Leksykon Polskich Marek: Aura

AURA to kolejna marka branży outdooru, którą prezentujemy w naszym cyklu poświęconym polskim producentom. I choć dla niektórych nazwa ta może zabrzmieć jeszcze dość tajemniczo i nieznajomo, szybko okaże się, że jest to mocno zakorzeniony w naszej świadomości producent, posiadający wieloletnią tradycję i doświadczenie. Nieustanie jeden z najlepszych, zarówno w Polsce jak i na świecie, wykonawców śpiworów i odzieży ocieplanej wyłącznie puchem naturalnym. Ponieważ AURA to dawne Yeti.

Wydaje się, że ciągu 30 lat swojego istnienia firma funkcjonująca pod logiem Yeti, a teraz AURA, trzymała się prostych zasad. O funkcjonalności i jakości produktów z pewnością poświadczyć by mogły wyjątkowe osobistości ze świata gór i eksploracji polarnych, z którymi marka utrzymywała, oraz utrzymuje współpracę. Wymienić tu można między innymi: Wandę Rutkiewicz, Wojtka Kurtykę, Leszka Cichego, Marcina Rutkowskiego, Wojtka Ryczera czy Rafała Zająca. AURA jest kolejną prezentowaną przez nas polską, profesjonalną marką, która wybiera rozwój poprzez specjalizację.

Kurtka Puchowa Aura Garda (fot. aurapoland.com)

Marka AURA, jak również wcześniej Yeti, oferuje produkty wyłącznie bardzo dobrej jakości, wykonane z najlepszych materiałów i przy użyciu nowoczesnych technologii. Nie oznacza to jednak, że wśród produktów tej marki nie znajdą nic odpowiedniego “umiarkowani” profesjonaliści. Wręcz przeciwnie. Oprócz zaawansowanych modeli śpiworów czy kurtek, przygotowywanych z myślą o ekspedycjach i eksploracji świata w najbardziej ekstremalnych odsłonach, wiele produktów przeznaczonych jest dla miłośników outdooru, czerpiących przyjemność z nieco mniej wymagających form spędzania czasu w górach oraz na świeżym powietrzu.

Najbardziej zaawansowany śpiwór mark Aura – Igloo (fot. aurapoland.com)

Asortyment tego polskiego producenta jest ściśle sprecyzowany i ogranicza się wyłącznie do trzech grup produktów: odzieży, śpiworów i akcesoriów. Wszystkie produkty AURA jako ocieplinę wykorzystują wyłącznie naturalny puch (oferta będzie w przyszłości rozszerzana o inne wypełnienia). W ofercie znajdują się produkty z puchem kaczym (700 cui), kaczo-gęsim (750 cui), gęsim (800 cui) i gęsim selekcjonowanym (860 cui). O doborze wypełnienia decyduje funkcjonalność oraz cena (w przypadku śpiworów różnica w cenie to nawet kilkaset złotych). W przypadku odzieży rodzaj ociepliny jest dedykowany, natomiast w większości śpiworów klient ma możliwość wyboru.

Wśród odzieży znajdziemy kamizelki, koszulki puchowe, swetry puchowe, kurtki techniczne, kurtki ekspedycyjne, kurtki lifestyle’owe, a także damskie płaszcze. Modeli śpiworów AURA posiada aktualnie 11. Ich spektrum zarówno parametrów, jak i zastosowań, jest bardzo szerokie. Klienci mogą wybierać wśród różnych krojów, rodzajów puchu (sprężystości), zakresów temperatur, wag i objętości. Materiał zewnętrzny wszystkich modeli śpiworów to Pertex Quantum (Toray Dry w najwyższych modelach). W przypadku odzieży, oprócz wspomnianych materiałów możemy spotkać jeszcze dwie inne tkaniny (Kiss marki Sofileta i Everest Green Side), dobierane do danego modelu ze względu na jego funkcjonalność. Do akcesoriów marki AURA należą łapawice oraz botki puchowe.

Aura łączy trzy marki: Yeti, Yet i Warmth Unlimted

Skąd zmiana marki? Podstawowy powód jest prozaiczny – problemy ze sprzedażą produktów Yeti w Unii Europejskiej. Firma pod nazwą Yeti powstała w 1989 roku. Kilka lat później, w Niemczech, powstała inna firma o tej samej nazwie. Przepisy unijne pozwalają na zarejestrowanie znaku jedynie członkowi Unii. Pomimo tego, że polskie Yeti było firmą starszą, niemieckie Yeti zarejestrowało swoją markę jako pierwsze (Polska nie była wtedy w UE). W związku z tym firma nie miała prawa sprzedawać swoich produktów na terenie Unii pod marką Yeti. Sprzedaż za granicą umożliwiały dwie marki wprowadzone specjalnie na te potrzeby:  Warmth Unlimted i Yet. Jednak nie było to wygodne rozwiązanie. AURA powstała by połączyć wszystkie trzy marki.


