HomeRynek outdoor

Yue Yen Industrial odnotował 137 milionów dolarów straty w pierwszym półroczu 2020 r.

Yue Yuen Industrial (Holdings) Limited to największy producent markowego obuwia sportowego i codziennego na świecie oraz największy dystrybutor (filia Pou Sheng) globalnych marek sportowych w Chinach. Do partnerów Yue Yuen należą marki takie jak Adidas, Salomon, Reebok, Asics, New Balance, Puma, Timberland, The North Face, Hoka One One, Nike czy Crocs. Pandemia spowodowała ogromny spadek obrotów tego potentata.

źródło: seeklogo.net

W raporcie podsumowującym pierwsze półrocze działalności, znajdujemy dane odzwierciedlające wpływ pandemii na produkcję i sprzedaż Yue Yen Industrial:

  • przychody w pierwszym półroczu 2020 r. spadły o 19,4 proc. – to 4,09 mld USD w porównaniu do 5,07 mld USD w analogicznym okresie z ubiegłego roku,
  • zysk brutto spadł o 34,5 proc. – z 1,27 mld USD w pierwszej połowie 2019 r. do 0,83 mld USD,
  • w wyniku rygorystycznej kontroli, udało się zmniejszyć koszty sprzedaży, koszty ogólne i administracyjne o 18,4 proc.,
  • w związku z przestojem fabryk, ich dostosowaniem i wznowieniem produkcji, pozostałe koszty wzrosły o 48,6 proc.,
  • strata jednorazowa za ten okres wyniosła 13,1 mln USD,
  • strata przypadająca właścicielom Spółki wyniosła 136,8 mln USD.

Na spadek wielkośc produkcji największy wpływ miała redukcja zamówień przez klientów, a także opóźnienia w dostawach surowców i mniejsza efektywność fabryk, które zamknięto w styczniu i otwarto ponownie w lutym.

Dystrybucją marek własnych i globalnych w Chinach zajmuje się filia holdingu – Pou Sheng. Łączna sprzedaż produktów oferowanych przez dystryburora spadła o 15,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. Sklepy w Chinach zamknięte były w lutym i marcu. Pou Sheng posiada 5597 własnych sklepów oraz 3839 sklepów partnerskich.

Raport podsumowujący pierwsze półrocze działalności Yue Yen Industrial znajduje się tutaj:

W tej trudnej sytuacji, gdy przyszłość jest niepewna, przedstawiciele Spółki skupiają się na optymalnym dostosowaniu możliwości produkcyjnych oraz restrykcyjnej kontroli kosztów. Nieustannie rozwijane są również kanały e-commerce.

Michał Gurgul
źródła: investor.yueyuen.com, sgieurope.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0