Fjällräven ogłosił właśnie kolejną edycję swojej arktycznej wyprawy dla fanów marki. Jest to z pewnością atrakcyjna propozycja dla przyszłych uczestników, ale również ciekawy pomysł marketingowy. Przedstawiamy szczegóły akcji.
Fjällräven Polar to wydarzenie adresowane do fanów marki Fjällräven na całym świecie. Co roku w kwietniu szwedzka marka outdoorowa zaprasza trzydzieści osób do wzięcia udziału w niesamowitej przygodzie – trzystukilometrowego rajdu psimi zaprzęgami przez tundrę pokrywającą skandynawską Arktykę. Uczestnicy nie muszą posiadać żadnego doświadczenia outdoorowego – Fjällräven udowadnia, że z odpowiednim wyposażeniem, przygotowaniem i wsparciem, każdy może udać się na zimową wyprawę w prawdziwą dzicz.
Chętni do wzięcia udziału w konkursie, muszą przesłać swoje zgłoszenie w postaci zdjęć lub filmu, poprzez zamieszczenie ich na specjalnej stronie internetowej. Nabór kandydatów wystartuje 15 listopada, a zakończy się 13 grudnia 2018. W poprzedniej edycji zgłosiło się aż 4573 chętnych do przeżycia niezapomnianej przygody, a stronę internetową Fjällräven Polar odwiedziło ponad 3 miliony osób, oddając na swoich faworytów łącznie 987 000 głosów.
Teraz albo nigdy
Dla niektórych udział we Fjällräven Polar to początek czegoś więcej, doświadczenie, które zmieni ich życie. Przed wyprawą, Larry Daugherty był lekarzem onkologiem, mieszkał z rodziną na ciepłej i zupełnie nie kojarzącej się ze śniegiem Florydzie. Od dziecka jego marzeniem była wyprawa psimi zaprzęgami przez skutą lodem tundrę. Kiedy podczas podróży samolotem w ręce wpadł mu magazyn pokładowy, w którym przeczytał o projekcie Fjällräven Polar, jego marzenie powoli zaczęło przybierać realne kształty.
Larry wspomina:
Kiedy dotarłem do domu, mówiłem tylko i wyłącznie o tym artykule. Jeszcze tego samego popołudnia ustawiłem kamerę i nagrałem swój film zgłoszeniowy. Był bardzo prosty – zwyczajnie opowiedziałem o sobie i swoim marzeniu.
Larry został wybrany przez jury jako jeden z uczestników. Krótko po tym stał na sankach zaprzęgniętych w psy, pędząc z Norwegii do Szwecji, a jego marzenie z dzieciństwa stało się rzeczywistością. Ta historia nauczyła go wiele, i nie była to wyłącznie umiejętność powożenia psim zaprzęgiem. Dowiedział się także sporo na temat przetrwania w arktycznych warunkach:
Najbardziej fantastyczny był dla mnie sam fakt przebywania na terenach położonych za kołem polarnym oraz prowadzenie zaprzęgu. Przeżycie takiej przygody w towarzystwie niezwykłych ludzi z całego świata, pozwoliło mi zrozumieć, że do tej pory w moim życiu czegoś brakowało.
Larry wraz ze swoją rodziną postanowili dokonać więc skoku na głęboką wodę. Po otrzymaniu propozycji pracy na Alasce, nasz bohater przeprowadził się do Eagle River, niedaleko Anchorage. Poprzez kilka szczęśliwych zbiegów okoliczności i kontaktów, pożyczył od lokalnego profesjonalnego hodowcy psy i od razu rozpoczął treningi. Pora na próbę nadeszła już następnej zimy podczas wyścigu zaprzęgów Iditarod. 1600 kilometrów dziczy, tylko Larry i jego psy. Zero wsparcia ze strony innych ludzi, zero towarzystwa na trasie. Spełnienie marzenia.
Jak się zgłosić?
Swoje zgłoszenia do edycji 2019 można nadsyłać od 15 listopada do 13 grudnia 2018 na stronie https://polar.fjallraven.com/. Istnieją dwie możliwości, aby zostać wybranym. Pierwsza to głosowanie – osoby z całego świata mogą głosować na kandydatów, których historia najbardziej im się spodoba. Druga możliwość to werdykt jury. Z każdego regionu świata wyłonieni zostaną więc dwaj zwycięzcy – jeden poprzez głosowanie internautów, drugi przez jury.
Kilka rad dotyczących Twojego zgłoszenia
- Krótki film jest najlepszą metodą, aby pokazać się w najbardziej interesujący sposób. Warto więc poświęcić trochę czasu na jego stworzenie, zamiast wrzucać same zdjęcia.
- Film powinien być krótki. W poprzedniej edycji zgłosiło się niemal 5000 osób, stąd szczegółowe przyjrzenie się każdemu zgłoszeniu nie zawsze jest możliwe.
- Nie musisz mieć żadnego doświadczenia outdoorowego – zamiast więc wymieniać wszystkie niesamowite przygody które przeżyłeś/aś, po prostu pokaż, kim jesteś.
- Bądź kreatywny/a! W końcu chodzi o to, aby zapaść innym w pamięć.
- Kluczem do sukcesu jest udostępnianie. Największy sukces odnoszą ci, którzy używają mediów społecznościowych i tradycyjnych do informowania o swoim zgłoszeniu.
Nie zmarzniesz
Specjalnie na użytek wyprawy, Fjällräven stworzył kolekcję mogącą sprostać warunkom, jakie panują za kołem polarnym. Przygoda, taka jak Fjällräven Polar, to doskonały poligon testowy – niskie temperatury, wiatr i inne niekorzystne czynniki wymagają, aby odzież stosowana przez uczestników sprostała nawet najcięższym warunkom atmosferycznym. Dodatkowo musi ona także sprawdzać się w sytuacji aktywności fizycznej – nie chodzi bowiem o to, aby stać w miejscu i utrzymać ciepło. Liczy się ruch i akcja!
- Odkryj kolekcję Fjällräven Polar
- Zainspiruj się! Highlighty z edycji 2017
- Jak zwiększyć swoje szanse dostania się na Fjällräven Polar
Materiały Fjällräven
KOMENTARZE