HomeNowości z rynku

Reima prezentuje: Voyager, kurtka przyszłości

Reima, fińska marka premium oferująca odzież dla aktywnych dzieci, wprowadza na rynek kurtkę Voyager – swój pierwszy produkt w całości nadający się do recyklingu. Spełnia ona nie tylko wysokie standardy jakości marki, ale też wpisuje się w założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Pionierski projekt Reimy to dowód na to, że marka dostrzega coś więcej niż cykl życia produktu – przyszłość kolejnych pokoleń.

Kurtka Voyager dostępna jest w trzech kolorach (biały, różowy i granatowy) i rozmiarach od 104 do 164 cm (fot. Reima)

Reima to marka z ponad 75-letnią historią, będąca wiodącym producentem ubrań dla dzieci do 12. roku życia. Jej misją jest propagowanie aktywnego stylu życia i umożliwianie dzieciom i ich rodzicom odkrywania radości płynącej z ruchu już od najmłodszych lat. Swoje wysiłki koncentruje na dostarczaniu rozwiązań, które sprawdzą się w codziennym życiu i w każdych warunkach pogodowych. Reima to przede wszystkim produkty, które są trwałe i łatwe w utrzymaniu, dzięki czemu są chętnie przekazywane do użytku kolejnym dzieciom.

100% recyklingu w jednym produkcie

Voyager jest pierwszą kurtką przeciwdeszczową marki wykonaną w całości z jednego tworzywa. Poliester zastosowany w kurtce nadaje się do całkowitego odtworzenia jako polimer, który może być następnie użyty do produkcji nowych ubrań. Kiedy kurtka nie będzie już mogła służyć kolejnemu dziecku, wystarczy zwrócić ją do Reimy. Przekazanie Voyagera do odzysku to wspólne, odpowiedzialne działanie konsumentów i marki na rzecz zamknięcia kręgu między produkcją, cyklem życia kurtki a jej upcyklingiem. Aby Voyager był gotowy do przetworzenia, trzeba odczepić jedynie metalowe uchwyty suwaka i zatrzaski. 

Jedna kurtka, wiele historii

Wytrzymała odzież to jedno z doskonałych narzędzi do walki z kryzysem klimatycznym. Każde dziecko korzystające z raz sprzedanego Voyagera to zmniejszenie ilości dwutlenku węgla, który zostałby wyemitowany w procesie produkcji kolejnej kurtki. Wysoka jakość i klasyczny design Voyagera sprawiają, że jest to produkt, który posłuży kolejnemu użytkownikowi, gdy pierwszy właściciel z niego wyrośnie.

Każda kurtka Voyager posiada numer identyfikacyjny, dzięki któremu można śledzić jej dalsze losy po zarejestrowaniu na stronie Reimy. Możliwość wirtualnego podążania za kurtką dostępna jest dla konsumentów w Europie, Stanach Zjednoczonych i Rosji.

„To zupełnie nowy sposób rejestrowania produktów”

Shahriare Mahmood, dyrektor ds. badań i zrównoważonego rozwoju w marce Reima:

Zgodnie z naszą wiedzą, podobne rozwiązania nie są jeszcze stosowane przez inne marki z branży odzieżowej. Istnieją programy rejestrujące dedykowane drogim zegarkom czy okularom, a także gwarancje oferowane pierwszym właścicielom odzieży, jednak te gwarancje i korzyści, które czerpią konsumenci rejestrujący swoje nabytki, nie przechodzą na kolejnych posiadaczy. My myślimy w inny sposób. Chcemy tworzyć ekosystem opierający się na gospodarce obiegu zamkniętego i zapewnić naszym klientom szansę na odpowiedzialne zachowania. Wiemy, że poliester można poddawać recyklingowi, a zatem tworząc odpowiedni ekosystem, możemy przeobrazić go w jeszcze bardziej wartościowy produkt na drodze upcyklingu.

Technologia w służbie społecznej odpowiedzialności

Chociaż kurtka Voyager wyprodukowana została z jednego surowca, Reima wcale nie zmniejszyła swoich wymagań względem jej funkcjonalności. Gładki, rozciągliwy i trzywarstwowy shell charakteryzuje się wodoodpornością i bardzo dobrą oddychalnością (12 000 mm i 8 000 g/m2/24 godz.), posiada także klejone szwy – wszystko to bez stosowania innych materiałów niż poliester. Na powierzchni kurtki zastosowano powłokę polimerową pozbawioną związków fluorowęglowych, która doskonale zabezpiecza przed wodą i brudem. Dzięki niej kurtkę można prać w niższych temperaturach i stosując mniejszą ilością detergentu, a materiał schnie znacznie szybciej. Przekłada się to na oszczędność energii, wody i substancji chemicznych przez cały cykl życia produktu.

Gdy już nadejdzie moment, że kurtka będzie zbyt zużyta, zostanie roztopiona i zregenerowana do nowych polimerów. Pozyskiwanie starych kurtek będzie odbywać się przez sklepy Reimy, a recykling będzie prowadzony we współpracy z Lounais-Suomen Jätehuolto Oy – firmą utylizująca odpady z Finlandii południowo-wschodniej, która uczestniczy także w projekcie Telaketju.

Wspólnie ratujemy Bałtyk – wsparcie dla kampanii #OurSea

Idea rejestrowania ubrań jest czymś nowym dla większości z nas. Z tego powodu Reima, chcąc jak najszerzej komunikować swoją inicjatywę oraz związane z nią myślenie o obiegu zamkniętym, prowadzi wyjątkową akcję wspierającą kampanię kurtki Voyager. Za każdą zarejestrowaną kurtkę Voyager Reima wpłaci 10 euro na ratowanie Morza Bałtyckiego. 10 euro to równowartość usunięcia z morza 40 kilogramów sinic i większa szansa, by morskie życie przetrwało, a dzieci mogły korzystać z czystych wód Bałtyku. Pieniądze przekazane będą na konto John Nurminen Foundation poprzez kampanię #OurSea zorganizowaną przez Moomin Characters Ltd. 

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0