W listopadzie ubiegłego roku polski producent odzieży i śpiworów puchowych, marka Cumulus, zaoferował swoim klientom darmowe naprawy sprzętu – niezależnie od daty zakupu i rodzaju produktu. Czy działanie na wzór prekursora zrównoważonego rozwoju i propagatora idei ekologicznego podejścia do kwestii sprzętu outdoorowego – amerykańskiej marki Patagonia – na naszym rodzimym rynku jest zwiastunem zmian zachodzących w świadomości naszych klientów? Jak na akcję „Napraw – nie kupuj!” zareagowali polscy konsumenci? Dowiecie się tego z przygotowanego przez Cumulusa podsumowania.
***
W związku z rozpoczynającym się co roku w listopadzie sezonem wyprzedażowym, w kontrze do idei kojarzonej z „Black Friday”, postanowiliśmy zorganizować akcję „Napraw – nie kupuj!” i ogłosiliśmy darmową naprawę wszystkich naszych produktów (naprawa obejmowała wszystkie nasze produkty, bez żadnych gwiazdek). Zachęcaliśmy do zrezygnowania z nowych zakupów i zadbania o swój dotychczasowy sprzęt. Każdy wysłany do nas do końca listopada śpiwór, kurtkę bądź inny produkt Cumulusa, naprawialiśmy zupełnie za darmo.
Odpowiedzi na nasz news:
- 99 716 – Zasięg postów na Facebooku
- 314 – Komentarzy pod postami
- 239 – Udostępnień naszej akcji
Paczki w ramach akcji mogły być wysłane do 30 listopada. Ostatnie dotarły do naszego biura jeszcze na początku stycznia!
Akcja – Napraw nie Kupuj w liczbach:
- 156 produktów, które zostały naprawione
- ok. 238 godzin napraw
- 142 720 zł szacowana wartość naprawionych produktów*
*przy założeniu, że zamiast wysłania do naprawy, kupiono by nowy produkt
Najczęściej naprawiane produkty:
- Incredilite Endurance
- Incredilite
- Lite Line 300
Najstarszy produkt to śpiwór z 1993 roku!
- Śpiwór Cumulus z 1993 roku
- Śpiwór Cumulus z 1993 roku
- Śpiwór Cumulus z 1993 roku
Dlaczego to zrobiliśmy?
Uwielbiamy sprzedawać nasze produkty – doradzać, podpowiadać, a potem oglądać je w akcji. Ale zawsze podkreślamy, żeby kupować z rozwagą. Naszą akcją chcieliśmy zwrócić uwagę na coraz większy problem nierozsądnego, impulsywnego kupowania i wyrzucania całkiem wartościowych produktów. Z różnych danych wynika, że ponad połowa osób, które korzystają z promocyjnych zakupów, później tego żałuje. Wynikiem tego jest ogromny negatywny wpływ na środowisko: marnowanie zasobów, gromadzenie się śmieci. W Cumulusie wierzymy, że nawet niewielkie działania mogą mieć realny, pozytywny wpływ na nasze otoczenie.
Dlatego też zachęcamy: kupujcie… ale produkty, których naprawdę potrzebujecie! I dbajcie o te, które już posiadacie!
Cumulus
KOMENTARZE