Black Diamond debiutuje: polary, kurtki i spodnie

Black Diamond uchylił wreszcie rąbka tajemnicy dotyczącej nowej linii odzieży marki dla wspinaczy i alpinistów. Prezentacja miała miejsce w Salt Lake City, kolekcja pojawi się na rynku jesienią 2013 roku.

W przyszłym sezonie jesienno-zimowych, marka Black Diamond Equipment zaprezentuje nie tylko propozycje sprzętu narciarskiego i wspinaczkowego, ale także softshelle, kurtki z syntetyczną ociepliną, polary, koszulki i spodnie – czyli pełen przekrój odzieży outdoorowej.

Black Diamond wchodzi na rynek z nową kolekcją odzieży (fot. snewsnet.com)Black Diamond wchodzi na rynek z nową kolekcją odzieży (fot. snewsnet.com)

Black Diamond nie tylko zapowiada wprowadzenie nowej kolekcji, ale także już przedstawia plany rozwoju jej poszczególnych kategorii. W projekcie na wiosnę 2014 jest więc techniczna odzież do wspinaczki alpejskiej oraz bawełniana odzież wspinaczkowa, jesienią 2014 ma się pojawić damska odzież wierzchnia, męskie kurtki hardshellowe oraz odzież puchowa, zaś jesienią 2015 – męska odzież narciarska.

Ostatecznie na wiosnę 2016 roku Black Diamond planuje mieć około 200 różnych krojów odzieży. 

Nową kolekcję odzieży zaprezentował Tim Bantle, dyrektor ds. odzieży w firmie Black Diamond. Pokaz miał miejsce w Natural History Museum w Salt Lake City.

Szybko zdaliśmy sobie sprawę, że wyzwaniem w projektowaniu odzieży nie jest konkurowanie z rynkiem outdoorowym, ale dorównanie marce Black Diamond i jej 50-letniej historii w projektowaniu sprzętu – przyznał Bantle. – Musieliśmy wręcz przedobrzyć z jakością. Projekt musiał być prosty, czysty i funkcjonalny na tyle na ile to tylko możliwe. 

Schoeller, Polartec, Pertex i PrimaLoft

Wśród technologii i materiałów zastosowanych w odzieży znajdziemy produkty marek Schoeller, Polartec, Pertex oraz PrimaLoft.

W kolekcji zobaczymy m.in. ocieplane kurtki w różnych wresjach, w tym: Stance Belay Parka (sugerowana cena detaliczna 299 dolarów), Hoody (229 dolarów) oraz Jacket (199 dolarów). Zamiast pikowanych „pulchnych” modeli, mamy tu zgrabny i gładki materiał zewnętrzny Pertex wraz z dwiema warstwami 80-gramowego PrimaLoft Synergy, który został wszyty od środka. W kurtkach wyeliminowano także strefy zimnego powietrza. Jak zaznaczono, działa to na takiej samej zasadzie, jak w przypadku technologii stosowanych w śpiworach.

Black Diamond, nowa kolekcja odzieży (fot. snewsnet.com)Black Diamond, nowa kolekcja odzieży (fot. snewsnet.com)

Kolejna ocieplana kolekcja, czyli Access Hybrid Hoody (249 dolarów), Jacket (219 dolarów) i Vest (169 dolarów) została wyposażona w podobną konstrukcję, z tą różnicą, iż zastosowano tu 60-gramowy PrimaLoft One, do tego dla wzmocnienia elastyczności wprowadzono stretchowe panele z softshellowego materiału Schoellera. 

Kolekcja Black Diamond wyróżnia się sportowym, technicznym krojem, wydłużonymi rękawami i wydłużonym korpusem kurtek – wszystko po to, aby zadowoliłć rzesze wspinaczy i alpinistów, do których linia jest kierowana. 

Ze względu na swoje właściwości, a zatem wytrzymałość i elastyczność, materiały Schoeller zostały zastosowane także m.in. w kolekcji spodni i kurtek Dawn Patrol. Najbardziej zaawansowane modele, czyli Dawn Patrol Hybird Shell (349 dolarów) i Hybrid Bib (329 dolarów), wyposażono w strefowy system body-mapped oraz trójwarstwowy, wodoszczelny laminat w kluczowych miejscach.

Black Diamond, kolekcja odzieży (fot. snewsnet.com)Black Diamond, spodnie i polary (fot. snewsnet.com)

W kolekcji debiutuje także nowy materiał NanoSphere marki Schoeller, który charakteryzuje się wysoką trwałością, odpornością na ścieranie, jest wysoce hydrofobowy, odporny także na brud i oleje, a przy tym ma właściwości samoczyszczące. 

Natomiast w przypadku marki Polartec, w produktach Black Diamond znajdziemy m.in. tkaniny Power Stretch oraz High Efficiency Power Dry, tworzące produkty należące do kategorii „drugiej warstwy”.

Materiały te zostały zastosowane w wiatroszczelnych softshellach: Crag Hoody (189 dolarów) i Jacket (169 dolarów), w nieco mocniejszych modelach, takich jak: Solution Hoody (189 dolarów), Jacket (169 dolarów) oraz 1/4 Zip (149 dolarów), a także w lekkich i cienkich polarowych bluzach, kamizelkach i spodniach. 

Odzież Black Diamond nie dla każdego

Jak zapewnili przedstawiciele Black Diamond, dwanaście z trzynastu rodzajów materiałów zastosowanych w nowej linii odzieży marki, jest zatwierdzone przez bluesign. Odzież Black Diamond będzie produkowana w fabrykach zlokalizowanych w Korei, Bangladeszu i Nikaragui.

Odzieżowy debiut Black Diamond będzie początkowo ściśle koordynowany na poziomie detalicznym. Zaledwie 65 głównych detalistów w USA zostało zaproszonych na pokaz kolekcji marki, wraz z możliwością złożenia przedzamówienia do 26 października. I choć na rynku amerykańskim produkty marki sprzedaje ponad 1000 specjalistycznych sklepów, to odzież wprowadzi zaledwie od 60 do 80 z nich.

Nie o to chodzi, że chcemy powiedzieć „nie” – zaznaczył Bantle, dodając, że marka nie chce się po prostu rozdrabniać. – Realia są trudne w przypadku naszego początku, zwłaszcza jeśli chcemy to zrobić dobrze. 

Większa ilość sprzedawców będzie miała okazję zobaczyć linię odzieży na targach Winter Market 2013, jednak nadal nie wszyscy chętni. Całość kolekcji zostanie udostępniona dopiero na następnej edycji targów.

Detaliści, którzy mieli okazję zapoznać się z linią odzieży Black Diamond w większości przypadków wykazywali wobec niej optymistyczne nastawienie, przyznając, że jest logiczne rozwinięcie tego co marka robiła dotychczas. Wśród konkurencji dla odzieży Black Diamond umieszczano takie marki jak: Arc’teryx, Patagonia, Rab, czy Mountain Equipment.

Zwracano jednak uwagę na znikomą część produktów dla kobiet. Bantle odpowiedział, iż kobiecym produktom marka chce się poświęcić z dużą uwagą, przy czym wspinaczkowi klienci płci pięknej wciąż znajdują się w mniejszości. 

Doceniono za to kolorystykę nowych modeli – mieszankę czerni, brązów, zieleni, błękitów i czerwieni, z dodatkami i wstawkami w kontrastujących barwach.

 Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0