HomeRynek outdoor

Cumulus robi kolejny krok i dołącza do 1% for the Planet! 

Każdy prawdziwy fan outdooru wie, że należy korzystać z natury bez szkody dla środowiska. Ale obserwując tempo zmian klimatycznych oczywiste jest też to, że dla przyszłości naszej planety trzeba zrobić więcej. Dlatego Cumulus postanowił dołączyć do międzynarodowej organizacji 1% for the Planet i przeznaczać 1% przychodów ze sprzedaży wszystkich swoich produktów na wsparcie organizacji działających na rzecz ochrony środowiska.

Polska firma od zawsze produkuje tylko lokalnie, używa surowców z zaufanych źródeł, a puch wykorzystywany w ich produktach jest pozyskiwany etycznie. Jacek Wylężek, CEO Cumulus:

Zrównoważony rozwój jest dla nas ważny i dlatego zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy dopiero na początku istotnych zmian. Głęboko wierzymy, że skoro namawiamy do aktywnego spędzania czasu i czerpania radości z kontaktu z naturą, w naszym obowiązku jest też wspieranie tych, którzy o naturę dbają.

Kate Williams, CEO 1% for the Planet:

Obecnie, tylko 3% funduszy charytatywnych przekazywanych jest na wsparcie ekologii, a jedynie 5% z nich pochodzi od biznesów. Natura potrzebuje znacznie większego wsparcia, a rosnąca sieć uczestników 1% for the Planet robi w tym kierunku coraz więcej, znacząco zwiększając wsparcie finansowe i poprzez aktywne działania. Cieszymy się, że Cumulus dołączył do naszego globalnego ruchu, który zrzesza ponad 2 tysiące firm. Cumulus angażuje się w tworzenie coraz lepszych produktów, w bardziej zrównoważony sposób i namawia swoich klientów, by zachowywali się odpowiedzialnie. To sprawia, że jest idealnym partnerem naszej społeczności.

Decyzja firmy jest swoistą kontynuacją zeszłorocznej akcji „Napraw – nie kupuj!”, podczas której Cumulus namawiał do skorzystania z darmowej naprawy swoich produktów, tak by dać im drugie życie. Najstarszy naprawiony przez nich produkt to śpiwór z 1993 roku! Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na coraz większy problem nierozsądnego, impulsywnego kupowania i wyrzucania całkiem wartościowych produktów. 

Od tego roku polski producent dołączył też do European Outdoor Conservation Association (EOCA), organizacji, która jest inicjatywą europejskiej branży outdoorowej. Realizuje ona projekty ekologiczne, mające na celu ochronę obszarów dzikiej przyrody. 

Czym jest 1% for the planet

1% for the Planet to międzynarodowa organizacja, która zachęca firmy do wprowadzania pozytywnych dla naszej planety działań. Poprzez firmy i indywidualnych członków, 1% for the Planet inspiruje ludzi do wsparcia organizacji chroniących środowisko poprzez środki finansowe i codzienne działania. Organizację powołali w 2002 roku Yvon Chouinard, założyciel firmy Patagonia, i Craig Mathews, założyciel Blue Ribbon Flies. Od startu członkowie przekazali w ramach tej inicjatywy ponad 225 milionów dolarów wsparcia. Obecnie sieć zrzesza ponad 2 tysiące firm, setki indywidualnych osób oraz tysiące organizacji nonprofit w ponad 60 krajach. Więcej na www.onepercentfortheplanet.org. 

***

Szczegółowe informacje o akcji Napraw – nie kupuj! zorganizowanej przez Cumulus w listopadzie zeszłego roku:

Informacja prasowa marki Cumulus

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0