HomeRynek outdoorPrasa outdoorowa

Już jest najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes – edycja na ISPO Munich 2018

Minął rok od targów ISPO Munich 2017, rok pełen wydarzeń dla branży outdoorowej i sportowej. Targi ISPO – jako że są pierwszą istotną imprezą roku – są także nowym otwarciem, ale i podsumowaniem tego, co działo się w poprzednich miesiącach.

4outdoor Biznes Magazyn nr 48, styczeń 2018

Tym razem na ISPO Munich spotkamy się w dniach 28-31 stycznia. Najpierw przyjdzie nam się odnaleźć w nowej przestrzeni – targi starają się wciąż udoskonalać hale i wystawiennicze możliwości. Stąd nowa segmentacja, która ma bardziej intuicyjnie odzwierciedlać podział na poszczególne dziedziny sportu. 16 hal zostanie podzielonych na 8 segmentów: Snowsports, Outdoor, Health & Fitness, Urban, Teamsports, Vision, Manufacturing & Suppliers, Trends and Innovation & Industry Services. W każdym z segmentów znajdziemy polskich wystawców. W tym roku będzie 46 rodzimych producentów, przy czym najwięcej reprezentować będzie segment sportów zimowych, w halach outdoorowych znajdziemy 9 wystawców z kraju nad Wisłą.

ISPO Munich to nie tylko produktowe szaleństwo i innowacje na kolejny zimowy sezon, ale również wiele atrakcji dodatkowych. Poza wykładami, prelekcjami z gwiazdami sportu, targowymi nagrodami, organizatorzy przygotowali wydarzenie, w którym może uczestniczyć całe Monachium, czyli ISPO Munich Sports Week. Tydzień sportu zostanie zainaugurowany biegiem nocnym ISPO Munich Night Run wieczorem 27 stycznia. Zachęcamy do udziału! W magazynie 4outdoor Biznes prezentujemy zapowiedź monachijskiej wystawy, a także praktyczne pomoce biznesowe, czyli spis kontaktów do przedstawicieli zagranicznych marek oraz polskich wystawców.

Na targowych halach jak zwykle pojawią się polscy producenci odzieży i akcesoriów wypełnionych puchem. Natomiast w magazynie publikujemy rozmowę (w polskim i angielskim języku) z Maciejem Sosenko z firmy Animex. W końcu polski puch to produkt doceniany na całym świecie, mamy się czym chwalić. Jak się okazuje, dotyczy to przede wszystkim puchu gęsiego: „Polski puch gęsi ma renomę najlepszego na świecie. Bardzo wysoko to sobie cenią np. Japończycy, Chińczycy oraz rynki Europy Zachodniej. Inaczej jest w przypadku polskiego puchu kaczego, które jest przeciętnej jakości – porównywalnej z chińskim surowcem” – mówi Maciej Sosenko. Polecamy wywiad!

Kolejnym ważnym tematem tego numeru jest aktualna sytuacja ścian wspinaczkowych w Polsce. Oszacowanie pełnej liczby obiektów wspinaczkowych w naszym kraju nie jest łatwym zadaniem, głównie dlatego że obok znanych, komercyjnych obiektów, mamy bardzo dużą ilość mniejszych ścianek na halach sportowych i w różnego rodzaju szkołach. Według naszych badań łączna ilość obiektów, tych komercyjnych, jak i tych o ograniczonej dostępności, to ponad 300 ścian i boulderowni. Teraz pojawia się pytanie, czy jest to wystarczająca ilość dla blisko 40-milionowego kraju, czy też wciąż jest przestrzeń na nowe ściany wspinaczkowe? Próbujemy także odpowiedzieć na pytania o jakość tych obiektów oraz kierunek rozwoju. Niektórzy mówią, że boom na ściany wspinaczkowe już zawitał do Polski, inni dopiero go wyczekują w najbliższej przyszłości. Tę kwestię będziemy mogli ocenić z perspektywy czasu.

Bogatsi o nowe doświadczenia możemy już ocenić na minioną, 6. edycję ISPO Academy w Polsce, która miała miejsce w dniach 17-19 października 2017 roku. Wzięło w niej udział 160 osób, w tym 20 dziennikarzy. To niewątpliwie najważniejsze wydarzenie dla branży outdoorowej i sportowej w Polsce, stąd właśnie obszerna relacja na kolejnych stronach magazynu 4outdoor.

