Epidemia Covid-19 w bezprecedensowy sposób uderzyła w rynek sportów górskich zmuszając producentów do opracowywania niecodziennych strategii handlowych i promocji. Należąca do południowotyrolskiej Grupy Oberalp marka SALEWA postanowiła wyjść naprzeciw problemom swoich partnerów i wesprzeć ich w tym trudnym czasie przenosząc 75% modeli z obecnej kolekcji odzieżowej na sezon Lato 2021 oraz wstrzymując na kolejny rok większość z zaplanowanych nowości.
Dyrektor marki Stefan Rainer:
SALEWA zawsze starała się myśleć długoterminowo. W tym trudnym czasie pragniemy z najwyższą rozwagą podejmować działania odpowiedzialne względem całego sektora sportów górskich. Dlatego też postanowiliśmy przesunąć o rok, czyli na lato 2022 znaczną część z przewidzianych na lato 2021 nowości w segmencie odzieży, a w przyszłorocznym sezonie operować w większości na obecnych modelach. Pragniemy w ten sposób nadać naszym produktom odpowiednią wartość. Pozwoli to także złagodzić napięcia związane ze stanem magazynowym wywoływane przez nadmiar towaru oraz znacząco zapobiec jego dewaluacji.
Odzież to najbardziej sezonowa w charakterze kolekcja marki, składająca się z sześciu linii produktowych od specjalistycznych modeli do wspinaczki górskiej, przez dynamicznie rozwijający się speed hiking po klasyczne produkty trekkingowe i akcesoria. Aż 75% obecnej kolekcji odzieżowej SS 2020 pozostanie aktualna również w sezonie 2021. Pozostałe 25% to najważniejsze nowości, które jak zapewnia marka, bez problemu wpiszą się w aktualną kolekcję, a przy tym nadadzą jej odpowiednią świeżość oraz umożliwią tworzenie nowych emocjonalnych aranżacji w punktach sprzedaży. Reszta przygotowanych przez specjalistę ds. sportów górskich premier odzieżowych zaprezentowana zostanie dopiero na sezon Lato 2022.
Nowa odsłona przyszłorocznej kolekcji letniej przedstawiona zostanie na cosezonowej konwencji Grupy Oberalp, która tym razem odbędzie się całkowicie online z oczywistych względów bezpieczeństwa. Marka podkreśla także efektywność przeorganizowanego w ostatnich latach łańcucha dostaw, dzięki któremu już teraz deklaruje ona odpowiednią dostępność produktów do realizacji reorderów oraz terminowe dostawy towaru zimowego. Jak podsumowuje dyrektor polskiego oddziału Grupy Jarosław Daniel:
Nie da się ukryć, że skutki epidemii Covid-19 odczuwalne będą nie tylko w najbliższych miesiącach. Dlatego też uważamy, iż obecna sytuacja wymaga rozwagi i długoterminowych strategii ukierunkowanych na wspieranie naszych partnerów handlowych. Podejmując powyższe decyzje stawiamy na wspólne proaktywne działania i skupiamy się na przyszłości branży.
Informacja prasowa
KOMENTARZE