Na polskim rynku outdoorowym pojawiła się nowa skandynawska marka. Nordisk to duński producent namiotów, śpiworów, mat oraz asortymentu biwakowego. Historia firmy sięga roku 1901, kiedy to pochodząca z Kopenhagi firma Northern Feather skupiała się na tworzeniu produktów wykonanych z puchu i pierza, głównie kołder oraz poduszek.
W latach 70. marka skoncentrowała się już w pełni na rynku outdoorowym. Firma Nordisk rozwinęła swoje komórki w Niemczech, Dani, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii. Nordisk jest marką w pełni europejską, ale w ostatnich latach produkty firmy dotarły nawet do Japonii i Korei.
Pierwsze śpiwory, które są jednymi z flagowych produktów marki, produkowano już w latach 40. Asortyment obejmował również worki z wypełnieniem syntetycznym, a konstrukcja była początkowo oparta na wiedzy zaczerpniętej z produkcji poduszek i koców we wczesnym stadium istnienia marki.
W latach 70. pojawiły się pierwsze namioty pod szyldem marki. Firma rozwijała się bardzo dynamicznie wprowadzając do swojej oferty kolejne produkty, takie jak plecaki, maty czy nawet naczynia kuchenne.
W roku 1991 koncern zrzeszający kilka spółek skonsolidowano ostatecznie w jedną prężną markę. Od tej pory wszystkie produkty pojawiają się na rynku pod szyldem Nordisk.
Przez kolejne lata marka Nordisk rozwijała się prężnie w dziedzinie biwaku i campingu, a do swojej oferty firma wprowadziła namioty bawełniane. Te zaś często wybierane są przez miłośników glampingu. Firma oferuje duży wybór bawełnianych produktów, w których miejsce znajdzie się nawet dla 25-30 osób.
W ostatnich latach Nordisk zaprezentował ultralekki namiot Lofoten. To prawdopodobnie najlżejszy namiot, jaki do tej pory w ogóle wyprodukowano. Jego waga wynosi zaledwie 490g, zatem waży on mniej niż półlitrowa butelka wody mineralnej. Lofoten po spakowaniu z całą pewnością jest najmniejszym namiotem na świecie.
Produkty Nordisk są już dostępne w Sklepie Górskim, a oferta z całą pewnością będzie systematycznie poszerzana. To świetna wiadomość dla miłośników biwaku i campingu, ale także wcześniej wspomnianego glampingu, który z roku na rok staje się w naszym kraju popularniejszy.
Jędrzej Komosiński
KOMENTARZE