Wyniki sprzedażowe naszego sektora w maju 2019 roku możemy uznać za satysfakcjonujące. W stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku branża odnotowała wzrost na poziomie 8,9 proc.
W rozmowach z przedstawicielami branży outdoor zauważamy (jak zazwyczaj) zróżnicowane opinie na temat kondycji branży. Wpływ na taką sytuację mają prawdopodobnie: model prowadzenia biznesu, lokalizacja sklepów, zasięg internetowy oferty, jej konstrukcja (np. sprzęt zimowy/wiosenny) oraz efekty podejmowanych działań marketingowych. Niemniej statystyka dla naszej branży wypada pomyślnie. Średni ważony wzrost sprzedaży w maju na poziomie 8,9 proc. oznacza, że większość sklepów biorących udział w naszym badaniu osiągnęło wyniki satysfakcjonujące, a przeważająca większość osiągnęła sprzedaż na poziomie przynajmniej nieco wyższym niż maju 2018 roku.
Na dobrą sprzedaż w maju wpływ mogła mieć pogoda, która wielu osobom może i utrudniła, ale nie uniemożliwiła coraz częstsze weekendowe wyjazdy. Niewykluczone, że duża ilość opadów przyczyniła się do wzrostu sprzedaży w kategoriach takich jak odzież przeciwdeszczowa czy buty.
Wzrost sprzedaży na poziomie 8,9 proc. można potraktować jako oznakę dobrej koniunktury. Szczególnie jeśli przyjrzymy się wynikom z poprzednich lat. Maj 2018 w stosunku do maja 2017 – 7,8 proc. Maj 2017 w stosunku do maja 2016 – 9,9 proc. Maj 2016 do maja 2015 – 4,8 proc. Baza odniesienia jest w tym przypadku bardzo „stabilna”. Oby tak dalej!
Sklepy biorące udział w badaniu:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE