Wiosna sprzyja sklepom biorącym udział w naszym barometrze rynku outdoor. Zielony kolor wzrostów sprzedaży widnieje na kolejnym słupku.
W kwietniu wyniki sprzedaży sklepów biorących udział w naszym barometrze rynku były wyższe o 9,6 proc., biorąc pod uwagę analogiczny miesiąc w 2016 roku (było 8,7 proc.).
Tegoroczny kwiecień był raczej chłodny, z elementami zimowej aury. W połowie miesiąca były Święta Wielkanocne, sprzedaży pomogły także przygotowania do długiego majowego weekendu, który miał miejsce na początku tego miesiąca.
Kwiecień zakończył się z dużym spadkiem dla spółki INTERSPORT Polska. Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 13 191 tys. zł, czyli o 23,7 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku (było: 17 280 tys. zł); przy czym w ujęciu LFL – na bazie porównywalnych sklepów – sprzedaż rok do roku była o 15,9 proc. niższa.
Narastająco od stycznia do kwietnia 2017 roku sieć INTERSPORT Polska S.A. odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 61 522 tys. zł, czyli o 15,1 proc. mniej, niż w analogicznym okresie 2016 roku (było: 72 506 tys. zł).
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w kwietniu odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 6,7 proc. (wobec wzrostu o 7,9 proc. przed miesiącem oraz o 5,5 proc. w kwietniu 2016 r.). W porównaniu z marcem miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 1,4 proc. (wobec spadku przed rokiem o 0,3 proc.).
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (6 sklepów)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE