HomeImprezy outdoor

ISPO Munich 2020: branża przyjmuje odpowiedzialność

Około 80 tysięcy gości z całego świata przybyło na targi ISPO Munich w poszukiwaniu inspiracji, najnowszych innowacji sportowych, trendów oraz produktów, które zostały zaprezentowane w 18 halach Targów Monachijskich. Temat zrównoważonego rozwoju odgrywa coraz bardziej znaczącą rolę. To zaangażowanie w kwestie ochrony środowiska dowodzi tego, że ISPO Munich stało się czymś więcej niż tylko zwykłymi targami handlowymi – obecnie to jest sieć kontaktów biznesowych, która napędza współpracę partnerską oraz nowe inicjatywy.  

ISPO Munich 2020 (fot. Messe München GmbH)

Klaus Dittrich, przewodniczący i dyrektor Messe München:

Na świecie zachodzi właśnie ważna zmiana społeczna. Takie transformacje jak zmiana klimatu, globalizacja i polaryzacja społeczeństw są wyjątkowo istotne i wywołują ogólnoświatowe dyskusje. Musimy znaleźć rozwiązania tych problemów, zanim będzie za późno.

Branża sportowa stara się skupić, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, na tworzeniu zrównoważonych produktów oraz na dążeniu do gospodarki o obiegu zamkniętym, która będzie obejmować cały cykl żywotności danego produktu. Nowatorskie produkty to między innymi kurtka wykonana z plastiku wyłowionego z mórz oraz wegańskie buty biegowe. Współcześni konsumenci chcą czegoś więcej niż tylko zrównoważonych produktów. Oczekują, że firmy w coraz większym stopniu będą stosować się do filozofii celu.

Mark Held, prezes European Outdoor Group (EOG):

Takie platformy jak targi ISPO Munich odgrywają kluczową rolę w inicjowaniu nowych działań oraz partnerstwa, starają się również podnosić świadomość potrzeby wykorzystywania zasobów naszej planety w zrównoważony sposób.

Klaus Dittrich dodaje:

Wprowadziliśmy nowy format, który ma ułatwić dyskusję o najważniejszych problemach i tak je wyeksponować, by całe społeczeństwo mogło je dostrzec – czyli na scenie szczytu ISPO SDG Summit. Integrująca moc sportu zapewne pomoże zbudować nam mosty oraz pokonać przeszkody.

Szczyt odbędzie się 29 czerwca 2020 r. w Monachium, równolegle do targów OutDoor by ISPO. Celem tego spotkania jest wypracowanie wspólnych rozwiązań i projektów, które będą promować Cele Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals – SDS) Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jedną z pierwszych osób wspierających szczyt była Tegla Loroupe, która otrzymała nagrodę ISPO Cup w uznaniu za niezwykłe zaangażowanie społeczne: jej fundacja kieruje programem sportowego sponsoringu dla uchodźców. Loroupe poprowadzi ona drużynę Sportowców Bez Państw podczas uroczystości otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020.

ISPO Munich 2020 (fot. Messe München GmbH)

Trend biegowy

Fakt, że ludzie przestali uprawiać sport, to jeden z największych problemów społecznych współczesnego świata. Jednak bieganie, czyli jedna z najbardziej popularnych aktywności od lat 70. XX wieku, wydaje się przeczyć temu trendowi. Na rynku biegowym nieustannie pojawiają się nowe marki oraz innowacyjne produkty. Najnowsze dane, dotyczące biegania, zostały zaprezentowane publiczności podczas VII Sympozjum Biegowego Runner’s World. Przybyło na nie ponad 300 osób. Najnowsze buty do biegania oraz akcesoria zostały pokazane w strefie Shoe Village – obszarze, który poświęcony był przyszłości rynku biegowego.

Tydzień wydarzeń sportowych ISPO Munich Sports Week zakończy się nocnym biegiem w Parku Olimpijskim 1 lutego. Swój udział zgłosiło już ponad 1000 biegaczy – to nowy rekord zainteresowania tym nocnym biegiem.

eSports

Według najnowszych badań Światowej Organizacji Zdrowia Prawie 20% osób w wieku 11-17 lat jest niesprawnych fizycznie. Klaus Dittrich twierdzi, że:

Musimy szukać określonych grup klientów tam, gdzie leżą ich zainteresowania. A w przypadku młodych ludzi tym miejscem są media cyfrowe.

Jedną z głównych okazji do zapoznania się z tym nowym trendem jest strefa sportów elektronicznych eSports, gdzie najlepsi sportowcy są wzorem do naśladowania dla najmłodszego pokolenia. Strefa eSports stanowi ważny aspekt ISPO Munich od 2019 r. i również w tym roku dowiodła swojej popularności.

Inspiracja i kreatywność

Branża sportowa zaakcentowała swoją kreatywną energię we wszystkich 18 halach wystawowych tragów. Wydaje się, że nie było w tym zakresie żadnych granic dla segmentu tekstylnego, w którym funkcjonalność i moda współistnieją na równych warunkach. Urban Lab stało się miejscem spotkań designerów i ludzi kreatywnych. Było jednym z kluczowych punktów targów. Coraz więcej marek pojawia się po raz pierwszy na targach z chęcią zaprezentowania światu swoich produktów. W tym roku premierowe stanowisko pokazało między innymi Sony wraz z innowacyjnymi materiałami technicznymi, kampanią Save the Duck oraz linią odzieży wegańskiej.  

Targi ISPO Munich w liczbach

Około 80 tysięcy gości branżowych ze 120 krajów przybyło do Monachium (2019 r. – 80200). Kraje, z których przybyła największa ilość gości, zaczynając od najwyższej liczby, to: Niemcy, Włochy, Austria, Francja, Szwajcaria, Wielka Brytania i Rosja. Odsetek gości spoza Niemiec wzrósł do 70 procent (2019 r. – 69%). Wzrosła liczba gości z Francji, Japonii, Południowej Korei i Nowej Zelandii. Według ankiety, przeprowadzonej wśród gości przez firmę badań rynkowych Gelszus Messe-Marktforschung, 45% badanych uważa, że targi ISPO Munich będą odgrywać coraz istotniejszą rolę w branży.   

W tegorocznych targach wzięło udział 2850 wystawców (2019 r. – 2926). Po raz pierwszy w historii  ISPO Munich Toyota dołączyła do tradycyjnych marek sportowych i outdoorowych poprzez przedstawienie międzynarodowej publiczności swojego konceptu mobilności.

ISPO Munich 2020 (fot. Messe München GmbH)

Raport ISPO

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0