HomeImprezy outdoor

Wirtualna konwencja: Oberalp prezentuje nowości na kolejny sezon za pomocą interaktywnej platformy online

Grupa Oberalp – właściciel marek SALEWA, DYNAFIT, WILD COUNTRY, EVOLV i POMOCA postanowiła wypróbować nowy sposób komunikacji z klientami. Specjalizująca się w sportach górskich międzynarodowa firma z siedzibą w Południowym Tyrolu w odpowiedzi na aktualne obostrzenia organizuje swoją letnią Konwencję w formie eventu online.

Wirtualna konwencja: Oberalp prezentuje nowości na kolejny sezon za pomocą interaktywnej platformy online (fot. Salewa)

Po raz pierwszy wydarzenie otwarte będzie dla wszystkich. Wirtualna Konwencja Oberalp to ambitny projekt oferujący znacznie więcej niż tylko przemówienia i prezentacje: rodzinna firma z Bolzano zaplanowała tłumaczenia symultaniczne, wycieczki po showroomach i czaty, po raz kolejny podkreślając swoją niezawodność, która teraz – w obliczu epidemii Covid-19 – nabiera szczególnego znaczenia. Konwencja startuje na żywo 20 maja 2020 o godzinie 17:00 CET, a jej tematem przewodnim będą „Filary Sportów Górskich”.

  • Marki Grupy Oberalp przedstawią swoje nowości na sezon Lato 2021 za pomocą międzynarodowej cyfrowej konferencji z tłumaczeniem na żywo.
  • Klienci Grupy będą mogli skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami marek i ekspertami produktowymi.
  • Po raz pierwszy Konwencja Oberalp będzie wydarzeniem otwartym dla użytkowników końcowych.
  • Temat przewodni: Filary Sportów Górskich – Dziś i Jutro
  • Grupa publikuje Oberalp Sustainability Report 2019.

Organizując tak duże, interaktywne wydarzenie online Grupa Oberalp potwierdza swoją pozycję pioniera branży sportów górskich. Wirtualne spotkanie zainaugurują managerowie marek we wspólnym godzinnym wystąpieniu live, a jako że Konwencja skierowana jest do międzynarodowej widowni, będą przy niej pracować również tłumacze, którzy zapewnią kilka wersji językowych przekazu.

Na stronie http://convention.oberalp.com Grupa i jej marki – SALEWA, WILD COUNTRY (Bolzano, Włochy), DYNAFIT (Aschheim, Niemcy) oraz EVOLV (Los Angeles, USA) – przekażą potężną dawkę informacji wykorzystując wszystkie możliwe narzędzia online, w tym prezentacje, pokazy i czat. Cztery specjalistyczne marki zaproszą swoich gości na podróż przez wirtualny świat każdej z nich za pomocą jeden prostego kliknięcia. Na uczestników online czekać będą 360-stopniowe pokazy kolekcji w showroomach oraz filmy na życzenie, w których projektanci zaprezentują nowe produkty i technologie na sezon Lato 2021. Ponadto Grupa udostępni do pobrania workbooki i lookbooki, a szczegółowych informacji dot. produktów dostarczą konsultacje online.

Zaraz po uroczystym otwarciu eksperci z ramienia każdej marki odpowiadać będą na wszelkie pytania za pośrednictwem dedykowanych czatów. Ponadto dwudziestu przedstawicieli Oberalp pozostanie do dyspozycji gości pod specjalnymi adresami kontaktowymi przez 48 godzin, dzięki czemu na szybką odpowiedź mogą liczyć partnerzy firmy ze wszystkich stref czasowych.

Filary Sportów Górskich – Dziś i Jutro. Informacje, pomysły i inspiracje.

W oparciu o ostatnie analizy społeczne i rynkowe tematem przewodnim godzinnego otwarcia konferencji będą „Filary Sportów Górskich – Dziś i Jutro”. Dyrektorzy marek skupią się na przyszłości sportów górskich po epidemii Covid-19 przedstawiając filary kluczowe dla ich dalszego rozwoju. Managerowie omówią również konkretne metody działania.

DYNAFIT zaprezentuje m.in. kampanię mającą na celu podniesienie sprzedaży w sklepach detalicznych w obecnym czasie. Poprzez akcję „Run for you local dealer” marka wspiera swoich najważniejszych klientów – specjalistycznych przedsiębiorców detalicznych.

20 maja 2020 startuje kampania „RUN FOR YOUR LOCAL DEALER” (fot. Dynafit)

W sezonie Lato 2021 SALEWA koncentruje się na kolekcji Alpine Hemp i podejmuje długoterminowe zobowiązanie wobec lokalnej gospodarki o obiegu zamkniętym celem wyeliminowania odpadów i tworzenia zrównoważonych produktów z naturalnych surowców. W związku z tym firma postanowiła przeznaczyć 10% zysków ze sprzedaży modeli odzieży z kolekcji Alpine Hemp na rzecz lokalnej uprawy roślin oraz regionalnej produkcji ubrań.

CEO Grupy Oberalp Christoph Engl tłumaczy:

Organizując wirtualną konwencję przecieramy szlak i eksplorujemy nowe możliwości. Jako pierwsza firma sektora sportów górskich oferujemy naszym klientom w pełni wirtualną prezentację kolekcji. To ważny krok będący wyrazem ciągłości i zaangażowania firmy pomimo burzliwych czasów, ale także pozwalający w klarowny sposób zaprezentować nasze kolekcje na Lato 2021 użytkownikom końcowym. W tym wymagającym gospodarczo okresie pragniemy wspólnie z naszymi partnerami z całego świata spojrzeć w przyszłość, planować i przygotować się biznesowo na kolejny rok mimo aktualnych restrykcji. Wirtualna Konwencja Oberalp to jedno z narzędzi, które udało nam się zorganizować w krótkim czasie. Podjęliśmy także decyzję o przeniesieniu około 80% obecnych kolekcji marek SALEWA i DYNAFIT na przyszły sezon letni, oferując tym samym wysoki odsetek produktów carry over na 2021 rok. Ochroni to inwestycję poczynioną przez naszych klientów detalicznych w kolekcje obu marek na Lato 2020 oraz podniesie jej wartość.

Christoph Engl na Konwencji w maju 2019 r. (fot. Storyteller Labs Oberalp)

Grupa Oberalp publikuje Sustainability Report 2019   

Podczas Konwencji Grupa opublikuje także najnowszy Sustainability Report. Rodzinna firma podejmuje zdecydowane kroki w myśl idei zrównoważonego rozwoju i co roku w raporcie „Contribute” przedstawia swoje postępy i osiągnięcia w tej dziedzinie. 90-stronicowy dokument w przejrzysty sposób opisuje strategię zrównoważonego rozwoju grupy oraz wszystkie działania. Członkowie zespołu CSR również wezmą udział w Konwencji i odpowiedzą na czacie na pytania dot. społecznej odpowiedzialności biznesu i ochrony środowiska. W tym roku oprócz raportu Oberalp po raz pierwszy opublikuje broszurę skierowaną do sklepów detalicznych i konsumentów z praktycznymi wskazówkami zachęcającymi do podejmowania własnych działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Tworząc Konwencję Oberalp, która po raz pierwszy miała miejsce w 2017 roku, firma eksploruje nowe formy komunikacji i współpracy z klientami i partnerami. Organizowane przez eksperta w dziedzinie sportów górskich innowacyjne forum już sześciokrotnie zgromadziło w alpejskim Alpbach przeszło 500 międzynarodowych gości.

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0