnione ociepliną kieszenie boczne, dwie kieszonki od wewnątrz kurtki oraz kieszeń piersiową. DAC Parka waży 669 g.
W przyszłym sezonie po raz pierwszy pojawi się także model damski tej kurtki. Debiutem będą również wypełnione PrimaLoft One (100g) spodnie DAC Pants. Model jest wyposażony w dwustronne zamki na pełnej długości nogawek, wewnątrz których są także dodatkowe elastyczne mini-ochraniacze. Spodnie są wiatroszczelne, wodoodporne i ważą 434 g.
Patagonia na polskim rynku
Patagonia długo szukała dystrybutora na polskim rynku. Wreszcie swoją markę powierzyła w ręce firmy Raven Outdoor z Krakowa, dystrybuującą dotychczas produkty marek Marmot, Black Diamond, SmartWool, Aku, Robens, czy Trek’n Eat.
Przedstawiciele Raven Outdoor będą obecni na stoisku Patagonii podczas targów OutDoor 2012 we Friedrichshafen, w hali B2 na stoisku 200. W Krakowie dostępny jest także dla zainteresowanych przedstawicieli sklepów showroom, gdzie można zapoznać się z najnowszą kolekcją Patagonii. W obu kwestiach należy skontaktować się z Rafałem Ziobro (Rafal@ravenoutdoor.com, tel. kom. +48 609 777 315)
Więcej informacji o marce na stronie: www.patagonia.com
KOMENTARZE