HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: lipiec na plusie

Po okresie zamrożenia i dużych spadków sprzedaży, rynek stopniowo odżywa. Lipiec to drugi miesiąc z rzędu, w którym pojawił się zielony słupek, choć nie tak wysoki jak w czerwcu.

Barometr rynku outdoor, lipiec 2020

Barometr rynku outdoor, lipiec 2020

Sprzedaż sklepów biorących udział w naszym barometrze wzrosła w lipcu o 4,2 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w 2019 r. Biorąc pod uwagę zawirowania związane z pandemią możemy uznać ten wynik za niezły.

Lipiec jest miesiącem, w którym wiele osób wyjeżdża na letnie wakacje. Niezależnie od kierunku, jaki obrała w tym roku większość rodaków (Polska czy zagranica), dla wielu turystów, podróżników, sportowców – osób korzystających z outdooru, to czerwiec był miesiącem przygotowań i zakupów sprzętowych. Warto wziąć to pod uwagę odczytując lipcowy wynik.

Inną kwestią charakterystyczną dla tego lata, oczywiście obok COVID-u, jest pogoda. Wbrew wcześniejszym prognozom przewidującym susze, obserwowaliśmy sporo opadów i klasyczne polskie lato – ciepłe, słoneczne dni na przemian z krótkimi burzami lub kilkudniowymi okresami niepogody. Taka sytuacja wydaje się być zazwyczaj korzystna dla branży, ponieważ oprócz uprzęży czy butów wspinaczkowych, częściej przydaje się również „membrana”, a stare i dziurawe podejściówki przestają „dawać radę”.

Aktualnie czekamy na wyniki sierpniowe i trzymamy kciuki za polskie sklepy górskie i outdoorowe – oby pogoda i pandemia pozwoliła nam ostatecznie wyjść na prostą.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0