HomeNowości z rynku

FUTURELIGHT™ – The North Face definiuje na nowo oczekiwania wobec odzieży outdoorowej

The North Face zmienia przyszłość branży odzieży outdoorowej, prezentując kurtki i spodnie stworzone z wykorzystaniem materiału FUTURELIGHT™. Nowe produkty pojawią się w pierwszej kolejności we flagowych kolekcjach marki: Summit Series™, Steep Series™ i Flight Series™. Dzięki innowacyjnej technologii nanospinningu produkty FUTURELIGHT™ zapewniają wyjątkowy poziom oddychalności przy zachowaniu wodoodporności.

The North Face zmienia przyszłość branży odzieży outdoorowej, prezentując produkty stworzone z wykorzystaniem materiału FUTURELIGHT™ (fot. The North Face)

***

Koncepcja FUTURELIGHT™

Koncepcja FUTURELIGHT™ zrodziła się w górach i jest odpowiedzią na konkretne oczekiwania sportowców z teamu The North Face dotyczące zwiększenia oddychalności i komfortu użytkowania odzieży wodoodpornej. Szukając odpowiedniego rozwiązania, marka zdecydowała się na nowo zdefiniować standardy tej kategorii produktów, postrzeganych dotychczas jako niewygodne, ciężkie i sztywne. Celem wieloletniego projektu było stworzenie innowacyjnego materiału, który miał być nie tylko miękki, lekki, elastyczny i wygodny, lecz także trwały i zaprojektowany w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Summit Series™ (fot. The North Face)

Steep Series™ (fot. The North Face)

Flight Series™ (fot. The North Face)

Po trzech latach badań, prac nad rozwojem produktu oraz szeroko zakrojonych testów w laboratoriach i w terenie, The North Face z dumą przedstawia pierwszą serię odzieży wykonaną z opatentowanego przez markę materiału FUTURELIGHT™.

Scott Mellin, General Manager kategorii Mountain Sports w The North Face:

Innowacje produktowe, przekraczanie kolejnych granic i odwaga w podążaniu pod prąd są częścią DNA marki The North Face od czasu powstania firmy 50 lat temu. Zbyt długo byliśmy zmuszani dostosowywać się do ograniczonych możliwości odzieży i zmiennych warunków pogodowych. Wraz z wprowadzeniem FUTURELIGHT™ w końcu możemy zaoferować sprzęt, który spełnia nasze oczekiwania. Wprowadzenie tego materiału jest kamieniem milowym dla naszej marki, dla przyszłości branży odzieżowej i konsumentów, którzy nie będą musieli rezygnować  z wygody ani oddychalności dla zachowania wodoodporności.

Wybierz Przyszłość

Proces nanospinningu zastosowany przy produkcji materiału FUTURELIGHT™ sprawił, że po raz pierwszy membrana osiągnęła tak wysoki poziom oddychalności. Setki tysięcy otworów stworzonych na poziomie nano pozwalają uzyskać niespotykaną porowatość materiału przy zachowaniu jego całkowitej wodoodporności. Powietrze może swobodnie przepływać, zapewniając więcej wentylacji niż kiedykolwiek wcześniej.

Innowacyjna technologia nanospinningu (fot. The North Face)

Nanospinning dał również projektantom The North Face możliwość kontroli wagi, rozciągliwości, oddychalności, trwałości, sposobu wykonania (dziane lub tkane) oraz tekstury podczas procesu produkcyjnego. Pozwala to dostosować materiał do konkretnego zastosowania, rodzaju aktywności, wymagań konsumentów oraz warunków pogodowych. Na przykład poprzez zwiększenie oddychalności odzieży na potrzeby treningów aerobowych lub zwiększenie ochrony w trudnych, wilgotnych warunkach klimatycznych. Możliwość dostosowania tych parametrów w trakcie procesu produkcji przesuwa granice innowacji w kategorii odzieży, sprzętu i akcesoriów.