Podczas ISPO Academy przedstawiciele branży dyskutowali o tym jak pozyskać nowe grupy docelowe w outdoorze. W magazynie natomiast publikujemy rozmowę z Jerzym Osiką, który mówi o tym jak pozyskać i zatrzymać klienta. Jego porady z pewnością przydadzą się także w kontekście targów ISPO, wszak i tu chodzi o nowych klientów.

Nasi dziennikarze starają się być nie tylko blisko branży, ale również produktu – w tym numerze prezentujemy kilka testów, w tym kurtki Featherless Hoody marki Marmot, butów Climatica Suede GTX marki Aku oraz butów Chameleon 7 Mid Gore-Tex® marki Merrell.

Ponadto jak zawsze w magazynie znajdziecie najważniejsze informacje z rynku, po więcej wieści odsyłamy na stronę www.4outdoor.pl.

Do zobaczenia na ISPO Munich!

Spis treści 4outdoor Biznes nr 48 (1/2018, styczeń):

  • Nowy sklep firmowy Salewa w Rzeszowie
  • Nasze Tatry: nowy koncept 4F w Zakopanem
  • GORE-TEX® INFINIUM™ – nowa marka od Gore
  • Przed nami WinterCamp 2018
  • European Outdoor Summit 2018
  • Barometr rynku: 2017 rok z bardzo dobrymi wynikami
  • Intersport: dobry ostatni kwartał 2017
  • Przed nami targi ISPO Munich 2018

Wraz z rozpoczęciem targów ISPO MUNICH możemy liczyć na cztery dni z tysiącami najnowszych produktów, tysiącami wystawców, kilkudziesięcioma tysiącami odwiedzających z całego świata, najlepszymi sportowcami, podsumowaniami minionego roku, szkoleniami prowadzonymi przez specjalistów oraz najgorętszymi tematami dla branży outdoorowej i sportowej.

  • Polska branża outdoor na targach OutDoor 2018
  • Polscy przedstawiciele marek na targach OutDoor 2018
  • 6. edycja ISPO Academy w Polsce

Za nami najważniejsze wydarzenie przeznaczone w całości dla branży sportowej i outdoorowej, czyli ISPO Academy Poland. Jest to jednocześnie jedno z niewielu wydarzeń, podczas którego branża outdoorowa może stawić się w tak licznym gronie w jednym miejscu. 

  • ISPO Academy 2017 dla dziennikarzy
  • To nie duzi zjadają małych, ale szybcy opieszałych – rozmowa rozmowa z Jerzym Osiką

Jak pozyskać nowego klienta? Jak dbać o klienta, którego już pozyskaliśmy? „Sprzedaż to przekazanie energii” – mówi Jerzy Osika, ekspert ds. sprzedaży, marketingu, trendów konsumenckich i rynków zagranicznych, od kilku lat wykładowca ISPO Akademii.

  • Rozwój ścian wspinaczkowych w Polsce – raport z rynku

Drogi wspinaczkowe i baldy są dziś wyznaczane przez kolory chwytów. Z kolei ich producenci i wykonawcy ścian wspinaczkowych decydują o nowych standardach. Nie ma tasiemek, nic się nie kruszy i nie odpada. Ciekawe i estetyczne kształty. Trening się nie nudzi. Jest komfortowy i bezpieczny…

  • Co nas czeka jesienią i zimą 2018/2019?

Sezon zimowy to czas innowacji dla branży outdoorowej i duże pole do popisu dla nowych produktów. Czym zaskoczą nas producenci w sezonie jesień-zima 2019? Już teraz przedstawiamy pierwsze wybrane propozycje.

Testy 4outdoor

  • Kurtka Marmot Featherless Hoody – termika na plus
  • Buty AKU CLIMATICA SUEDE GTX
  • Buty Merrell Chameleon 7 Mid Gore-Tex® 

Polski puch to produkt znany i doceniany na całym świecie. Jego właściwości znamy z wielu wysokiej klasy produktów również polskich producentów odzieży i sprzętu.

  • Specjalizujemy się w najwyższej  jakości puchu gęsim – rozmowa z Maciejem Sosenko z firmy Animex

***

Magazyn 4outdoor można kupić w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0