Firma INTERSPORT Polska ogłosiła wstępne wyniki finansowe wypracowane w pierwszym półroczu 2017 roku.
Spółka osiągnęła:
- przychody netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 90.636 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosły 107.269 tys. zł);
- EBITDA na poziomie 54 tys. zł (w I połowie 2016 roku wyniosła 3.779 tys. zł);
- stratę netto na poziomie 2.804 tys. zł (w I połowie 2016 roku strata netto wyniosła 381 tys. zł).
Przedstawiciele Spółki wyjaśniają, iż niższe przychody netto ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku o 15,5 proc. (na bazie porównywalnych sklepów niższe o 10,3 proc.) spowodowane były w głównej mierze zmniejszeniem rok do roku o ponad 25 proc. stanów towarów (głównie marek własnych) oraz ograniczeniem powierzchni handlowej w związku z wygaśnięciem umów najmu dwóch sklepów.
Rok 2017 jest okresem przejściowym, w którym Spółka zmienia swój model zatowarowania sklepów. W nowym modelu biznesowym sieć INTERSPORT Polska już rozpoczęła proces zamówień wysoko marżowanych marek własnych INTERSPORT bezpośrednio u producentów (bez pośrednika) – pierwsze dostawy na nowych warunkach będą realizowane od jesieni br., a pełny efekt zmian będzie widoczny od wiosny 2018 roku.
W I półroczu 2017 roku obniżono koszty działalności operacyjnej o 5,1 proc. tj. 2.129 tys. mniej r/r.
Niższa sprzedaż odnotowana w I połowie 2017 roku oraz poniesione przez Spółkę jednorazowe koszty zamknięcia sklepów rzutowały łącznie na poziom odnotowanej straty.
Źródło: INTERSPORT Polska
KOMENTARZE