Po bardzo dobrym wyniku w styczniu dynamika sprzedaży sklepów biorących udział w naszym badaniu znacznie spadła. Wynik 3,2 proc. jest niższy niż średnia dynamika wzrostu w minionym roku (5,7 proc./miesiąc).
Łączna sprzedaż sklepów wzrosła w lutym o 3,2 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca z poprzedniego roku. Część sklepów zanotowała wzrost, część, niestety – mocne spadki. Mamy jednak nadzieję, że nie jest to powód do obaw. Na stosunkowo niski wynik może wpływać kilka czynników.
Przede wszystkim, przeglądając wyniki sprzedaży z poprzednich lat, możemy zauważyć, że luty „zaliczał” spore wzrosty dynamiki w roku 2017 (17,2 proc.) oraz 2018 (7,8 proc.). Biorąc pod uwagę taki punkt odniesienia, osiągnięcie kolejnego wzrostu na wysokim poziomie było z pewnością trudne. Z kolei analizując analogicznie wzrosty sprzedaży w styczniu, zauważymy, że w poprzednich latach nie były one aż tak duże (szczególnie w zeszłym roku – 3,2 proc.).
Na sytuację w lutym wpływ mogła też mieć dobra sprzedaż w styczniu, która wyczerpała portfele klientów, brak kolejnych opadów śniegu w miastach (co, jak wiemy, korzystnie wpływa na sprzedaż) i okres ferii zimowych, którego wpływ jest trudny do ocenienia ze względu na zmieniający się co roku grafik.
Sklepom biorącym udział w naszym Barometrze rynku życzymy stabilizacji wzrostowego trendu i dziękujemy za udział w badaniu:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE