Nowy właściciel nada rozpędu Jack Wolfskin na rynku amerykańskim

Jack Wolfskin jest jedną z największych marek outdoorowych, posiadającą 3000 punktów sprzedażowych osadzonych głównie na rynku europejskim i azjatyckim. Na utrzymanie tej pozycji wpływ mają: nieustannie wprowadzane nowe technologie, innowacyjne koncepcje kolekcji, jakość produktów, ale także odpowiedzialna polityka firmy. Jack Wolfskin w każdym aspekcie swojej działalności kieruje się zasadą zrównoważonego rozwoju oraz dbałości o środowisko i człowieka.

Sklep Jack Wolfskin w Złotych Tarasach (fot. FAM)

Mijający rok przyniósł firmie zmianę właściciela. 30 listopada w siedzibie firmy, w niemieckim Idstein, doszło do porozumienia z firmą Callaway Golf Company. Jego rezultatem jest nabycie Jack Wolfskin Group przez inwestora ze Stanów Zjednoczonych. Wartość firmy wyniosła 418 mln Euro, finalizacja zakupu nastąpi w I kwartale 2019 roku. Firma Callaway, z siedzibą w Carlsbad w Kalifornii, jest największym producentem sprzętu golfowego na amerykańskim rynku. Od 2017 roku Callaway poszerza swoje portfolio, nabywając marki ze sportowego sektora premium, takie jak TravisMathew i Ogio. Jack Wolfskin jest trzecim oraz największym zakupem spółki.

Założeniem nowych i wyłącznych właścicieli jest szereg długofalowych inwestycji i dalszy rozwój marki. Jak mówi CEO Jack Wolfskin – Melody Harris-Jensbach: „Callaway od lat udowadnia, że jest świetnym inwestorem, który potrafi budować wartość marki, cieszymy się na współpracę, 18 miesięcy negocjacji spełniło nasze oczekiwania”, na co odpowiada Chip Brewer, CEO firmy CGC: „Jesteśmy bardzo podekscytowani nową współpracą i wierzymy, że uda się nam zmaksymalizować potencjał wzrostu dla Jacka Wolfskina”.

Callaway Golf Company ma silną pozycję na amerykańskim rynku oraz w Japonii. Marka Jack Wolfskin, potentat rynku europejskiego, zyskuje zatem okazję, by odcisnąć ślad wilczej łapy na największym ze światowych rynków.

Marcin Gabryołek – wyłączny dystrybutor Jack Wolfskin w Polsce: „Jesteśmy bardzo ciekawi co przyniesie zmiana właściciela marki dla Europy Środkowej. Przy wprowadzeniu każdej nowej kolekcji, stale zaskakuje nas to, jak prężnie firma wdraża nowe technologie produkcji odpowiedzialnej społecznie. Mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma, a wejście na rynek amerykański powiększy grono fanów Jack Wolfskin. Trzymamy kciuki!”.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0