Profil firmy

Marka: Aura

Strona www: www.aurapoland.com

Adres e-mail: sales@aurapoland.com

Podstawowe produkty: Śpiwory (Baza, Nora, Igloo), kurtki (Wave i Torre), botki, łapawice

Główna siedziba firmy: Warszawa, Wojnicka 2

Lokalizacja produkcji:  Warszawa, dwie szwalnie na Mazurach oraz zewnętrzne szwalnie do wsparcia w różnych częściach Polski

Główny rynek zbytu: Eksport

Zagraniczne rynki zbytu: Francja, Hiszpania, Belgia, Austria, Niemcy, Japonia, Korea, Chiny

Liczba zatrudnionych pracowników: W Warszawie około 15 osób

Nagrody przyznane produktom: Nagroda Dobry Wzór przyznawana przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Charakterystyka produktów: Szeroka gama produktów przeznaczonych dla profesjonalistów i amatorów outdooru. W ofercie marki Aura znajduje się wiele śpiworów o różnych zastosowaniach i termikach, odzież techniczna mająca zastosowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach, a także lekka odzież sportowa i miejska. Cechą charakterystyczną i wspólną dla wszystkich produktów marki Aura jest funkcjonalność.

Krótka historia marki: AURA, a wcześniej oczywiście Yeti to już prawie 30 lat kolekcjonowania doświadczeń, kultywowania pasji i starań o komfort klientów. Produkty tej marki od lat sprawdzają się w najbardziej ekstremalnych warunkach: od najwyższych szczytów, poprzez regiony okołobiegunowe, po pustynie. Niezależnie od działania czynników zewnętrznych zadaniem produktów AURA jest zapewnienie użytkownikom wygody i ciepła. Firma podkreśla swoją polskość i z dumą projektuje i produkuje swoje wyroby w kraju oraz podtrzymuje tradycję. Pierwszym produktem była Kurtka Pro przygotowana we współpracy z Wandą Rutkiewicz. Jej powstawaniu towarzyszyły narodziny filozofii firmy – wspieranie ludzi gór stało się jej głównym celem. W kolejnych latach firma pod marką Yeti rozwijała swój asortyment. Nieustająca pasja oraz świadomość, że jakość produktów jest kluczowa dla ich użytkowników, pozwalała osiągać coraz lepsze wyniki. Firma poszerzała swój warsztat i nawiązywała współpracę z coraz większą grupą wyjątkowych ludzi. To właśnie na bazie ich doświadczeń i wiedzy na temat gór i sprzętu powstawały kolejne, coraz bardziej zaawansowane produkty. W tym szacownym gronie, oprócz Wandy Rutkiewicz znalazły się takie legendy jak Wojtek Kurtyka, Leszek Cichy czy Anna Czerwińska. Przez tych niemal 30 lat nic nie zmieniło się w tym aspekcie. AURA nadal uczy się od najlepszych praktyków oraz przywiązuje szczególną uwagę do sugestii użytkowników, nieustanie poprawiając detale i rozwiązania.

Komentarz właściciela:

To, co stało się fundamentem dla naszej marki, wciąż stanowi jedną z centralnych wartości Yeti. Tylko w przeciągu ostatniego roku współpracowaliśmy z ludźmi, którym zawdzięczamy takie osiągnięcia, jak eksploracja Tagas w Karakorum (Pakistan) przez ekipę Tomek Klimczak, Maciej Janczar, Maciej Bedrejczuk i Marcin Wernik, zdobycie dziewiczego sześciotysięcznika w chińskiej prowincji Syczuan i wytyczenie drogi Hard Camping przez skład Marcin Rutkowski, Wojtek Ryczer i Rafał Zając. Od kilku lat nasza najbardziej zaawansowana kurtka TORRE jest na wyposażeniu TOPRu. Ale współpracujemy nie tylko z najlepszymi polskimi alpinistami. Mieliśmy okazję współpracować w ramach Greenland Ice Trip z Kubą Rybickim i Pawłem Wichrem, którzy jako pierwsi Polacy pokonali rowerami Arctic Circle Trail w warunkach zimowych. Wszystkie te wyprawy to dla nas po pierwsze okazja by wesprzeć tworzenie się czegoś wyjątkowego, a po drugie jest to skarbnica wiedzy o tym, jak nasze produkty sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach i co należy zrobić by je ulepszyć.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0