HomeRynek outdoor

ISPO Academy także w Brazylii i Indiach

Realizując swoją nową misję, której celem jest popularyzacja sportu na świecie, rozbudzenie entuzjazmu ludzi oraz zaoferowanie klientom wartości dodanej, ISPO postanowiło poszerzyć swoją sieć międzynarodowych powiązań poprzez inicjatywę ISPO Academy. Oprócz krajów europejskich, takich jak: Francja, Polska, Szwajcaria i Hiszpania, ISPO Academy jest obecna w Azji, a w szczególności w Chinach, Japonii i Korei. Do tego grona dołączyły nowe kraje: Brazylia i Indie.

Tobias Gröber, który odpowiada za Grupę ISPO, tłumaczy: To posunięcie strategiczne wzmocni ISPO jako światowego lidera branży sportowej oraz dodatkowo poszerzy nasz potencjał na rokujących na przyszłość rynkach zbytu dla branży sportowej. 

ISPO Academy podczas targów ISPO Munich (fot. ISPO)

Jedną z ofert ISPO jest program ISPO Academy, który odpowiada za dzielenie się wiedzą, wypracowywanie powiązań pomiędzy przedstawicielami branży z różnych krajów oraz ułatwianie dostępu do nowych rynków. Nowe dodatki do portfolio Akademii to Indie i Brazylia. Oba kraje łączy coraz większe zainteresowanie ich powiększających się klas średnich różnymi formami wysiłku fizycznego. Daje to nowe możliwości zbytu oraz inwestycji dla światowej branży produktów sportowych.

Indyjski rynek sportowy w trendzie wzrostowym

Indyjska klasa średnia nie tylko doświadcza wzrostu poziomu dochodów, ale równocześnie rośnie jej zainteresowanie aktywnością sportową i zdrowym trybem życia. Sporty takie jak bieganie, kolarstwo i dyscypliny zespołowe są bardzo popularne i przekładają się na duży potencjał branży sportowej. Zarówno w segmencie odzieżowym, jak i sprzętowym, rosnąca liczna konsumentów mocno napędza popyt. Eksperci szacują, że w najbliższych latach te zmiany na rynku spowodują dynamiczny wzrost w indyjskim sektorze produktów sportowych. Dodatkowo rząd indyjski wspiera te trendy poprzez dofinansowywanie tworzenia nowej infrastruktury sportowej oraz projekty takie jakie jak wspierany przez państwo program fitness. Inicjatywy pozarządowe, takie jak India@75, promują świadomość społeczną dotyczącą sportu – ich celem jest umożliwienie Indiom zdobycia złotych medali podczas Igrzysk Olimpijskich. Akcent kładziony jest na profesjonalnych trenerów, najwyższej jakości sprzęt sportowy oraz rozwój infrastruktury.

Pierwsza edycja ISPO Academy w Indiach odbyła się w Bombaju w listopadzie 2017 r. podczas Global Sports Business Show. Edycja 2017 była skupiona na wpływie cyfryzacji na branżę tekstylną.

Możliwości inwestycyjne w Brazylii

Przykład Brazylii dobrze pokazuje w jaki sposób duch olimpijski może stanowić inspirację dla entuzjastów sportu. Od czasu Olimpiady odsetek populacji kraju biorący udział aktywnościach fizycznych znacznie wzrósł. Oprócz piłki nożnej, siatkówka, tenis stołowy, pływanie oraz futsal są popularne w Brazylii. Brazylijski rynek outdoorowy również wygląda obiecująco. Ten segment posiada roczny wolumen w wysokości 300 milionów dolarów amerykańskich, a średni wzrost roczny wynosi 25 proc. Dwa miliony sportowców outdoorowych jest aktywnych w kraju. Przemysł tekstylny również jest mocny: producenci odzieży eksportują obecnie 15 proc. swojej produkcji do innych krajów południowi-amerykańskich.

Pierwsza edycja ISPO Academy w Brazylii odbędzie się w ramach Sports Business Forum w São Paulo. ISPO Academy skupi się na sporcie i branży tekstylnej oraz na potencjale rynku brazylijskiego.

ISPO Academy

ISPO Academy podąża tropem nieustanych zmian, które mają miejsce w biznesie sportowym. Dystrybutorzy i właściciele sklepów wciąż znajdują nowe inspiracje podczas konferencji, wykładów i seminariów organizowanych w ramach tego wydarzenia w przeciągu całego roku.

Organizatorzy polskiej edycji ISPO Academy (fot. ISPO Academy)

Eksperci ze wszystkich sektorów branży dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz kierują uwagę uczestników na zagadnienia jutra dotyczące branży sportowej. Oprócz organizowania konferencji, ISPO Academy również oferuje szerokie zasoby online: badania rynku, artykuły, seminaria e-learningowe, wykłady internetowe – wszystkie te materiały stanowią mocną podstawę dla dialogu wewnątrz-branżowego.

Źródło: ISPO

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0