HomeRynek outdoor

Giganci branży outdoorowej łączą siły tworząc koalicję It’s Great Out There

Kilkanaście największych firmy outdoorowych z Europy połączyło siły w celu utworzenia ważnej inicjatywy, która ma zachęcić ludzi do prowadzenia bardziej aktywnego stylu życia. Inicjatywie przewodzi European Outdoor Group (EOG), a szczegóły koalicji It’s Great Out There (IGOT) zostały właśnie ogłoszone podczas targów ISPO MUNICH.

To międzynarodowe stowarzyszenie non-profit (International Non Profit Association – INPA) będzie stanowić platformę, która umożliwi bezprecedensowe współdziałanie pomiędzy najważniejszymi firmami outdoorowymi oraz będzie inspirować ludzi do większej aktywności fizycznej poprzez zaangażowanie się w sporty outdoorowe. Organizacja będzie finansowana ze składek członkowskich, a podczas oficjalnej inauguracji stowarzyszenia zaprezentowano 12 firm fundatorów, które zadeklarowały swoje zaangażowanie finansowe w koalicji IGOT.

Nowa koalicja It’s Great Out There będzie budować na sukcesie kampanii EOG #ItsGreatOutThere (#IGOT), która została zainicjowana w 2015 roku. W ciągu pierwszego roku działalności projektowi #IGOT, bazującemu na mediach społecznościowych, udało się dotrzeć do milionów Europejczyków za pomocą pozytywnych przekazów ukazujących atrakcyjność aktywności outdoorowych. Inicjatywa #IGOT odegrała kluczową rolę w kampanii Komisji Europejskiej #BeActive oraz w inauguracji Europejskiego Tygodnia Sportu (EWOS), co pomogło spopularyzować sektor outdoorowy oraz wpłynąć na polityków oraz decydentów z Brukseli.

W 2016 r. inicjatywa #IGOT przeszła od aktywności w mediach społecznościowych do organizacji imprez, które zabierały ludzi w outdoor. Dzięki badaniom powstałym podczas tych imprez sektor outdoorowy znowu odegrał kluczową rolę w #BeActive oraz EWOS. EOG pozostanie oficjalnym partnerem EWOS w 2017 roku, pomagając ukształtować formułę tego tygodnia oraz upewniając się, że aktywności outdoor będą stanowić kluczowy element tej imprezy. Dodatkowo grupa EOG została wpisana do Rejestru Przejrzystości przy Komisji Europejskiej, dzięki czemu będzie mogła bezpośrednio lobbować u polityków brukselskich.

John Jansen, prezes EOG, komentuje:

Inicjatywa It’s Great Out There jest prawdopodobnie najważniejszym projektem EOG, a w dłuższej perspektywie jej sukces będzie kluczowy dla kondycji całej branży. Stworzenie koalicji IGOT to ważny krok, który pozwoli naszej branży na podniesienie poprzeczki działalności w tej dziedzinie na zupełnie nowy poziom. Jako organizacja non-profit, koalicja będzie miała pełną swobodę w finansowaniu i wspieraniu w imieniu całej branży oddolnych inicjatyw i kampanii. Pozyskanie aż 12 Członków Fundatorów przeszło nasze oczekiwania i jesteśmy niezwykle wdzięczni za ich fantastyczne poparcie. Ta inauguracja wysyła bardzo silny sygnał do reszty branży – oraz do decydentów Unii Europejskiej – mówiący o tym, że sektor outdoorowy jest mocno zaangażowany w tej projekt. Rozpoczynamy długofalowy program, który ma zachęcić dużą ilość obywateli do większej aktywności, a poziom otrzymanego już przez koalicję wsparcia udowadnia, że biznes outdoorowy jest gotów przejść od słów do wsparcia finansowego. Zachęcamy inne firmy do dołączenia do koalicji IGOT i wsparcie nas w przekształceniu tej znaczącej kampanii w olbrzymi ruch, który może zmienić życie ludzi w całej Europie i zainspirować kolejne pokolenia do pokochania outdooru.

Koalicja IGOT powstała jako odpowiedź na epidemię braku ruchu, której Europa musi stawić czoła. Ta organizacja będzie:

  • stanowić głos sektora outdoorowego w Brukseli. Współdziałać z urzędnikami i politykami UE. Kierować uwagę i fundusze na rzecz promocji aktywności outdoorowych.
  • Przewodzić kampaniom w całej Europie, które będą zachęcać obywateli do zaangażowania się w aktywności outdoorowe.
  • Zapewniać wsparcie finansowe dla imprez i inicjatyw oddolnych, które spełniają cele koalicji.

Koalicja #IGOT będzie miała swoją siedzibę w Brukseli i będzie finansowana ze składek członkowskich założycieli inicjatywy – wszystkie fundusze będą przekazywane na działalność koalicji. 12 Członków Założycieli zapewniło wsparcie finansowe, które umożliwiło założenie koalicji oraz pierwszy etap działalności. Zapraszamy wszystkie firmy outdoorowe do dołączenia do koalicji – zgłoszenia nowych Członków Założycieli będą przyjmowane do końca lutego. Więcej szczegółów można uzyskać od Arne Strate pod +44 (0) 7585 951741 lub arne.strate@europeanoutdoorgroup.com.

Nowa strona inicjatywy It’s Great Out There już dostępna pod adresem www.itsgreatoutthere.com.

Źródło: EOG

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0