HomeRynek outdoor

Kolejny rok z sukcesem targów OutDoor. Podsumowanie 24. edycji wystawy

24. edycja targów OutDoor dobiegła końca. Więcej wystawców, więcej tematów, ponad 21 tysięcy branżowych gości z 90 krajów – moda na outdoor trwa!

Targi OutDoor stanowią istotne wydarzenie handlowe oraz wyznacznik trendów dla globalnej branży outdoorowej. 24. edycja tej imprezy potwierdziła rolę OutDoor jako najważniejszych targów europejskich, a do tego dostarczyła nam mnóstwo słońca oraz wyjątkową atmosferę – stwierdził Klaus Wellmann, Dyrektor Messe Friedrichshafen, na zakończenie czterodniowych targów branżowych w środę. Nowy, czerwcowy termin targów – o miesiąc wcześniej niż zwykle – spotkał się z powszechnym poparciem. Czerwcowy termin pozwoli firmom na optymalizację planów biznesowych na kolejny rok.

Targi OutDoor 2017 (fot. 4outdoor Biznes)

Partner targów – branżowe stowarzyszenie European Outdoor Group (EOG) – również dochodzi do pozytywnych wniosków. Mark Held, sekretarz generalny EOG, stwierdził:

Po raz kolejny targi OutDoor udowodniły, że są doskonałą wystawą i dostarczają mnóstwo inspiracji dla naszej branży. Wcześniejszy termin okazał się dobrym posunięciem, a tereny targowe były zwiedzane przez liczne grono gości. Targi OutDoor zostały doskonale zorganizowane oraz były świetnie zarządzane przez naszego niezawodnego partnera – Messe Friedrichshafen. Bardzo podobała nam się kreatywna inicjatywa dodania nowych wydarzeń oraz atrakcji podczas targów, co dodatkowo podniosło rangę naszej imprezy w tym szybko zmieniającym się świecie. Wystawcy i goście również skorzystali na modernizacji terenów wystawowych Messe Friedrichshafen – na przykład dzięki wprowadzeniu zoptymalizowanego systemu chłodzenia powietrzem, co spotkało się z dużym entuzjazmem.

Targi OutDoor 2017 – dumni z nagrody dla Jacka Wolfskina Marcin Gabryołek i Adam Balion (fot. 4outdoor Biznes)

Na zakończenie tragów Stefan Reisinger, szef OutDoor, komentował z satysfakcją:

Wcześniejszy termin i plan dni targowych uczyniły pokazy OutDoor nawet jeszcze bardziej istotnymi. Pierwszy dzień (niedziela) zaczął się odrobinę wolniej, gdyż zbiegł się z niemieckimi Zielonymi Świątkami oraz długim weekendem. Jednak nowy harmonogram targów poskutkował innym rozłożeniem frekwencji gości w porównaniu z poprzednimi latami. Kolejne dni przyniosły liczniejsze odwiedziny gości. Pokazuje to znaczenie tej letniej imprezy nad Jeziorem Bodeńskim. Oczekujemy już z niecierpliwością kolejnej edycji targów, która również odbędzie się w bardziej optymalnym terminie.

Tegoroczne targi OutDoor odnotowały 965 wystawców oraz 21412 zwiedzających (dla porównania: 21507 w 2016 r.) z 90 krajów.

Targi OutDoor 2017 to także dużo muzyki i integracji branży (fot. 4outdoor Biznes)

We Friedrichshafen międzynarodowa branża outdoorowa może zademonstrować swój potencjał innowacyjny we wszystkich kategoriach produktów – tworzy to idealne środowisko do podejmowania decyzji biznesowych dotyczących przyszłości.

Cała ta energia – ze strony organizatorów i zwiedzających – była wyższa niż zazwyczaj. To coś niezwykle pozytywnego. Mieliśmy więcej interesujących spotkań w porównaniu do poprzednich lat. Targi OutDoor są dla nas ważne. Sądzę, że nowy termin jest o wiele korzystniejszy. Również większa ilość czasu na składanie zamówień jest czymś lepszym, nawet pomimo tego, że nie zbieramy na tych targach zbyt dużo zamówień. Ważnym jest aby inspirować ludzi i skłaniać ich do myślenia o nowym sprzęcie. OutDoor 2017 było energizujące i pozytywne – stwierdził z zadowoleniem Andreas Holm, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Thule.

Targi OutDoor 2017 – nowości od GORE-TEX przedstawia  Jakub Dyrlico (fot. 4outdoor Biznes)

Andreas Schechinger z firmy Tatonka skomentował: Dla firmy Tatonka targi OutDoor wciąż pozostają najważniejszą imprezą w naszym kalendarzu. To tutaj możemy zaprezentować nasze produkty i naszą markę sprzedawcom oraz mediom. Przyspieszenie terminu targów ponownie uczyniło z tego wydarzenia wspólny początek procesu zamówień dla całej branży. Mamy świadomość, że nie wszyscy tak to postrzegają, jednak zmiany nigdy nie satysfakcjonują wszystkich.

Targi OutDoor 2017 – nowości od Black Diamond (fot. 4outdoor Biznes)

Zarówno tematy przewodnie, jak i segmenty branżowe zostały bardzo dobrze przyjęte przez gości i stanowiły klarowny przewodnik po trendach przyszłości. Dzięki wprowadzeniu czterech nowych stref OutDoor Plus – Lifestyle Collection, HangOut, Water Sports i Running – udało nam się stworzyć bardziej kompletny obraz rynku oraz dotrzeć do nowych grup klientów – tłumaczy Dirk Heidrich, dyrektor OutDoor Show, Messe Friedrichshafen. Redaktor naczelny czasopisma Runner’s World, Urs Weber, konkludował: Poprzez wprowadzenie biegania jako nowego tematu przewodniego targi OutDoor po raz kolejny udowodniły swoją doskonałą intuicję w kwestiach wyboru właściwych trendów. Sposób prezentacji tego tematu na targach, szeroka oferta wystawców oraz pozytywna reakcja zwiedzających pokazują jak wielka jest dynamika branży biegowej. W premierowej imprezie Run&Trail Summit uczestniczyło przez ponad 100 gości, włączając w to niektórych spośród najważniejszych detalistów biegowych w tym sektorze – to był wielki sukces targów.

Dodatkowo tegoroczny program targów obfitował w interesujące wydarzenia: prestiżowe nagrody OutDoor Industry Award, honorujące najbardziej innowacyjne projekty, licznie odwiedzane prelekcje OutDoor Conferences prowadzone przez najlepszych międzynarodowych prelegentów, szkolenia i warsztaty takie jak meet&walk tours dla blogerów, możliwość doświadczenia „mikro-przygód” nad Jeziorem Bodeńskim – wszystko to dało zwiedzającym szansę na zapoznanie się z najnowszymi trendami naszej branży.

Targi OutDoor 2017 – nie zabrakło przedstawicieli naszej redakcji, Piotr Turkot podczas spotkania z Alexem Megosem (fot. 4outdoor Biznes)

Również na froncie medialnym te najważniejsze targi handlowe Europy odniosły duży sukces i dotarły do wielu odbiorców. 1019 akredytowanych przedstawicieli mediów z 30 krajów, włączając w to 160 blogerów, prowadziło relacje z Friedrichshafen przez wszystkie dostępne kanały komunikacji.

Przyszłoroczna, 25. edycja targów odbędzie się w dniach 17-20 czerwca 2018 r.

Więcej informacji na: www.outdoor-show.com.

Źródło: OutDoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0