Już jest najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes nr 50! Edycja na Outdoor 2018

Niniejszy, jubileuszowy, numer Magazynu 4outdoor Biznes wydajemy w szczególnym dla naszej redakcji momencie. Kilka dni temu pożegnaliśmy naszą redaktor prowadzącą, a przed wszystkim niezwykłą koleżankę – Aneta Żukowska zmarła po kilkuletniej ciężkiej chorobie. Redakcyjne pożegnanie znajdziecie na stronach magazynu. Niezwykle trudno jest nam świętować 50. numer pisma i jego 10-lecie istnienia. Zawsze będziemy pamiętać, że bez Anety nie udałoby się tego osiągnąć…

4outdoor nr 50 (3/2018, czerwiec)

4outdoor nr 50 (3/2018, czerwiec)

Tematyka numeru dotyczy w dużej mierze intensywnie rozrastającego się asortymentu letniego, nieustannych przemian zachodzących wśród czołowych dystrybutorów, a także jednej z ważniejszych imprez naszej branży – targów OutDoor. 25. okrągła edycja targów w niemieckim Friedrichshafen to zarazem ostatnia okazja do spotkania w branżowym gronie nad Jeziorem Bodeńskim. Na skutek głosowania członków European Outdoor Group, letnie targi Outdoor od przyszłego roku zostaną przeniesione do Monachium. Zapowiedź zmiany przez wiele firm została przyjęta z ulgą. Wiemy jednak, że niektórzy będą żałować specyficznej atmosfery tych targów. Póki co, skupiamy się na „tu i teraz” i przedstawiamy program wydarzenia OutDoor Show 2018 oraz rosnącą z roku na rok grupę polskich wystawców.

Zapowiadamy również jedno z ważniejszych, nieco bardziej odległych wydarzeń tego roku. Szczyt European Outdoor Summit, który odbędzie się w Malmö w dniach 19-20 września, zapowiada się wyjątkowo ciekawie. Prezentujemy pierwszych kluczowych prelegentów, a także tematy prelekcji, które wyraźnie nawiązują do szybko zmieniającego się ducha naszych czasów. Jak mówi jeden z prelegentów „managerowie oraz liderzy muszą lepiej zrozumieć znaczenie cyfrowego wpływu na rzeczywistość, aby w pełni wykorzystać ten potencjał podczas wprowadzania swoich biznesów w epokę cyfryzacji”.

Skoro mowa o wykorzystaniu nowoczesnych technologii w branży outdoorowej, już niedługo nadarzy się okazja, aby podszkolić personel firm w tym aspekcie. ISPO Digitize Summit odbędzie się w dniach 28-29 czerwca 2018. Szczyt pokaże uczestnikom, w jaki sposób technologie cyfrowe mogą być wykorzystane do zyskania lojalności klientów, obsługi konsumenta, dokonywania płatności oraz tworzenia nowych rodzajów doświadczeń w punkcie sprzedaży.

Dział wydarzeń zamyka informacja z naszego „podwórka”. W relacji z trzeciej wizyty Taiwan Textile Federation przedstawiamy przebieg spotkania oraz krótką charakterystykę firm, które wzięły w nim udział.

Poruszając temat branży tekstylnej nie sposób nie wspomnieć o naszym rodzimym producencie – marka Brubeck jest liderem w segmencie bielizny termoaktywnej w Polsce, który sprawuje pełną kontrolę nad procesem produkcji. Jest to możliwe, między innymi, dzięki posiadaniu własnej fabryki dziewiarskiej.
Oprócz wydarzeń i aktualności w nowym numerze 4outdoor poświęciliśmy dużo uwagi produktom. Z jednej strony są to zapowiedzi ciekawych kolekcji na przyszły sezon wiosna-lato, a z drugiej modele aktualnie dostępne w sklepach. W tym drugim przypadku skupiliśmy się na obszernej prezentacji plecaków. Wybór w tej kategorii sprzętowej jest dzisiaj ogromny, a różnorodne technologie i materiały stosowane podczas produkcji coraz to śmielszych plecaków o różnorakim zastosowaniu, może przytłaczać. Dlatego mamy nadzieję, że nasze zestawienie ułatwi nieco orientację w tym zróżnicowanym „terenie”.

Zestawienie plecaków jest dopełnieniem tekstu specjalisty sprzętowego, Wojciecha Kłapci, który opisuje i wyjaśnia różnice pomiędzy poszczególnymi rozwiązaniami i materiałami z jakich zbudowane się te najlżejsze i najbardziej zaawansowane plecaki.

Wśród całego asortymentu outdoorowego, naszą uwagę coraz częściej przyciągają hamaki. Rafał Palowski, założyciel i główny projektant marki Lesovik, opowiada o tym jak wyglądają różne oblicza hamakowania.

Jaką butelkę zabrać na wycieczkę do lasu, w góry czy na co dzień do biura? W artykule „Butelka Nalgene. For your everyday adventures.” znajdziecie historię marki oraz unikalne cechy produktów, które sprawiły, że jest to jedna z najchętniej używanych na świecie butelek outdoorowych.

Serię artykułów poświęconych różnego rodzaju produktom, uzupełnia test jednego z sandałów marki Teva, rynkowego potentata w tej kategorii.

W dziale wywiadów znajdziemy w niniejszym numerze dwie ciekawe rozmowy. Pierwsza z nich dotyczy kondycji firmy, następujących aktualnie przemian i planów na przyszłość, jednego z największych dystrybutorów na polskim rynku. Łukasz Śleziński w rozmowie z Piotrem Turkotem opowiada o rozwoju Oberalp oraz marki Salewa oraz podejściu nowego zespołu do „eksploracji” polskiego rynku.
Z kolei w drugim, obszernym wywiadzie dowiadujemy się wielu interesujących faktów z 23-letniej historii firmy MMSPORT. Maciej Maciantowicz, od lat związany z branżą sportową i outdoorową, opowiada o losach firmy, roli przypadku i intuicji w niełatwym sportowym biznesie, a także o planach, które przyczynić się mają do dalszego rozwoju firmy.

Magazyn w wersji PDF jest dostępny w księgarni wspinanie.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0