Air Permeability (fot. The North Face)

Scott Mellin:

Zaczynamy od kurtek i odzieży outdoorowej, ale to dopiero początek. FUTURELIGHT może sprawić, że teoretycznie każda część garderoby będzie oddychająca, wodoodporna i po raz pierwszy wygodna. Technologia ta otwiera nowe możliwości zastosowania technicznych materiałów we wszystkich kategoriach produktów oferowanych przez The North Face.

Wraz z wprowadzeniem FUTURELIGHT™ The North Face wyznacza również nowe standardy w branży w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w procesie produkcji materiałów. Wdrożone innowacje pozwoliły marce w sposób odpowiedzialny wytwarzać trójwarstwową odzież, której dwie zewnętrzne warstwy wykonane są w 90% z surowców pochodzących z recyklingu.

(fot. The North Face)

Przetestowane przez sportowców, sprawdzone na wyprawach

FUTURELIGHT był intensywnie testowany przez 15 sportowców z teamu The North Face. Przez ponad 400 dni sprawdzali sprzęt w najtrudniejszych warunkach, na najwyższych szczytach, m.in. na Lhotse i Evereście, gdzie temperatury wahają się od -45°C do 15°C.

Testy (fot. The North Face)

Podczas testów Jim Morrison z teamu The North Face wspiął się i zjechał na nartach z trzech ośmiotysięczników w tym Everestu, Cho Oyu i Lhotse. W przypadku tego ostatniego szczytu wraz z partnerką Hilaree Nelson dokonali pierwszego zjazdu Kuluarem Lhotse.

Hilaree Nelson, kapitan teamu The North Face:

W ciągu ostatnich dwóch lat światowej klasy wspinacze, narciarze, alpiniści, snowboardziści i biegacze dokładnie testowali FUTURELIGHT, aby potwierdzić działanie tej technologii w różnych warunkach pogodowych i strefach klimatycznych na całym świecie. Przez wszystkie lata spędzone w górach nigdy nie spotkałam się z produktem, który działał tak dobrze, jak FUTURELIGHT. Ten materiał wyznaczył nowe standardy tego, czego można oczekiwać od wodoodpornego materiału.

FUTURELIGHT był intensywnie testowany przez 15 sportowców z teamu The North Face (fot. The North Face)

Aby sprawdzić granice możliwości materiału FUTURELIGHT, poza testami przeprowadzonymi przez sportowców i wewnętrzne laboratoria marki, The North Face współpracował również z niezależnymi ekspertami zewnętrznymi. Jednym z nich była uznana na całym świecie firma UL, która testuje wodoodporność m.in. dla National Fire Protection Association (NFPA) – organizacji certyfikującej sprzęt dla strażaków i ratowników.

Premiera 2019

Z okazji wyczekiwanej premiery odzież FUTURELIGHT została zaprezentowana na filmie promocyjnym oraz zdjęciach przedstawiających kilku światowej klasy sportowców, w tym kapitan zespołu The North Face i alpinistkę Hilaree Nelson, snowboardzistkę Leanne Pelosi oraz wspinaczy Jimmy’ego China oraz Andresa Marina.

Kurtki i spodnie z technologią FUTURELIGHT będą dostępne od 1 października na stronie www.thenorthface.pl, w wybranych sklepach The North Face oraz w najlepszych sklepach outdoorowych.

Informacja prasowa The Norh Face

###

THE NORTH FACE®

The North Face powstał w 1966 roku i jest częścią VF Outdoor LLC. Od początku naszą misją jest przygotowywanie sportowców outdoorowych do wypraw i realizacji najśmielszych celów. Jesteśmy wiodącą marką outdoorową, tworzymy przetestowane przez sportowców oraz sprawdzone w czasie ekspedycji produkty, które pomagają użytkownikom odkrywać świat i definiować na nowo granice ludzkich możliwości. Dbając o zrównoważony rozwój, minimalizujemy wpływ na środowisko i chronimy nasz outdoorowy plac zabaw.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Krzysztof 5 lat ago

    Sporo okrągłych zdań, ale jaie parametry oddychania?
    Jaka waga ?

    Recykling to fajnie, ale innowacją to już nie jest.