HomeRynek outdoor

Przyszłość rynku outdoor według pokolenia Z – projekt Next Entrepreneurs podczas Outdoor by ISPO

Innowacyjne technologie, zrównoważony rozwój, ochrona środowiska oraz dbałość o wolność i przestrzeń – w takim kierunku, według pokolenia przyszłych przedsiębiorców, pójdzie branża outdoorowa. Projekt, w który zaangażowanych było 35 uczniów, zrealizowano podczas czerwcowych targów OutDoor by ISPO w Monachium. We współpracy z niemiecką organizacją „Next Entrepreneurs” (Następni Przedsiębiorcy), młodzi ludzie w wieku od 14-19 lat zostali zaproszeni, by pod okiem specjalistów z branży zastanowić się nad przyszłością przemysłu i wypracować własną jego wizję.

Projekt Next Entrepreneurs podczas Outdoor by ISPO (fot. Hauke Seyfarth / Outdoor by ISPO)

Uczniowie pracowali w ośmiu zespołach, mając za zadanie zdefiniować problemy branży, zebrać pomysły na ich rozwiązanie oraz zaprezentować dwa konkretne rozwiązania.

W pracach zespołów bardzo szybko było widać trzy podstawowe tendencje. Podstawą są cyfrowe technologie – prawie wszystkie prezentacje opierały się o wykorzystanie smartfonów, aplikacji i technologicznych innowacji. Równie ważna okazała się jednocześnie ochrona środowiska i koncepcja zrównoważonego rozwoju. Trzecim, wyraźnym elementem, była dbałość o takie wartości, jak wolność, przestrzeń i niezależność.
Trzy prace zostały nagrodzone przez jury, a zwycięski zespół zaprezentował podczas targów swoją koncepcję centrum handlowego przyszłości.

Abstrakcyjny pomysł na projekt budynku w kształcie ogromnego tyranozaura z potężną zjeżdżalnią na zewnątrz jasno obrazował przesłanie: zakupy muszą być czymś wyjątkowym i bezstresowym.

Już przy wejściu umieszczona będzie kamera, która skanuje każdego odwiedzającego i natychmiast tworzy spersonalizowany hologram. Kupujący mogą obejrzeć dobrane do jego stylu i potrzeb ubrania. Wszystko wyświetla się w smartfonie, sparowanym z systemem centrum handlowego.

Jeśli klient decyduje się coś kupić, płaci jednym kliknięciem za pośrednictwem telefonu. Jego zamówienie trafia natychmiast do zautomatyzowanego systemu zarządzania towarami i wybrany produkt w ciągu kilku chwil trafia do klienta. Dla odwiedzających przewidziany jest catering, gdyby ktoś podczas zakupów zgłodniał. Ci, którzy nie robią zakupów, mogą skorzystać z placów zabaw i terenów sportowych, zlokalizowanych na każdym z pięter.

Brzmi surrealistycznie? Zobaczymy za trzydzieści lat…

„Zależy nam, żeby wyostrzyć uwagę uczestników na kwestie kluczowe. Wraz z postępem cyfrowym, zmienia się wszystko. Sposób pracy i przestrzeń, w której ją wykonujemy. Warto się zastanowić, kto uczy dzieci tego nowego świata i – w drugą stronę – kto daje impulsy do zmian w przemyśle? Taka wspólna praca owocuje rozwiązaniami korzystnymi dla wszystkich” – mówi Roger Zimmermann, założyciel i dyrektor generalny Next Entrepreneurs.

Barbara Suchy
Źródło: www.ispo.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0